Erpe-Mere - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
scalpy
Mountainbiker

Post by scalpy »

Dankjewel bikerlieven ;-)

(doch een kleine correctie: de banden heten fast track)
osoc
Mountainbiker

Post by osoc »

Ik heb de sportfunctionaris ook nog eens een kopie van dit forum gestuurd. Ze laat me weten dat de politie een buurtonderzoek zou doen. Hopelijk helpt dit.
Enkele weken terug ben ik op dezelfde plaats ook lek gereden.
pieterjan
Mountainbiker

Post by pieterjan »

Ik woon op 500m van da beruchte stukje grond maar ik kan mij eigenlijk niet inbeelden wie zoiets kan doen. Het stuk daar ligt redelijk afgelegen, naast een klein bos waar haast niemand komt. Dus van buurtbewoners zal het niet zijn. Misschien de boer die daar last van heeft of gewoon van die jonge gastjes die wat plezier willen maken. Maar ik ben toch is benieuwd. Kga der vandaag is langs rijden.
Nifty
Mountainbiker
Location: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120

Post by Nifty »

Is er ondertussen al meer nieuws?
Nog platte banden?
bikerLieven
Mountainbiker

Post by bikerLieven »

Voige week nog eens Erpe Mere gereden en voor alle zekerheid laten we dit stukje er uit. Van de politie geen feed back gekregen. Zijn wel een paar keer ter plaatse gaan kijken en dat zal misschien voldoende geweest zijn om de snoodaards af te schrikken
Bennydel
Mountainbiker

Post by Bennydel »

Vandaag blauw + rood + groen gereden.

In totaal 45 ipv de vooropgestelde 37km. Hebben wel eens misreden maar zeker geen 7km.

Op het rode deel is er vrij veel modder die je soms niet kan ontwijken.

Op het groene stuk ("afdaling" langs E40) ligt er een ferme boom dwars over het pad. Mensen die willen jumpen meteen teleurstellen: Ø1m.

Voor alle veiligheid het padje na het brugje met met aan beide kanten prikkeldraad tevoet gedaan.
--> niks opgemerkt.

Zijn er mensen die een gelijkaardige route (van lastigheid/klimmen) kennen in Oost-Vlaanderen? Zoeken nog een goede route want Geraadsbergen/Kluisbergen is voorlopig veel te hoog gegrepen.

Iemand enig idee hoeveel hm deze route heeft?
Via Ferrata
Mountainbiker

Post by Via Ferrata »

Bennydel wrote:

Zijn er mensen die een gelijkaardige route (van lastigheid/klimmen) kennen in Oost-Vlaanderen? Zoeken nog een goede route want Geraadsbergen/Kluisbergen is voorlopig veel te hoog gegrepen.
Ben van Aalst dus Erpe en Affligem zijn het hele jaar door mijn vaste, dichtbijgelegen routes. Vanaf de lente rijden we echter TT's en (keer of 2/3) Houffalize. Ga ook vaak in Gooik, gelijkwaardige afstand met Erpe en beetje meer klimmen. Misschien interessant voor je om die eens te rijden. (Mooiere omgeving ook dan mijn thuisroutes, vooral het zicht op Brussel op het hoogste punt, na een korte maar pittige klim is =D> ).

Veel plezier!
pieterjan
Mountainbiker

Post by pieterjan »

Vandaag langs de groene route (daar tussen de prikkeldraad) gereden en 2 platte banden. Op dezelfde plaatsen nagels in de grond geklopt. Op 3 plaatsen 2à4 nagels in een boomstam. Opgelet!!!
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

vandaag effe de blosoroute van Erpe-Mere gereden en de bepijling is veranderd thv Burst : als je de Oudenaardse steenweg oversteekt, moest je die asfaltweg naar boven en dan links een veldbaantje in en dan na 200 m terug rechts.

Nu is het gewoon rechtdoor rijden boven aan de asfalt en dan links een veldbaan volgen. Je komt gewoon terug op het zelfde punt van vroeger.

Field
Rockrider10
Mountainbiker

Post by Rockrider10 »

Zondag voor eerste maal rode route gereden. Ter hoogte van Mere bij het oversteken van de E 40 echter verloren geraakt. Eens je over de brug bent staat een wegwijzer naar rechts, richting Nieuwerkerken, verder niets meer....Weet soms iemand hoe deze route vanaf brug E 40 verder loopt?
Post Reply