Voorwiel slipt weg/bochtentechniek
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Re: Voorwiel slipt weg/bochtentechniek
Als je het topic goed doorleest zul je zien dat het niet zozeer om een slechte bochtentechniek gaat maar met name over een onzeker gevoel op de fiets en slapende handen.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
[quote="_alain_"]Neen, neen, dat kan niet.
Dat je voorwiel wegslipt ligt aan het feit dat je niet (of slecht) bent opgemeten.[/quote]
of gewoonweg slechte banden en teveel druk. oorzaken kunnen nogal uiteenlopen.
in dit geval zal het een combinatie van vanalles samen zijn. de slapende handen etc duiden zowieso op een foute afstelling (je ziet het zo al op de foto - te kort zitten, meer druk op armen en polsen enz... net zoals veel te diep zitten problemen geven, en ook stuurtechnisch meer beperkingen en minder stuurgevoel opleveren.
te kort en te recht zitten, geven een nog meer ongecontroleerd gevoel dan iemand die gewoonweg te diep zit.
ook geeft te recht zitten minder druk op het voorwiel in bochtenwerk, en dat alles kan weleens valpartijen uitlokken zonder dat je een "gevaarlijke" zone doorrijd.
Dat je voorwiel wegslipt ligt aan het feit dat je niet (of slecht) bent opgemeten.[/quote]
of gewoonweg slechte banden en teveel druk. oorzaken kunnen nogal uiteenlopen.
in dit geval zal het een combinatie van vanalles samen zijn. de slapende handen etc duiden zowieso op een foute afstelling (je ziet het zo al op de foto - te kort zitten, meer druk op armen en polsen enz... net zoals veel te diep zitten problemen geven, en ook stuurtechnisch meer beperkingen en minder stuurgevoel opleveren.
te kort en te recht zitten, geven een nog meer ongecontroleerd gevoel dan iemand die gewoonweg te diep zit.
ook geeft te recht zitten minder druk op het voorwiel in bochtenwerk, en dat alles kan weleens valpartijen uitlokken zonder dat je een "gevaarlijke" zone doorrijd.
iemand had al aangehaald over de stand van het stuur tot de keuze van de grips. stuur wat probere kantelen of hoger of lager zetten, mischien een riser bar? en ik denk ook al aan de stand van de remmen en de shifters, die kunnen toch een grote invloed hebben op de polsen?
en ik weet dat niet iedereen hetzelfde is maar ik rij zelf met een 26 (L) met een stem van 55mm waar standaard 1 van 110 op stond, dus je kan je al inbeelden hoe gedrongen ik zou zitten met mijn 187cm.
en ik heb geen enkel probleem, wel last van van mijn triceps na hele lange ritten
en ik weet dat niet iedereen hetzelfde is maar ik rij zelf met een 26 (L) met een stem van 55mm waar standaard 1 van 110 op stond, dus je kan je al inbeelden hoe gedrongen ik zou zitten met mijn 187cm.
en ik heb geen enkel probleem, wel last van van mijn triceps na hele lange ritten
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
een stem die iets lange is kan dat oplossen...bv 70mm of 80mm. als jij of vrienden eentje heet liggen, of een lbs een demostem heeft liggen kan je dat proberen. dan hoef je niet meteen een te kopen en weet je of het bij lange ritten echt beter is.
of door uw huidige in negatief graad te zetten zodat die ietsje lager zit en de druk al wat doet afnemen.
of door uw huidige in negatief graad te zetten zodat die ietsje lager zit en de druk al wat doet afnemen.
Wat wil je hiermee nu zeggen? Het lijkt alsof je ons advies voor een langere stuurpen wilt ontkrachten omdat jij met een korte stuurpen fietst en geen last hebt maar toch wel last hebt.marinoj wrote:en ik weet dat niet iedereen hetzelfde is maar ik rij zelf met een 26 (L) met een stem van 55mm waar standaard 1 van 110 op stond, dus je kan je al inbeelden hoe gedrongen ik zou zitten met mijn 187cm.
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
Ik heb ook nergens last van bij een zeer lange rit, heb enkel wat pijn aan de polsen, zitvlak en onderrugReflex wrote:Wat wil je hiermee nu zeggen? Het lijkt alsof je ons advies voor een langere stuurpen wilt ontkrachten omdat jij met een korte stuurpen fietst en geen last hebt maar toch wel last hebt.marinoj wrote:en ik weet dat niet iedereen hetzelfde is maar ik rij zelf met een 26 (L) met een stem van 55mm waar standaard 1 van 110 op stond, dus je kan je al inbeelden hoe gedrongen ik zou zitten met mijn 187cm.
-
Plons Racing
- Mountainbiker
Post by Plons Racing »
Dit is een hilarische topic : keep on going it makes my day !