multitool (37 mogelijkheden, met kettingpons, umbraco's, schroevendraaiertjes, ...)
1 binnenband
wat geld
bandenlichters
2 bommetjes
powerlink
GSM
1 powerbar
2 gells
bij langere tochten +80 km of tochten waar je in de verste verte niets of niemand tegenkomt (alpen) neem ik nog extra mee
remkabel-versnellingskabeltje
2 remblokjes
extra binnenband en extra bommetje
extra powerbar
regenjasje
in de alpen nam ik mijn arm- en beenstukken ook mee - vooral als we boven de 2500 meter hoogte gingen (het was wel geen al te ferm weer)
plakkers voor op wonden - vooral als het wat gevaarlijker kan worden
dit alles past netjes in een camelback en weegt al bij al niets (of toch zeer weinig)
Welk materiaal neem jij ALTIJD mee ?
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Ik neem steeds minder mee. Zeker nu ik de cristalp zonder brokken heb gefietst en de "Stans no tubes" zijn werk ook altijd perfect gedaan hebben.
Ik heb zo'n klein race zadeltasje van "pedro's" gekocht. Het enige wat ik nu nog meeneem is 1 binnenband, 2 bommetjes, 1 powerlink, geld en een setje ingeremde remblokken voor de schijfrem.
Goede voorbereiding is zeer belangrijk. Zorg dat je je spullen in orde hebt voordat je vertrekt.
Ik heb zo'n klein race zadeltasje van "pedro's" gekocht. Het enige wat ik nu nog meeneem is 1 binnenband, 2 bommetjes, 1 powerlink, geld en een setje ingeremde remblokken voor de schijfrem.
Goede voorbereiding is zeer belangrijk. Zorg dat je je spullen in orde hebt voordat je vertrekt.
om even te reageren, ik dacht dat het bij dat 'slime spul' de bedoeling was dat het vloeibaar bleef. zodat als ge een lek hebt het zich daar gaat ophopen om de lek te dichten. maar ik kan verkeerd zijn, ik zou is moeten opzoeken om zeker te zijn.kawa wrote:Met dat spul om in de banden te laten lopen heb ik geen ervaring maar mijn schoonbroer heeft het gehad en vond het maar een vettig goedje. Hij heeft zijn band stuk gereden en dat spul zat er nog vloeibaar in.Spyder wrote:
en met zo'n Slime spul of wa is da wa'k al paar keer heb gehoort ?
da ge same in band spuit ofzoiet en als gaatje inkomt gaat et dicht zonder da ge et merkt ??
of werkt da anders ?
btw hoe krijgde zo nen tubeless eraf zonder bandafnemers ?
met opzette hebbe we moete trekke like hell !
Banden afnemen zonder bandafnemers gaat vrij simpel, oefening baart kunst.
-
rudy coolens
- Mountainbiker
Post by rudy coolens »
Reservebinnenband,bandenlichters, setje inbus,powerlinkje,enkele kettingschakels kettingpons en co2 pompje.
Gsm en geld ook belangrijk!
GSM komt van pas om naar de mama te bellen als ge vast zitrudy coolens wrote:Reservebinnenband,bandenlichters, setje inbus,powerlinkje,enkele kettingschakels kettingpons en co2 pompje.
Verder... ik denk dat ik een beetje minimalist ben want ik neem enkel wat materiaal mee om te 'vijzen en draaien' en spul om banden te plakken. Eten en drinken en lichtjes neem ik ook wel meestal mee.
Dat klopt.The OM wrote:om even te reageren, ik dacht dat het bij dat 'slime spul' de bedoeling was dat het vloeibaar bleef. zodat als ge een lek hebt het zich daar gaat ophopen om de lek te dichten. maar ik kan verkeerd zijn, ik zou is moeten opzoeken om zeker te zijn.kawa wrote:Met dat spul om in de banden te laten lopen heb ik geen ervaring maar mijn schoonbroer heeft het gehad en vond het maar een vettig goedje. Hij heeft zijn band stuk gereden en dat spul zat er nog vloeibaar in.Spyder wrote:
en met zo'n Slime spul of wa is da wa'k al paar keer heb gehoort ?
da ge same in band spuit ofzoiet en als gaatje inkomt gaat et dicht zonder da ge et merkt ??
of werkt da anders ?
btw hoe krijgde zo nen tubeless eraf zonder bandafnemers ?
met opzette hebbe we moete trekke like hell !
Banden afnemen zonder bandafnemers gaat vrij simpel, oefening baart kunst.
- Camelbak
- Tussen 1 en 2,5 l vloeistof afhankelijk van het weer en afstand.
- Performance bananenbroodje
- Born gel
- Born reep
- Magura Multitool
- Reserve achterpat
- 1 versnellingskabel
- 2 bommetjes
- 1 nippel voor bommetjes
- Reserve zadelpensluiting
- 2 binnenbanden
- 2 bandenlichters
- Setje lijmloze plakkers
- Alu overlevingsdeken
- Fluitje
- GPS
- Busje kettingolie
- Powerlink
- 4 kettingschakels
- Kettingspons
- 5 tiewraps
- Reservespaak (plooibaar)
- GSM
- Stuk binnenband (om ev. scheur in buitenband te dichten).
- 1 set (gebruikte) Endurance remblokjes
- Regenvestje
- minipotje lippenzalf (van Adidas, om binnen bereik rond de schouderriem te klikken)
- strip aspro's
- minitube terramycine
- Tussen 1 en 2,5 l vloeistof afhankelijk van het weer en afstand.
- Performance bananenbroodje
- Born gel
- Born reep
- Magura Multitool
- Reserve achterpat
- 1 versnellingskabel
- 2 bommetjes
- 1 nippel voor bommetjes
- Reserve zadelpensluiting
- 2 binnenbanden
- 2 bandenlichters
- Setje lijmloze plakkers
- Alu overlevingsdeken
- Fluitje
- GPS
- Busje kettingolie
- Powerlink
- 4 kettingschakels
- Kettingspons
- 5 tiewraps
- Reservespaak (plooibaar)
- GSM
- Stuk binnenband (om ev. scheur in buitenband te dichten).
- 1 set (gebruikte) Endurance remblokjes
- Regenvestje
- minipotje lippenzalf (van Adidas, om binnen bereik rond de schouderriem te klikken)
- strip aspro's
- minitube terramycine
Last edited by ivo on Thu 02 Nov 2006 09:51, edited 1 time in total.
- turbomugge
- Mountainbiker
- Location: pro winner carbon,bh racemachine en xcluziv dirt cx monster...
Post by turbomugge »
mijn lijstje:
biba
2 bommen
1 powerbar
drinkbidon
autosleutels
geld
gsm
bandenlichterkes heb ik niet nodig want ik kan mijn geaxen zo van de velg halen...
biba
2 bommen
1 powerbar
drinkbidon
autosleutels
geld
gsm
bandenlichterkes heb ik niet nodig want ik kan mijn geaxen zo van de velg halen...