Ik lees hier over die sokken die waterdicht zijn en die dan die schoenen .
Maar bij mij komt het water van mijn broek (dat precies een spons is , Bioracer) dat gaat zo in mijn schoenen . Dus die waterdichte kousen lijken me wel wat . Maar die waterdichte schoenen is dat dan wel nodig ?
pijnlijk ijskoude voeten
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
van die schoenen zou ik het bij god niet weten hoor... Maar ik moet wel zeggen dat de kousen zeer goed zijn. Heb ze gisteren voor de eerste keer gebruikt en ben er wreed content van! Die sealskinz midlight zijn echt wel goed materiaal, net zoals die handschoenen van sealskinz die ik mezelf ook cadeau deed
Ik heb gisteren geen koude voeten gehad, ze bleven ook droog! Wat moet je meer hebben?
Ik heb gisteren geen koude voeten gehad, ze bleven ook droog! Wat moet je meer hebben?
- gamutter
- Mountainbiker
- Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace
Ik kocht mij een paar Sealskinz Merino light maat 42: net gepast. Maar na een paar wasbeurten schoot er nog een maat 36 van over. De kousen opgestuurd naar de fabricant die ze heeft nagezien.Rock Rider wrote:van die schoenen zou ik het bij god niet weten hoor... Maar ik moet wel zeggen dat de kousen zeer goed zijn. Heb ze gisteren voor de eerste keer gebruikt en ben er wreed content van! Die sealskinz midlight zijn echt wel goed materiaal, net zoals die handschoenen van sealskinz die ik mezelf ook cadeau deed![]()
Bleek dat er een lek was waardoor het stel ongelofelijk ineen kromp bij de was. Na een paar weken kreeg ik een nieuw stel in de brievenbus.
De service is dus ook zoals het moet.
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
ik doe er mijn gewone rockrider mtb kouskes van den decathlon onder aan en da is meer dan voldoende. Ik doe die aan omdat de sealskinz er dan wreed makkelijk over trekken... De mtb kouskes zorgen zeker niet voor een ongemakkelijk gevoel omdat het het tweede paar is moest je je dat afvragen...mtb-fltn wrote:Doen jullie onder die Sealskinz nog een ander paar kousen aan? Kheb me gisteren ook een paar gekocht en ga ze volgende week eens uittesten. Vorige week zonder speciale kousen was het in ieder geval afzien, en da bij 4°. Ben benieuwd naar volgende week...
Voor de mensen die ijs koude voeten hebben zou ik zeggen leer er mee leven. Niks zal echt helpen. Ik heb zelf al alles geprobeerd.
Dunne sokken, Dikke sokken, overschoenen, winterschoenen, sealskin.
Enz.
Het enigste wat nog overblijft zijn die chemische zakjes die je kunt kopen in de adventure winkels. Dat ga ik volgende weekend testen.
Dunne sokken, Dikke sokken, overschoenen, winterschoenen, sealskin.
Enz.
Het enigste wat nog overblijft zijn die chemische zakjes die je kunt kopen in de adventure winkels. Dat ga ik volgende weekend testen.
Ik heb m'n ding gevonden in een legerstock. Ik gebruik inlegzolen die gebruikt worden om in legerbottines te leggen. Ze werken heel goed isolerend (en schokdempend). Ze bestaan uit een zachte "soort rubber" onderlaag en daarboven iets dat gelijkt op vilt. Ik gebruik ook vaak ipv echte (dure) MTB kousen, dikke legerkousen. Ik heb nog geen problemen gehad met koude voeten.
Ik koop dan ook m'n winterschoenen een maatje groter. Als je schoenen te strak zitten kun je ook makkelijker koude voeten krijgen omdat de verschillende luchtlagen te dun zijn, dus weg isolatie.
Ik koop dan ook m'n winterschoenen een maatje groter. Als je schoenen te strak zitten kun je ook makkelijker koude voeten krijgen omdat de verschillende luchtlagen te dun zijn, dus weg isolatie.
Ik vind de koude geen probleem . Maar hoe houd je het water uit je schoenen ?????? Het loop via je benen in je schoenen . Want de meeste lange coursbroeken hebben zo een elastiek voor achter u hiel de hakken en die broeken nemen goed het water uit ( ipv af te stoten :s ) . Dus hoe hou je dan dat ijskoude water uit je schoenen . Zeg niet met overschoenen he want das zever . Denk dat die sealskins misschien wel een beetje kunnen helpen , maar dan nog blijft het koude water in die schoenen komen he .
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
als je nu die elastieken voor rond de hiel boven je sealskinz doet, dan vermindert dat probleem toch grotendeels?
Dan loopt het water inderdaad in je schoenen, maar heb je waterdichte kousen aan...
Dan loopt het water inderdaad in je schoenen, maar heb je waterdichte kousen aan...
Of doen zoals iemand die ik vorige week zag rijden. Hij had de lus rondom zijn schoen gedaan. Helpt toch ook wel volgens mij.Rock Rider wrote:als je nu die elastieken voor rond de hiel boven je sealskinz doet, dan vermindert dat probleem toch grotendeels?