Re: Zo 08/02/2015 Nieuwpoort :: 6e Duin-Strand-Poldertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Nic_k_name
Mountainbiker

Post by Nic_k_name »

Eerste rit met het Bruce Cycling Team. (o)
Mooie rit gereden met vooral een welkome bevoorrading na de slopende strandstrook.
Prachtige single tracks en een mooi winterzonnetje, meer moet dat niet zijn.
Dikke pluim voor de organisatie!
8)
GUUK
Mountainbiker

Post by GUUK »

Weer een schitterende rit.
Strandpassage was omgekeerde van vorig jaar en de wind ook :oops:
Duinen zijn echter genieten !!!

Enige minpuntje was de bepijling : In de buurt van Koksijde de duinen ingereden en pijltje gemist (???)
Een beetje voort gegaan op oriëntatie en ervaring en opnieuw kunnen aanpikken.
Onderweg nog een paar keer getwijfeld.
Heb ook ergens de splitsing 40-50 gemist.

Had +/-46 km op teller ipv 50 maar met dienen wind (en povere conditie) was dat niet zo erg.

tot volgend jaar !
liebherr 914
Mountainbiker
Location: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Post by liebherr 914 »

De winter en de zee,het is toch altijd genieten van deze tochten,weinig of geen modder en alles goed berijdbaar, ik ben dan ook blij dat ik hier aanwezig was,want na een week keeltabletten en spidifin zag het er niet zo goed uit,dus afgesproken met de bende voor een ritje op het gemak.......en weg waren wij al hoestend en niezend over een toch wel zeer mooi parcours ,ja.......en een strandstrook met een licht briesje op de kop wat moet ne mens nog meer en :-D gelukkig konden we nu en dan schuilen achter ne brede rug van een van onze copains.de bevoorrading waren goed, idem bepijling. Toch wel een zeer goede organisatie.bij leven en welzijn tot volgend jaar
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: Zo 09/02/2014 Nieuwpoort :: 5e Duin-Strand-Poldertocht

Post by spiermassa »

Herder Alex² wrote:
spiermassa wrote:miljaaaaaaar ik kan deze mooie tocht niet rijden wegens gebroken voet en been ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
maar ik kan deze tocht wel aanraden hier beeld van 2012

" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kom regelmatig naar de kust om er te biken, Koksijde, De Panne, Oostduinkerke, maar om één of andere reden had ik nog nooit de Nieuwpoortse organisatie gereden. Na het zien van filmpje nr 1 had ik dan ook een wow-gevoel. Eens iets nieuws. Een militair domein of zo? Maar ... het parcours 2015 was toch gans anders dan 2012. Zeg niet dat ik een stuk gemankeerd heb hé :-? :wink:

Fat is the new path

dit stuk is inderdaad een militaire basis.....lombardsijde.....in 2013 en 2014 zat dit er ook in (vorig jaar bevoorraading in de hangaars aan ingang kazerne).Echter of het dit jaar er ook inzat weet ik nie want mijn been hield me vandaag tegen
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

hier ook gestart met t'vrouwke en voor den eerste maal de kleine.
gingen de 40 doen wegens tijdgebrek maar de splitsing 40/50 gemist.
Na de jachthaven lek gereden en daar zoon en vrouw het koud kregen gezegd dat ze mochten doorrijden .
Na veel gesakker (vastzittend moerke) toch de tocht kunnen verderzetten en in de achtervolging gegaan (zoals een dode mus :-? ) op beide .
Begon al een donkerbruin vermoeden te krijgen toen ik na lombardsijde reeds 40km had dat we (of ik) toch op de 50 zaten. Dan maar de koolhofput links laten liggen en een hoekje afgestoken om met 45 km aan de afspuitplaats te komen en tot mijn verwondering nog voor vrouw en zoon te zijn :-D :-D .
Nog nooit zo traag gereden op het strand als vandaag (rond de 14-15 per uur) maar was al blij dat ik niet voorbij gevlogen ben door de cowboy peter maar gewoon voorbij gestoken waar ik dan tot de conclusie kwam dat niet alleen ik last had van een zeebriesje 8-[ 8-[ .
Na een blond bierke en een klapke tegen jan en alleman terug naar huis met de zoon en t'vrouwke naar haar werk :lol: :lol: .
bedankt nieuwpoort voor het supertochtje =D> =D> =D> =D> =D>
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

stukje rond de kazerne zat er niet in, net als sommige duinenstukken waar onze groene "vrienden" de wacht hielden. is't broedseizoen al begonnen misschien?
Niet echt een grand cru naar parcours toe, wegens bovenstaande redenen vermoed ik, want op de toegelaten stukken werd wel een maximum aan singeltracks getrokken. Hier en daar zelfs een aantal nieuwe lusjes. Bevooradingen en bepijling dik ok. 't Stukske strand was wel efkens duwen.
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

genoten van 69 km......door eerst bordje 50 te missen , dan een bisnummer
prima organisatie! tot volgend jaar
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

Deze ook gereden vertrokken om 9 in middelkerke per bike naar nieuwpoort en rond 9u30 ingeschreven. de eerste 5 a 6 km veel verharde wegen maar toen beterde het. Na 10km al een bevoorading zonder drank enkel wat versnaperingen. Vanaf hier beterde het met veel meer offroad via allerhande duinenwegeltjes na 16 km een stookje strand van een dikke 8km met een noorderbriesje zo dat het toch moeilijk was om de teller op 18/u te houden en nog steeds weinig of geen bikers tegen gekomen. Na een 25km de 2de bevoorading en hier was het toch al aardig wat drukker. Daarna richting jachthaven en Lombartsijde daar de gekende tracks opgezocht waar er toch nog zeker de helft overgeslagen werd via Westede dorp terug naar Nieuwpoort nog een lussje via een jaagpad en een iets drasserige polder terug naar af even achter mijn douchegel en terug via de eerste km naar de haven dan het parkoer gevolgt tot het meest noordeluke punt in Westende en terug naar Middelkerke met 78km op de teller. Had wel spijt dat de legerbasis er niet meer in zat en ook in het begin van de ocht is er meer uit te halen maar als de groeen zeggen nee dan is het nee maar ik verblijf genoeg aan de kust om er alleen door te rijden en dan zeggen niets
DiTale
Mountainbiker

Post by DiTale »

Men eerste keer dat ik een duin-strand tocht, en ik heb ervan genoten.
Schitterend bochtenwerk in de duinen, regelmatig erg zwaar maar leuk. Met klap op de vuurpijl de strook op het strand, met een oerharde wind op kop.

It makes me feel alive...

A propos, dikke pluim voor de organisatie. Schitterende tocht en bevoorrading.
Een mogelijk punt van verbetering: een bewaakte fietsenstand.
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

Leuke TT aant zeetje afgewerkt met een trio aan clubs, beach bikers, erika bikers en de grysperre's.
Goeie bepijling goeie bevoorading eentje overgeslagen want 2 is me teveel op zo kort ritje.
strand was precies een beetje windop.
Twa in orde voor mij Thanks.
Post Reply