Za 26/10/2013 Ronse :: Biking@Ronse MTB Tour 2013

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
dikken
Mountainbiker
Location: Trek Top Fuel 9.8 - Trek Superfly 9.8 - Singular Swift

Re: Za 26/10/2013 Ronse :: Biking@Ronse MTB Tour 2013

Post by dikken »

Super !
Een eerste keer organiseren en direct alles dik in orde.
Eentje om te onthouden.
den daler
Mountainbiker

Post by den daler »

vandaag een prachtige rit gedaan met de zoon van 5 jaar was zijn eerste maal offroad met de aanhangfiets
in het begin was hij wat bang in de korte steile afdalingen maar naar het einde toe lukte alles
blijkbaar is het materiaal toch niet zo sterk op het laatste naar de ename kar de ketting in 2 getrokken en stil stonden we
was een mooie rit met 2 mooie bevoorradingen veel seingevers is altijd makkelijk en veilig
en het parcour was perfect berijdbaar vandaag
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Speciaal voor den Teddy, vanuit Opwijk naar Ronse. En niet voor niets want het was toch wel een speciaal ritje. Volle gas vertrokken op de 50km, sticky modder langs alle kanten, leuke weggetjes, vooral het eerste privébosje met leuke single en steile afdalingen, goeie bevoorradingen die echt op de op voorhand beloofde afstand lagen, top organisatie, massa's seingevers, knappe vergezichten, mooie dorpjes met spitse kerktorens,... De eerste 34km waren pittig, na ravi 2 dan wat rustiger aan wat voor sommigen welkom was.

Kan nog meerwaarde geven: pijltjes naar de start (voor auto), jullie kunnen ook nog een tussenafstand maken zonder één pijltje meer te moeten hangen. Aan de gezichten van sommigen aan de 2e ravi te zien, zouden sommigen dit wel kunnen appreciëren. :wink:

Van mij mag je deze tocht gerust "de hel van Ronse" noemen. Past mooi bij de gladde weggetjes.

Ik heb er van genoten =D> =D> =D>

Mojo (alias Davy)
disc
Mountainbiker

Post by disc »

Rond 7u30 thuis vertrokken, om 8u15 auto achtergelaten aan Leupegem kerk. Hemel was vrij grijs en banen lagen nat. Ik vertrouwde weerberichten niet (zou niet den eerste keer zijn dat ze mis waren ) dus regenjasje maar meegenomen.
Wel al vrij warm (16°) en dus in zomeruitrusting vertrokken.
Als dit de gevolgen zijn van de opwarming van de aarde was dit toch leuk meegenomen.

Waren al direct opgewarmd met Vlaamse Ardennendreef. Na 16 km bereiken we de ruime sporthal van Ronse. Eerste technisch stukje aan terrein was al vrij modderig maar best te doen. Daarna lang, licht oplopend offroad stuk naar het Heynsdaelebos.
Wat ze daar voorgeschoteld hebben was top. Dit was mountainbiken met grote M. Prachtig technisch parcours in stukje bos waar zelden mag ingereden worden. Geen platgereden paden en dit voelde je direct aan de beentjes. Toch af en toe stukje te voet moeten doen. Vergeet te vaak klein plateautje te gebruiken.

Veel mooie, pittige stukken en toen rond 10u ook nog eens het zonnetje kwam piepen werd het helemaal top. Toch zorgde het zonnetje er voor dat ik eenmaal afslag gemist heb. Eigen schuld, op uitpijling was niets aan te merken, die was perfect. Net als de rest.

Na 2de bevoorrading bij boer in Ellezelles nog een top stukje door zijn weides. Velen ondertussen al heel wat krachten verspeeld. Gasten die mij in begin van de rit voorbij vlogen werden één voor één opgeraapt.

Op 4km voor einde nog een 'zuigstrook' door één of ander veld. Bolde voor geen meter maar gelukkig konden we even verder genieten van een gratis Ename. Daarna was het gezapig binnenrijden waar we op het zonnige terras nagenoten.

Dit realiseren bij uw eerste organisatie, een dikke proficiat. . Nu al één van de beste toertochten in de Vlaamse Ardennen.
Bij zelfde weersomstandigheden mag je volgend jaar dubbel zoveel deelnemers verwachten. Misschien toch niet te veel reclame maken want anders aanschuiven op de vele single-tracks :-D :-D

Na hapje en drankje nog 2 beklimmingen met Kruisstraat en Koppenberg. Veel goesting om rondje van de cyclocross te rijden (waren volop aan het werk) maar uiteindelijk toch op kasseitjes gebleven.

83km en 1350hm meer moet dat niet zijn.

Wij content en mijn collega die aan de inschrijving zat ook content. =D> =D> =D>
vélosiepjédotsjka
Mountainbiker

Post by vélosiepjédotsjka »

Deze nieuwe tocht heeft al ineens een wijziging veroorzaakt in mijn top3 VTT-'klassiekers'!

