Nieuwe banden schwalbe

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
bp001
Mountainbiker

nieuwe banden schwalbe

Post by bp001 »

Fast Fred in de modder zie ik ook nie goe zitten, is wel perfect op droog terrein
MacMan
Mountainbiker
Location: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Post by MacMan »

test eens voor en achter de NN
Steven®
Mountainbiker

Post by Steven® »

Die fast fred is toch wel een heel andere band dan de RR hoor. Heeft geen evolution karkas en is ook niet dual compound. En vooral, heeft nog minder profiel dan de RR.

Vandaag nog in La Roche gaan rijden met voorlopig nog een Jimmy voorraan (wacht nog op mijn NN) en ne RR vanachter. Maar zelfs op zo een zwaar, nat, rotsachtig en vrij technisch parcours blijf de RR me verwonderen. Eigenlijk geeft die meer dan genoeg grip.
Explicarmelo
Mountainbiker
Location: Cube Airmatic Teamline, DtSwiss, Fox F100X, X.0, Magura Marta SL!

Post by Explicarmelo »

Ok, vandaag de vuurproef voor de NN 1.80, en met glans geslaagd.

Op een modderig parcours als dat van in Betekom van vandaag echt schitterende band. Snijdt door modder als door boter en heeft toch voldoende grip als't bergop gaat. Slechts enkele keren gepatineerd, in de echt extremere stukken enkel...

Op asfalt zeer weinig rolweerstand, en veel stabiliteit in de bocht.

Echt een aanrader!!!
MacMan
Mountainbiker
Location: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Post by MacMan »

had je ze voor en achter?
Explicarmelo
Mountainbiker
Location: Cube Airmatic Teamline, DtSwiss, Fox F100X, X.0, Magura Marta SL!

Post by Explicarmelo »

Jep, voor en achter
kristoffer
Mountainbiker

Post by kristoffer »

Weet ge wat ik niet goed snap? Dat er zoveel vinden die met de racing ralph niet te rijden is als het een beetje nat is!Wel,ik heb die banden sinds een tijdje en toch al een paar keer in de modder gereden hoor zoals vandaag nog in Betekom en als het parcours er niet erger bij licht zoals vandaag, doen die toch nog meer dan behoorlijk hun werk hoor!!!Als het weer nu slechter gaat worden en nog meer regen gaat vallen ga ik wel voorraan overschakelen op die nieuwe nobby nic en achteraan dan mijn racing ralph zoals ze bij shwalbe aan raden!
Iglo
Mountainbiker

Post by Iglo »

Explicarmelo wrote:Jep, voor en achter
Dwaze vraag misschien, maar hoeveel weeg jij? Is het niet beter om wat meer "stuur" te hebben en een 2.1 te leggen? (Natuurlijk is de band ook wat zwaarder dan)

Ik twijfel immers om 1.8 te leggen omdat ik met mijn grootte en gewicht problemen vrees ....

Greetz
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Vandaag de Bart Brentjens Challenge (85 km op teller!) gereden.

Banden : Nobby Nick 2.10 UST vooraan
Racing Ralph 2.10 UST achteraan

Dat de eerste 30 km een echte modderpoel waren zal iedereen kunnen bevestigen 8) . De Nobby Nick is echt een ongeloofelijk goede band. Houdt perfect zijn lijn in de modder, weinig rolweerstand en bij het nemen van de vele technische afdalingen met stenen bezaaid, gaf de band geen krimp. Hierbij een aantal keer diep in de remmen moeten gaan, geen enkele keer geschoven (heb wel een aantal bikers in dezelfde afdalingen een salto zien maken #-o ). Ook de Racing Ralph deed het prima, ondanks een lekke band na 30 km (1000 km Micheling XCR dry, geen enkele keer lek).

Aan de sympathieke Nederlander die mij een binenband heeft gegeven, 1000x dank!
Freshmeat
Mountainbiker

Post by Freshmeat »

madskatingcow wrote:Aan de sympathieke Nederlander die mij een binenband heeft gegeven, 1000x dank!
Duitsers kunnen ook zéér sympathiek zijn zenne, ge moet alleen nie over de oorlog beginnen :drunk:
Post Reply