Filip Meirhaeghe: de man, die zijn volk leerde lezen
Boek Filip Meirhaeghe
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- fredjeraketje
- Mountainbiker
Post by fredjeraketje »
Ik zou de klein letterkes nog eens lezenA d r i wrote:fredjeraketje, een nieuw supertalent?.
Ik heb het boek sinds gisteren. Kben beginnen lezen om 17u30 en om 2u 's nachts was het uit. Het boek is echt vlotjes geschreven. Het moedigt continue aan om verder te lezen. Het boek geeft echt weer wat topsport is. Zelf heb ik ook nog een topsportstatuut en dergelijke gehad als voetballer (van m'n 13e tot m'n 17) en ik moet zeggen: mijn periode als topsporter komt amper tot aan de voetzolen van die van de Flippen. Beestachtige trainingen, jezelf constant op - of net iets over- de limiet drijven,... Ik stelde het mij als klein baaske altijd voor hoe het zou zijn om Meirharghe te zijn (was als voetballer eigenlijk al ne zware mountainbikefreak) en zag het altijd zeer rooskleurig. Maar door het boek te lezen zijn mijn oogskes wijd opengegaan: TONNEN RESPECT!!!!!!!!!!! Nu dat ik ook aan competitiemountainbiken ben begonnen, ondervind ik dat mijn periode als voetballer véél gemakkelijker was in vergelijking met nu (en kvind zelf dat ik zeer amateuristisch te werk ga wegens gebrek aan ervaring) Ik zal waarschijnlijk nooit "de" top halen en er de opofferingen voor doen die Filip gedaan heeft, maar kga er toch proberen zo hard mogelijk voor te werken met als bron van inspiratie Filip Meirhaeghe.
Ga dat boek zeker kopen één van de dagen,en nu zeker dat ik al deze positieve dingen lees.En is het niet zo dat we al veel respect hadden voor Filip zijn boek geschreven heeft?Bij mij is dat in alle geval zo.Bij Marc Herremans was dat ook het geval,en dat was ook een zeer goed boek.
Als je naar iemand opkijkt en je hebt deze persoon graag als mens en in ons geval ook als sporter, weet je ook graag meer over deze mensen.Bij het lezen van het boek van Marc Herremans heb ik althans zeer positieve resultaten gehaald.Het heeft mij aan het sporten gezet en moet zeggen,vroeger (nu3jaar geleden was mijn gewicht 100kg.en nu 76kg.)ga regelmatig trainen en doe elke week mijn TTs of een toertocht met de koersfiets.Voor deze periode deed ik niets en was nog te lui om een voet verder te zetten.Dat noem ik nu ook eens positief.
Als je naar iemand opkijkt en je hebt deze persoon graag als mens en in ons geval ook als sporter, weet je ook graag meer over deze mensen.Bij het lezen van het boek van Marc Herremans heb ik althans zeer positieve resultaten gehaald.Het heeft mij aan het sporten gezet en moet zeggen,vroeger (nu3jaar geleden was mijn gewicht 100kg.en nu 76kg.)ga regelmatig trainen en doe elke week mijn TTs of een toertocht met de koersfiets.Voor deze periode deed ik niets en was nog te lui om een voet verder te zetten.Dat noem ik nu ook eens positief.
- fiete R-vrouw2
- Mountainbiker
Post by fiete R-vrouw2 »
ik zag gisteren avond het intervieuw in terzake t'is toch een wonder hé die ne filip meirhaeghe!!!
ben weer geluk sè
i'm lovin it

ben weer geluk sè
i'm lovin it
- Johnny de Wit
- Mountainbiker
Post by Johnny de Wit »
Filip op het Forum, Filip terug op de fiets..... Wat kan het leven toch mooi zijn!!!!

- Rikske
- Mountainbiker
- Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition
Welkom Filip
Ik heb ook naar terzake gekeken.
Die reactie van die interviewster toen Filip zei dat Roel Paulissen hem wel een paar keer opgebeld had was ook geweldig:
"En Roel Paulissen is ... ?"
Morgen ga ik ook een exemplaar van "Positief" proberen te bemachtigen, enige nadeel hieraan is dat ik misschien meer ga zitten lezen in plaats van op de MTB te zitten, maar ja ...
Ik heb ook naar terzake gekeken.
Die reactie van die interviewster toen Filip zei dat Roel Paulissen hem wel een paar keer opgebeld had was ook geweldig:
"En Roel Paulissen is ... ?"
Morgen ga ik ook een exemplaar van "Positief" proberen te bemachtigen, enige nadeel hieraan is dat ik misschien meer ga zitten lezen in plaats van op de MTB te zitten, maar ja ...
- Stievie
- Mountainbiker
- Location: U6 Granville Comp, Mavic Crossmax SL, Michelin Mountain Xtreme, en de rest kon er nie meer bij...
Ben stiekem al enkele passages gaan lezen tussen de processen-verbaal op m'n werk door...bij de flikken hebben we af en toe wel eens een momentje om eens iets anders te doen!
Ben benieuwd, ziet er in alle geval veel belovend uit!
Keep up the bike spirit Filip.
Ik kom zeker eens langs om een handtekeningske te laten plaatsen in mijn exemplaar, 'k woon tenslotte toch maar een 8 tal km van uw deur.
Ben benieuwd, ziet er in alle geval veel belovend uit!
Keep up the bike spirit Filip.
Ik kom zeker eens langs om een handtekeningske te laten plaatsen in mijn exemplaar, 'k woon tenslotte toch maar een 8 tal km van uw deur.
Heb vandaag van mijn vrouwtje een getekende versie van het boek gekregen voor mijn verjaardag.Een vriend van ons (LAMB) had blijkbaar enkele exemplaren van de persvoorstelling mee naar huis gebracht.
Ik die normaal nooit een boek lees (zal nu toch zo'n 20 jaar geleden zijn)
ben er beginnen in te lezen en het leest inderdaad als een trein.Het was zelfs zo erg dat mijn vrouw het boek heeft afgenomen omdat er mij iemand kwam feleciteren en dat ik gewoon zat verder te lezen.Als dat niet "positief" is.Allee van mijnen kant toch ,want na al die jaren kan ik terug een boek lezen.
Ik die normaal nooit een boek lees (zal nu toch zo'n 20 jaar geleden zijn)
ben er beginnen in te lezen en het leest inderdaad als een trein.Het was zelfs zo erg dat mijn vrouw het boek heeft afgenomen omdat er mij iemand kwam feleciteren en dat ik gewoon zat verder te lezen.Als dat niet "positief" is.Allee van mijnen kant toch ,want na al die jaren kan ik terug een boek lezen.