omstreken gent

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Post Reply
muddy_
Mountainbiker

Post by muddy_ »

via wielertoerist.be spreekt er dagelijks een groepje baanracers af om te rijden langs schelde enzo... Ondertussen is dit uitgegroeid tot een dagelijks peletonnetje. Het zou inderdaad beestig zijn als we tot iets gelijkaardigs komen, maar dan met bikers en dan bijvoorbeeld eens per week ipv elke dag... om te beginnen.
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

Ik had hier ook wel eens zin in (moet sowieso wat meer trainen) maar laat donderdag mij nu net heel slecht uitkomen.
Als er in de toekomst iets dergelijks gedaan wordt, kom ik het graag te weten.

Have fun.
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Morgen ga ik ook meerijden.

Daar een wekelijks afspraakje van maken lijkt me wel interessant. Maar zo'n scheldepelotontoestanden hoeven voor mij niet hoor. Daar gaat het toch precies meer om elkander kapot te rijden dan eens een gezellig toertje.
beethoven
Mountainbiker

Post by beethoven »

Beste bikers,
Ik zie dat zeker zitten om wekelijks iets af te spreken in de buurt. Telkens een ritje van 20km moet zeker haalbaar zijn in de buurt.
Voorlopig wil ik men beste beentje vooruitschuiven om een tochje op te starten. Zelfs een avondje een vastroute gedeelte moet kunnen. Een fiets route uit de buurt of zo mag er ook eens tussen zitten. We zien zeker wat de voorstellen zijn om iedere week iets anders van parcour te verwezenlijken. Zou zekers mooi zijn. Creatief bezig zijn kan en mag. Een ontsnapping op 5km van het einde van de rit kan ook een prestatie zijn zelfs.
We kunnen er ook eens aan denken dan om op een avond met andere bikers welke iets verderaf wonen te gaan trainen om wat afwisseling in het boeltje te houden. Bikkers genoeg, en paden bij de vleet. Maar eerst zullen we de knoop doorhakken donderdag en zaterdag.
(Afspreken ttje te gaan doen enz) louter als samen rijden.
Voor race moet je tenslotte op een chrono of competitief ingesteld zijn.
We zien wel wat we er kunnen van bakken.

Rudy VdE.
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

ik ben vandaag zo'n 30 km gaan fietsen groten deels op de baan want ik ken ier bijna niets in de buurt ik ben na wondelgem gereden da technisch parcourke ginder aan de mac donalds ! heb wa jumps gedaan ! paar keer op die stijle hellingske gereden en zo weer naar huis ! ik zal er ook iedere week zijn het beste is vo mij rond 2 a 3 uur in de middag :lol:
beethoven
Mountainbiker

Post by beethoven »

Wel ik vraag me af waarom langsheen dat parcour trekt ipv een klein stukje (al was het maar van de omtrek) in een TT te steken ipv van er rond rijden.
iedereen weet heel goed dat bosje zijn. iedereen kent het maar............ ???????????
Ik begrijp dus niet hoe het komt dat men ernaast gaat ipv van er door.

Vandaag deed ik een laaste test rit en het gehele parcourtje gedaan. Ik ben om 19.00u vertrokken aan de start en om 21.00u aldaar toegekomen.
Niet alles is doenbaar op de grote plaat, maar veel is vlak, 50% offroad, enkele techn stukjes welke jullie uitzoeken en een sublieme klim -voor klimmers weggelegd- . Een vermoeiend ritje wel met alles erin en er rond.

Je ziet ik ben er klaar voor, enkele aangename uren bike plezier aan je voor te stellen.

Groeten Rudy VdE
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

MORGEN 14 UUR BLAARMEERSEN AAN DE HUIS VAN DE SPORT !!!!

ik ben er zeker !

beethoven bedankt om me waker te sms'en :lol:
ik had de nacht ! lag nog mooi in dromenland :lol:
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

een bericht aan hoven de beet : zorgs ervoor da we paar cafeetjes tegen komen vo een frisse ice tea !!!!!!!!!!!! :bounce: :bounce:
beethoven
Mountainbiker

Post by beethoven »

Sorry van het wakkere berichtje.
Ik wakker, iedereen wakker.

Maar terug on topic nu.

We waren gisteren met drie man sterk om de route te verkennen. Eigenlijk kon men een geheel verhaal aanbieden maar ik vond dat dit niet kon. Het moet een beetje verrassend overkomen enz zoals het voor hen een verrassing was.
Dus men mocht opgelegd niets verklappen.

Ik verstuurde enkele uitnodigingen.
Iedereen is dus welkom morgen.
Er komt een heel stuk bij wat er vorigjaar er niet bij was, maar anderzijds gaat er ook een stuk af, wat vorig jaar wel inzat.
Eens deed ik die route met een moderator van deze site en die vond de rit goed.
Hij bezorgde me de de gevens qua hoogte meters. 350hm, en was zeker vol lof over de tocht. We verveelden ons zeker niet.
In groep moet men wel kijken naar de minsten dat die ook kan genieten en geen strijd moet leveren om ons bij te houden.
We nemen eerst een techn pacour en een flinke helling waarna we een natuurgebied betreden waar er veel zand ligt (denk aan de tocht op de heide 2km.) Daarna volgen we een oude spoorweg tot Wondelgem en rijden we naar dat bos waar het fijn vertoeven is.
Daar kan je al iets drinken als je dit wil.
We gaan dan verder via een veldweg zo naar een park waar het toch ook fijn biken is, waarna we terug een natuurgebied binnen gaan.
Bij het verlaten pikken we een uniek stukje langsheen de LEIE mee waar je zich zult afvragen of we niet in de ardennen zijn bvb aan de Lesse. Je ziet zo al enkele schilderachtige plekjes en drankgelegenheid voor de behoeftigden.
Daarna gaan we richting Zwjnaarde en keren langs de overzijde terug naar de Watersportbaan.
Samenkomen doen we om 14u bij het Huis van de Sport aan de Watersportbaan( dit is niet ver van de Blaarmeersen) bus halte.
Er is zeker parkeer gelegenheid in de buurt en je wagen staat er veilig.
Graag op weg naar een gezellige bike middag.
Rudy VdE.
beethoven
Mountainbiker

Post by beethoven »

Vandaag heb ik me heel goed geamuseerd.
Het was zeker goed gezelschap en goeie bikers, die toch durf en lef hadden om iets gewaagd er aan toe te gaan.
Het was een vertoeven in tof gezelschap waar ik zeker enkele goei belevenissen aan over heb.
Post Reply