Zo 04/01/2015 Londerzeel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lorenzom
Mountainbiker

Re: Zo 04/01/2015 Londerzeel

Post by lorenzom »

Ik kan wel begrijpen dat je geen 2 uur in de wagen zit om te biken in deze streek bij deze weersomstandigheden. Maar ik kan je wel zeggen dat het dit jaar beter lag dan vorig jaar toen moest ik op enkele hellingen te voet en op andere stoken met de voetjes bij zetten om recht te blijven nu was het overal doenbaar en ik ben ook geen modderbageraar geef mij maar sneeuw en ijs in de winter veel leuker Het was trouwens mijn 1ste modderrit sinds lang
Volgens mij moéten jullie wel een andere rit gereden hebben... Ik heb nog nooit in al die jaren dat ik MTB zulk een baggertoestanden meegemaakt. Misschien zit het feit dat ik érg laat aan de start gekomen ben er voor iets tussen... :-({|=
drummer
Mountainbiker

Post by drummer »

Er is maar één volk dat je in zo'n omstandigheden op de fiets krijgt: de dappersten aller Galliërs!
We hebben altijd al iets met zondag-modder gehad en, zo te zien, gaat dat nog niet snel veranderen.
Heel onze fietsonderhoud-industrie leeft er trouwens van: kettingen, tandwielen, kabels...
Ondanks het feit dat het met fietsen niet veel meer te maken had, heb ik mij daar toch goed geamuseerd.
moorken
Mountainbiker

Post by moorken »

we kunnen de rit van zondag in 1 woord samenvatten: MODDER. ik geloof niet in de laatste 2 jaar al zoveel modder op 1 rit gehad te hebben, maar ik heb me wel gedurende 50km volop zitten amuseren!

voor wie het wil herbeleven en wil nagenieten, een korte samenvatting in 3 minuten: http://youtu.be/wzjXyGQ-ivY
Splenter
Mountainbiker

Post by Splenter »

lorenzom wrote:
Ik kan wel begrijpen dat je geen 2 uur in de wagen zit om te biken in deze streek bij deze weersomstandigheden. Maar ik kan je wel zeggen dat het dit jaar beter lag dan vorig jaar toen moest ik op enkele hellingen te voet en op andere stoken met de voetjes bij zetten om recht te blijven nu was het overal doenbaar en ik ben ook geen modderbageraar geef mij maar sneeuw en ijs in de winter veel leuker Het was trouwens mijn 1ste modderrit sinds lang
Volgens mij moéten jullie wel een andere rit gereden hebben... Ik heb nog nooit in al die jaren dat ik MTB zulk een baggertoestanden meegemaakt. Misschien zit het feit dat ik érg laat aan de start gekomen ben er voor iets tussen... :-({|=

mja, het was natuurlijk al heel modderig, maar als je eens écht van kop tot teen onder de modder wil hangen, dan moet je toch eens een goeie toertocht in de Westhoek proberen in deze tijd van het jaar :wink: Dat is soms baggeren tot aan de naaf... (allé, vroeger toch, in mijn jonge jaren... Wie weet is dat daar heden ten dage kurkdroog..)
Vissie2
Mountainbiker

Post by Vissie2 »

Om 8u30 vertrokken en de eerste 5 km twee keer gevallen op het asfalt, daarna zeer traag op de weg en vollegas op het onverhard. Inderdaad de onfortuinlijke biker zien liggen op het asfalt waar politie bijstond. Er was, zoals gezegd, inderdaad veel modder, maar dat wisten we op voorhand. Twee maal afgestapt (een smalle afdaling in een geultje in een wei tussen twee prikkeldraden en een paar meter op een bergop in dikke en te diepe karresporen) en voor de rest overal vlot gereden. Om 11 u terug aan de auto, hetgeen wil zeggen dat het niet te baggerachtig lag, anders had het veel langer geduurd...
Ik heb ondanks mijn twee pijnlijke schuivers toch serieus genoten van deze tocht! Volgende keer in droge omstandigheden wordt het een vliegparcours!
Post Reply