Belgian Mountainbike Challenge 13-15 Mei 2016
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Re: Belgian Mountainbike Challenge 13-15 Mei 2016
Waar het om gaat is dat wanneer je op een 180e plaats fietst en voor ieder hobbeltje afstapt en er zit iemand achter je het dan niet netjes is om expres je fiets voor hem te duwen om te voorkomen dat hij je voorbij gaat. Het is inderdaad een wedstrijd maar voor de 180e plaats zulke streken uithangen is niet echt mooi. Als je merkt dat je techniek tekort komt en je moet afstappen kun je best wel even diegene achter je voorbij laten. Tot 3 keer toe zat ik klem achter je en stapte je af en duwde je snel je fiets opzij zodat ik er niet voorbij kon.
Gefeliciteerd, het is geen simpel tochtje! Ik hoop dat je ook nog wat hebt kunnen genieten en dat je de laatste kilometers nog een beetje aantoonbaar wasalexhaemers wrote:mijn eerste BeMC en die was top! als 200ste over de finish gekomen na 3 dagen in de Fun klasse!
heb op geen enkel moment de intentie gzhad om jou te willen dwarsbomen of hoe je het ook wilt noemen. en was helemaal niet aan het strijden voor die ene plaats of wat dan ook..ik had het daar gewoon moeilijk maar heb niet voor express u in de weg willen zitten voor die ene plaats wat boeit mij dat nu. spijtig dat jij het zo ervaren hebt maar was dus niet de bedoeling maar zulk gedrag van jou vond ik ongepast
Je duwde je fiets tot 3 keer toe opzij toen ik je voorbij wou. Ik heb daarna inderdaad gezegd dat je moet leren fietsen als je voor de eerste plaatsen wilt strijden. Jouw gedrag de rest van de dag (steeds naar mij roepen) is pas kinderachtig te noemen. Maar ik ga hier geen hele discussie over houden. Stuur mij een berichtje als je het er nog over wilt hebben. Het was een mooi weekend en ik heb lekker getraind. Ik hoop dat jij ook nog hebt genoten.
ik heb dat niet vrijwillig gedaan om jou de doorgand te versperren dat heb ik juist al gezegd anders was ik hier niet zo lastig over. denk je dat ik zo zou reageren als ik wost dat ik fout was of dit voor express zou doen dan zou il ook wel weten dat ik zo een reactie zoy kunnen krijgen en dat zou ik dat ook aanvaarden. en ik was geergerd door jou kinderachtige uitspraak door jou was die dag voor mij in mineur geeindigd waarvoor dank...
Ik vond het in elk geval een mooie editie. De wijzigingen aan het parcours waren positief (op het steile klimmetje na 85km na de afdaling naar het smalle beekje op de laatste dag na) en het weer was ons gunstig gezind waardoor het parcours er super bij lag. Op de laatste dag heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om na een 30tal km van de achterkant van het pak (200e ofzo) naar voren te rijden (70) waardoor ik het deelnemersveld eens kon overzien. Aan een ieder die heeft deelgenomen kan ik enkel maar zeggen, chapeau 
De "Specialized klimmen" waren ook een leuke aanvulling. Enkel jammer dat de uitslag daarin niet helemaal klopt en wat vreemd is. De ene dag moet je met de elites strijden, de andere dag met de "Bemc open" klasse en weer een andere dag met je eigen categorie.
De "Specialized klimmen" waren ook een leuke aanvulling. Enkel jammer dat de uitslag daarin niet helemaal klopt en wat vreemd is. De ene dag moet je met de elites strijden, de andere dag met de "Bemc open" klasse en weer een andere dag met je eigen categorie.
Voor mij was het mijn eerste meerdaagse. Ik vond het echt top. Supermooi parcours en goed georganiseerd!
Mijn strijdplan was om me de eerste dag nog een beetje te sparen. Ondanks de goede voornemens toch veel te veel gegeven. De tweede etappe was op papier de makkelijkste, maar met de harde wind en de zware benen van de dag ervoor toch heel zwaar. Ik zat in een mooi groepje, waar aardig werd doorgereden. 15 km voor het einde waren mijn benen helemaal leeg en moest ik het groepje laten gaan. Gezien de aftakeling van de voorbije dagen had ik daarom wel schrik voor de derde en laatste etappe, maar deze ging onverwacht heel erg goed en dit was ook mijn beste daguitslag. Erg mooie slotetappe met hoogtepunt de oversteek van de Ourthe.
Volgend jaar ben ik vrijwel zeker weer van de partij!
Mijn strijdplan was om me de eerste dag nog een beetje te sparen. Ondanks de goede voornemens toch veel te veel gegeven. De tweede etappe was op papier de makkelijkste, maar met de harde wind en de zware benen van de dag ervoor toch heel zwaar. Ik zat in een mooi groepje, waar aardig werd doorgereden. 15 km voor het einde waren mijn benen helemaal leeg en moest ik het groepje laten gaan. Gezien de aftakeling van de voorbije dagen had ik daarom wel schrik voor de derde en laatste etappe, maar deze ging onverwacht heel erg goed en dit was ook mijn beste daguitslag. Erg mooie slotetappe met hoogtepunt de oversteek van de Ourthe.
Volgend jaar ben ik vrijwel zeker weer van de partij!
Ja, dat is erg jammer. Schande! Hoeveel moeite is nou het om lege verpakkingen bij je te houden en bij de eerstvolgende bevoorrading weg te gooien? Als we met zijn allen volgend jaar weer de BeMC willen rijden, dan moeten we ook een schoon parcours achterlaten.stubbe wrote:Iets om over na te denken...:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gebeurt jammer genoeg veel te veel en overal. Organisatie LCMT heeft ook al een bericht rondgestuurd dat ze veel te veel afval gevonden hebben op het parcours. 
Wat je ook vaak ziet zijn achtergelaten binnenbanden. Ook vandaag weeral nog gezien in AT.
Wat je ook vaak ziet zijn achtergelaten binnenbanden. Ook vandaag weeral nog gezien in AT.