Banden: Hutchinson

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Oppassen cannonneke met dat "laagje afkrabben" :

Als je met dat schuurpapiertje (dat bij een gewoon bandenplaksetje zit) over de binnenkant van de band begint te schuren, komen er allemaal vezelkes los te zitten.

Ikzelf heb ook een setje pythons (ust light), en inderdaad : niet echt lekbestendig en moeilijk te herstellen. Misschien kieper ik er binnenkort van dat notubes-spul in, en rij ik ze zo op ...

In de toekomst kies ik toch ook voor de normale versie hoor ...
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

Thierry wrote:Oppassen cannonneke met dat "laagje afkrabben" :

Als je met dat schuurpapiertje (dat bij een gewoon bandenplaksetje zit) over de binnenkant van de band begint te schuren, komen er allemaal vezelkes los te zitten.
...
Merci, maar uw waarschuwing komt te laat. Ik heb dat inderdaad voorgehad #-o Nu ja, ik ga toch trachten ze te herstellen, ze hebben nog geen 200km gebold !
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

Cannonneke wrote:
Thierry wrote:Oppassen cannonneke met dat "laagje afkrabben" :

...
Merci, maar uw waarschuwing komt te laat. Ik heb dat inderdaad voorgehad #-o Nu ja, ik ga toch trachten ze te herstellen, ze hebben nog geen 200km gebold !
2 miniscule gaatjes in mijn python light, loopt op een uur of drie leeg. Ik begin er niet aan en heb notubes vloeistof besteld...
Tom
Mountainbiker

Post by Tom »

Inmiddels rij ik met de grijze-band-versie (4 extrusion of zoiets). Tot op heden geen probleem, banden blijven mooi op druk staan.
Zijn wel 100 gr. zwaarder, maar dat nemen we er wel bij !
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Wij rijden al 2 zomers met de normale UST Pythons en op al die km (ongeveer 4 paar versleten) nog maar 2 lekke banden gehad (2 keer een nagel erin)

En verder monteren ze probleemloos en blijven ze vrij goed op druk.

Eric B
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

rijd al jaren met de python ust; zeer content van. af en toe nekeer plat. Zelfde met de light. Merk niet veel verschil, light is precies wel iets slijtvaster.
In combinatie met notubes vloeistof heb ik een redelijk perfecte combinatie hoop ik.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Michelin XLS tubeless met redelijk lage rolweerstand en goed voor alle terrein kost 44 euro per SET in Duitsland... :roll: :wink:

bvb bij H&S in Bonn...
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

catchup! wrote:2 miniscule gaatjes in mijn python light, loopt op een uur of drie leeg. Ik begin er niet aan en heb notubes vloeistof besteld...
Ik zit ook met kleine lekjes of fitjes of hoe ge 't ook wilt noemen (python ust light), in beide banden. Herstellen doe ik ook ni meer gezien de vorige herstel-ervaring (uitrafelen, zie hierboven), dus binnenkort ga ik ook de combinatie python/notubes testen.

Ondertussen moet de Phille wel zijn plan trekken met die lekke banden (hij gaat wat testbollen met mijn fietske) :D :D :D
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

Hoe moet ik me dat notubes-systeem voorstellen ? Een soort vloeistof die in de band wordt gespoten ? En wat met het extra gewicht ?
philip
Mountainbiker

Post by philip »

Zelfs nieuwe python lights lekken lucht bij mij ... op enkele dagen is de band volledig leeg.

Ik gebruik ze als het droog is omdat ze zo vlotjes bollen voor een 2.1 band.

Ik pomp ze dan voor de rit op en dan kan ik er probleemloos 100 km mee bollen. Ze lijken precies enkel af te gaan als je fiets stilstaat (maar dat is wellicht een verkeerde indruk).

Ik geloof dat het wel de allerlichtste UST banden zijn die je kan hebben op dit moment.
Post Reply