Ik kan hier over de gehele lijn alleen maar superlatieven gebruiken: parcours, hoogtemeters, veiligheid, uitpeiling en ook zeker niet te vergeten: de bereidwilligheid van de pechdienst die alles met een brede glimlach terug aan het rollen bracht, waarvoor onze oprechte dank!!

We kunnen nu alleen maar hopen dat de weergoden ook een abonnement nemen op deze tocht... O:)
s-works 81
Mountainbiker

Post by s-works 81 »

Fantastisch tochtje maar de laatste 10km mocht voor mij wel wat pittiger zijn,voor de rest niets op aan te merken alles was top =D> =D> tot volgend jaar mannen :bounce:
volse platter
Mountainbiker

Post by volse platter »

Tims wrote:
volse platter wrote:De vp's (volse platters) aanwezig m een 3-tal ! (persoonlijk w. dit mijn, door omstandigheden, laatste tt voor een lange, lange tijd :cry: , maar i'll be back !)
Courage man, ge hebt er in ieder geval ne schonen tocht uitgekozen, denk ik.

Ronse, Indian summer, en 900hm, de ideale combinatie!

Tot dan
Wel....ge hebt dat goed gedacht dat ik er een schonen tocht heb uitgekozen ... :-D Ik sluit mij aan bij alle vorige positieve commentaren. Aan de finish voor de zoveelste keer een vriendelijk mens van de organisatie gesproken en toen heb ik hem beloofd dat ik zou reclame maken dus bij deze : mijn (en die van de andere vp's) mening : =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> Volgend jaar zie je ons zeker terug !!!!

:off: Spijtig dat er nog altijd van die klojo's rondrijden die denken dat ze elite-renners zijn die hun troep overal mogen gooien ! (en volgens mij hebben de profs nog meer fatsoen...) Mocht die ene die ik zag dit lezen : Ja, het was ik die naar jou aan het roepen was betr. RESPECT voor de natuur en voor de organisatie ! En ja, het was ik die jouw troep heb opgeruimd ! (Ik schrijf dit hier omdat het volgens mij vooral de mensen zijn met 'ongehoord gedrag' die het topic 'ongehoord gedrag' NIET lezen. ](*,)
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

De verwachtingen waren hooggespannen en werden dan ook volledig ingelost. Heynsdale was voor mij het absolute hoogtepunt, maar heel wat andere stroken deden eveneens het hart letterlijk en figuurlijk sneller slaan. Over het algemeen een goed berijdbaar parcours (enkele stroken buiten beschouwing gelaten), maar toch wel krachtrovend gezien de staat van de ondergrond. De laatste 10 kilometer waren vooral op de weg, maar persoonlijk vond ik het niet zo erg...een ideale cooling down na een pittige tocht. Niets dan lof voor deze prachtige organisatie. Voor aanvang kon er genoten worden van een koffie en enkele kilometers voor het einde stond er een Enamestand. De inschrijving, bepijling, afspuitstand,... alles was vlekkeloos. Op alle grote oversteekplaatsen stonden seingevers om een vlotte doortocht te garanderen. Hartelijk dank en bij dezelfde (of betere) weersomstandigheden ben ik zeker opnieuw aanwezig. =D> =D> =D> =D>
pilot
Mountainbiker

Post by pilot »

Blij dat er terug een tocht in Ronse wordt georganiseerd. De toertocht van de Joybikers was enkele jaren een van mijn favorieten en dit is een waardige vervanger (zeker voor een eerste editie – heel knap)
Hier kreeg men enorm veel in ruil voor de billijke inschrijvingsprijs: vlotte inschrijving, knap parcours met vlakke aanloop maar veel hoogtemeters in het tussenstuk en een unieke doortocht door Heynsdale, ‘mooie’ bevoorradingen (4 in totaal als je Red Bull en Ename er bij rekent), begeleiders bij gevaarlijke kruispunten,...
Voor mij zijn volgende puntjes voor verbetering vatbaar: soms kon de bepijling iets duidelijker (maar toch geen enkele keer verkeerd gereden), afspuitstand liever op vaste ondergrond met betere afvoer van water, veel off-road in de laatste 10km, met weinig inspanning kan je ook een tussenafstand aanbieden
A M GlobeBiker
Mountainbiker

Post by A M GlobeBiker »

Tevreden naar huis na de 50 km. Het beginstuk in het bos vond ik afdalingen, klimmetjes en kronkelingn best leuk.
Normaal gezien ga ik joggen in de weiden, maar fietsen is toch nog iets anders ! door die oneffen grond was het wel pittig.
Na de vettige grond, was ik ook tevreden dat het er de laatste 10km iets geruislozer aan toe gingen .... Het is altijd tof te kunnen uitbollen zowieso= nagenieten van den effort. Symathieke oganizatie, alhoewel ik geen bleek sh. bier drink, plezant afgerond mét een fotoshoot. Het doet mij denken aan de plezierige bende van Telin (1 mei tour). :) GTS AM
Post Reply