Algemeen wordt gezegd dat je beter een maat kleiner neemt, dan een maat groter! En ik zou zeggen, ga ze gewoon testen en kijk op welke je het beste zit!After_Gold wrote:kan je via instellen zadelhoogte en stuurpen hetzelfde uitkomen als bij een 19" of een 21".
Het vervelende is dat het per 2" verspringd bij Specialized.
Mocht je tussen deze 2 vallen welke neem je het best om comfortabel te zitten? (doel is grootste hoofdzaak op de weg)
Lichaamslengte: 1m86cm.
Tussenbeenlengte: 91,0cm.
Een MTB oké, maar welke maat ?
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
-
Dr.Pringles
- Mountainbiker
Post by Dr.Pringles »
Vraagje, ben 1m85 en binnebeenlengte 86cm ... nu zou ik als ik het goed bereken een 19" nodig hebben maar Cube heeft die maat niet. beter naar een ander merk uitkijken ?
Last edited by Dr.Pringles on Thu 12 May 2011 20:28, edited 1 time in total.
-
geluwsetrapper
- Mountainbiker
Post by geluwsetrapper »
Ik ben dan serieus beetgenomen als ik dit hier allemaal lees.
Ik heb begin juni in Oost vlaanderen bij een gekende fietsenzaak een mtb gekocht ben 1.81m groot en heb binnenbeenlengte van 85cm en de verkoper heeft mij een 22" aangesmeerd.
Nu zegt iedereen dat m'n fiets veel te groot is.
Ik heb begin juni in Oost vlaanderen bij een gekende fietsenzaak een mtb gekocht ben 1.81m groot en heb binnenbeenlengte van 85cm en de verkoper heeft mij een 22" aangesmeerd.
Dit lijkt me indd ook wel wat groot ja. Kan je niet nog ruilen, als je voldoende lawaai maakt in de winkel?geluwsetrapper wrote:Ik ben dan serieus beetgenomen als ik dit hier allemaal lees.
-
geluwsetrapper
- Mountainbiker
Post by geluwsetrapper »
Heb ondertussen mijn Cube kunnen verkopen en heb ondertussen een Granville pulse 30 op de kop kunnen tikken maat M waar ik me toch veel beter op voel.[/img]
-
mountain-biker
- Mountainbiker
Post by mountain-biker »
Bij Cube heb ik een 20" kader , die zit me goed .
Wanneer ik bij bv. Trek zou shoppen kom ik voor juist niet 100% uit op een 18,5" kader , dus zowat alle maten vergeleken ..
Dit merk je echt wel bij allerhande merken hoor ..
Conclusie ; frame maten zijn niet universeel , best zou je alle maten bekijken .
Wanneer ik bij bv. Trek zou shoppen kom ik voor juist niet 100% uit op een 18,5" kader , dus zowat alle maten vergeleken ..
Dit merk je echt wel bij allerhande merken hoor ..
Conclusie ; frame maten zijn niet universeel , best zou je alle maten bekijken .