Zo 27/04/2014 Mons MTB Trophy2014 "La Transboraine" CUESMES

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Hans76
Mountainbiker

Re: Zo 27/04/2014 Mons MTB Trophy2014 "La Transboraine" CUES

Post by Hans76 »

Ja man... wat een ritje!!!! Prachtig weer (was weer veel te warm gekleed), prachtig parcours, toporganisatie, topbevoorradingen maar lastig!!! 65 km. in die streek blijft voor mij toch wel een uitdaging hoor!!! Op het einde wijselijk de 'facile' bordjes gevolgd :-)

1 week rust en dan naar Peruwelz!!!

BTW, weet er iemand of dat Peruwelz zwaarder of lichter is dan dezen hier?? :roll: :roll:
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

Hans76 wrote:Ja man... wat een ritje!!!! Prachtig weer (was weer veel te warm gekleed), prachtig parcours, toporganisatie, topbevoorradingen maar lastig!!! 65 km. in die streek blijft voor mij toch wel een uitdaging hoor!!! Op het einde wijselijk de 'facile' bordjes gevolgd :-)

1 week rust en dan naar Peruwelz!!!

BTW, weet er iemand of dat Peruwelz zwaarder of lichter is dan dezen hier?? :roll: :roll:
valt iets lichter uit......daarvoor nie minder leuk.(kzal kee beeld posten van vorige edities)
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

Weer een topeditie vandaag maar ik had ook de indruk dat dit de lastigste editie was sinds ik hier start.

Beentjes wilden op 't einde niet meer mee maar toch graag terug volgend jaar. (o)
MrJones
Mountainbiker
Location: Scalpel SI Carbon 3, Canyon Grand Canyon CF SLX 9.9

Post by MrJones »

Kilometers singletracks op (12!) terrils :bounce: 2 carrières en in den bos - daar waren weer de paarse tapijten met boshyacinten :drunk:
Een prachtig parcours, met enorm veel variatie =D> Hier en daar al eens technisch, hier en daar al eens stijl :oops:
Het beste was er af na 65km is het understatement van de dag :^o maar of we genoten hebben :bounce: :bounce:
Met dank aan het weer en de altijd geweldige kompanie een schitterende après ook, met saucisse apéro en Montoise van't vat (o) onderwijl een paar wedstrijden aanschouwend van de Wallonia Cup
Ne zondag gelijk ne zondag moe zijn! Nu al met stip genoteerd in de agenda van volgend jaar!
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Zoals steeds kregen we hier ook dit keer een parcours met heel wat technische singletracks voorgeschoteld. Misschien soms net iets te moeilijk voor ondergetekende, mijn medebikers voelden zich als een vis in het water. Een prachtparcours aangeboden door een prima organisatie...ook al kom ik meer en meer tot het besef dat een iets minder technisch parcours (met evenwel de nodige singletracks en natuur) me evenzeer kan bekoren. Toch genoten van de aangeboden tocht, met voor mij af en toe een stukje te voet.
jangen
Mountainbiker

Post by jangen »

we kunnen zeggen dat 1h20 om tot daar te komen de moeite waard was, heel tof parkoers met serieuze afdalingen erbij, van het beset dat we al hebben gereden, wij waren wat laat gestart dus de bevoorradingen waren al grotendeels uitgeput buiten een droge koek was alles al weg maar bon dat is onze eigen fout.
Ook het BMX parkoers aan de bevoorrading was super leuk.
FOXXOF
Mountainbiker

Post by FOXXOF »

machtige tocht, doe ik volgende jaar zeker opnieuw ! :-D
voor de 85 gegaan maar al aan 55 moeten afbreken wegens MTB pech :(

Ik heb 1 iemand zien fotos maken, heeft er al iemand die foto's tegen gekomen ?
PETER14
Mountainbiker

Post by PETER14 »

Amai wat was me dat hier allemaal, het ene sjieke stuk na het ander, geen seconde verveeld. Het was 65 km puur genieten! Terrils, bos,steengroeven,zon,wat moet een mtbker meer hebben de zondag...
Pittige klims en nog pittiger afdalingen, sinds ik op een 29er rij niet meer zo zeker naar beneden dan met mijne 26er, :oops: 8-[ , toen had ik daar toch serieus minder last van, moet nog wennen zeker aan de nieuwe velo...
Volgend jaar zeker terug, met een beetje meer tijd om die wedstrijden van dicht bij te volgen, zag er de max uit!
redzie
Mountainbiker

Post by redzie »

Werkelijk genoten van deze rit!! Pittige klims en bij momenten nog pittigere afdalingen, echt top! 4 bevoorradingen waar echt alles aanwezig was. Hier komen we zeker terug. Een van de betere tochten dit jaar...
CBo
Mountainbiker

Post by CBo »

Zalig toerke!
Wegens tijdsgebrek voor de 67km gegaan. Overal vlot opgereden. Zelfs de terrils, daar heb ik meteen mijn hartslag record van 204 gehaald. De 4 km die erop volgden waren iets wat afzien, maar ik ben er goed door geraakt en weer vollen bak verder. Gewoon genieten. Alleen op km 60, zoals altijd "difficile" gekozen, maar stevig op mijn bakkes gegaan in het stuk met al die kleine rotskes. Evenwicht verloren en niet uit de klikkers geraakt. Ik die anders bijna nooit valt... Enfin, resultaat valt best mee. Beide bovenbenen goed geschaafd, dikke blauwe plek op het linker bovenbeen, linker knie en scheenbeen wat diepere schrammen, een stuk vel van mijn linker handpalm kwijt, linker onderarm en elleboog wat schaafwonden. Ik had toen ook ferm zeer in de linker kuit. Daarna de toer verder gevolgd tot op den asfalt om dan nog ca 3km te rijden tot de finish. Fietsen ging gemakkelijker dan stappen :s Maar ondanks de pech, met een dikke smile op mijn gezicht geëindigd. Volgend jaar kom ik hier terug!
sinds gisteren zijn daar twee stevig gezwollen vingers bij gekomen en de kuit is gelukkig niets :) Als de handpalm goed geneest ben ik dit weekend weer ergens op een toertocht te vinden.

Zulke tochtjes moeten er meer zijn! :)

Merci aan de organisatie!
Post Reply