Diest

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Zaterdag 24 maart wordt de hele route opnieuw in orde gezet,
de 4 Diestse mountainbike clubs doen dit in samenwerking met Stad Diest, die zorgt voor het materieel.
Illuminat0r
Mountainbiker

Post by Illuminat0r »

Beny wrote:Zaterdag 24 maart wordt de hele route opnieuw in orde gezet,
de 4 Diestse mountainbike clubs doen dit in samenwerking met Stad Diest, die zorgt voor het materieel.
Dit lijkt me leuk, want deze vaste tocht heeft zeker enkele zeer plezante stukken, wanneer je niet te veel moet zoeken en terugrijden.
Ik zal hem dan ook zeer binnekort nog ne keer komen keuren se... :P
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Illuminat0r wrote:
Beny wrote:Zaterdag 24 maart wordt de hele route opnieuw in orde gezet,
Dit lijkt me leuk, want deze vaste tocht heeft zeker enkele zeer plezante stukken, wanneer je niet te veel moet zoeken en terugrijden.
Ik zal hem dan ook zeer binnekort nog ne keer komen keuren se... :P
als ge de zaterdag voormiddag niet weet wat te doen :wink:
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Het zit er weeral op
de bepijling is weer tip top in orde
hopelijk blijft dat nu zo een beetje
veel plezier ermee
go2go2
Mountainbiker
Location: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Post by go2go2 »

Ik kan dit alleen maar beamen. Vanmorgen de groene route gereden. De bepijling is inderdaad perfect in orde. Dank u aan de organisatie!
Wanneer iemand vandaag of 1 van de volgende dagen een blauwe GSM nokia 1100 onderweg tegenkomt, gelieve een berichtje te posten. Ergens ben ik hem verloren. Hopelijk zijn er nog eerlijke vinders.
go2go2
Mountainbiker
Location: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Post by go2go2 »

Een vriendelijke mountainbiker uit Diest heeft de GSM gevonden. Mijn dank.
Illuminat0r
Mountainbiker

Post by Illuminat0r »

Samen met men broer vandaag de groene route gereden.
(Heel in't begin een stukje rood).

Ik vergelijk met een 3-4j geleden. Toen lag de bepijling er zo erbarmelijk bij dat we beslist hebben Diest niet meer te rijden, ook al is het vlak bij de deur!

Nu moeten we onze mening duidelijk herzien.
Er is heel goed werk geleverd qua bepijling!! =D>
Voor mij krijgt dat een 8,4/10. (maar toch geen 8.5)

Op sommige stukken, bvb in afdalende singletracks zouden sommige pijltjes wat vroeger mogen staan, i.p.v. op de afslag zelf (binnenkant bocht). [edit: vlak na FC Heuvel Boys]
Het is niet fijn om een stuk onnodig terug omhoog te moeten klauteren.
Ook zijn er een aantal pijlen die pas na een straat staan en die misschien beter 10m voor de straat van afslag zouden kunnen staan.

Of waar geel en groen/rood terug samen komen op hetzelfde paaltje langs 2 kanten pijltjes hangen, zo zie je ook op voorhand dat je rechtsaf terug samenvoegt...

Ook in het 'bikers paradise' [edit: =stadsomwalling??] staan wat te weinig pijltjes. Wie de weg kent kan daar natuurlijk vlot combineren, maar een onbekende riskeert heel wat zoekwerk.

Je moet het zo zien:
Iemand die het parcours niet kent rijdt op een aantal stukken nog verkeerd,
en dat is jammer als je daardoor helemaal opnieuw moet optrekken...

Al bij al is dit misschien wat muggenziften voor het goede werk dat er geleverd is, zowel bepijling als doorgang (netels,struiken,...)

MAAR wij komen ZEKER terug! (o)

Groetjes Stijn
Last edited by Illuminat0r on Wed 27 Jun 2007 20:14, edited 1 time in total.
Stovvie
Mountainbiker

Post by Stovvie »

Deze morgen dacht ik de rode lus eens te rijden, omdat daar het meeste klim- en daalwerk zou inzitten.
Dus bij hasseltse poort overt water gereden (punt waar je uit komt als je de gele route rijdt) en dan het eerste rood pijlke naar beneden van die brug af, daarna is er een rood pijlke naar links(dus daar niet het brugske over want dat leidt tot niets), maar toen geen bepijling meer gezien op enkele rode pijlkes van een andere route (dunnere pijlkes) na...
Waar zou die bepijling daar moeten staan?
Tis bij een splitsing dat je ofwel rechtdoor en dan langs de spoorweg rijdt, ofwel links, maar ik kan er daar geen vinden en ben dan maar terug gereden om een stuk van de scherpenheuvelroute te doen.
pctunner01
Mountainbiker

Post by pctunner01 »

de bepijling is seriues achter uit gegaan tegen over de winter ben juist gaan rijden de bklimming zijn nog altijd tod (naar waar moetje rijden aan het station de is een rode pijl maar geen groene te bespeuren
Kristof BT
Mountainbiker

Post by Kristof BT »

Vandaag voor de eerste keer is een permanente route gereden, en had de gele van Diest is gevolgd, heb totaal geen enkel probleem gehad, vond de bepijling heel goed op de meeste plaatsen, soms staat het pijltje nog wel is achter een struikje ofzo, maar wie goed kijkt moet ze toch duidelijk zien. Zo voor mij was de eerste permanente route dus goed meegevallen, hoop dat ik in de toekomst nog veel van deze routes mag rijden. Keep up the good work guys ;)
Post Reply