Ik krijg ook diwkijls te maken met verwonderde gezichten als ik hen vertel dat ik fiets van september tot begin juni. Dan start op papier de mooiste periode om te fietsen. Maar dan start voor mij het festival seizoen, en dat gaat nog steeds boven alles. Niet dat ik dan geen ritjes meer maak, wel integendeel ...Kristof Huyck wrote:+1RigolleM wrote:Bijna,... net terug van de Roc... daarmee dat ik zo slecht gezind ben, omdat ik geen zin heb in die baggertochten en op de baan ga rijden.
Iemand die winterse baggertochten op relatief vlak terrein tot het summum van mountainbiken verheft zal ik wellicht nooit begrijpen, maar dat hoeft misschien ook niet. Helaas leeft dit beeld wel bij vele niet-fietsers tot mijn grote ergernis. Als ik tegen iemand vermeld dat ik mountainbike als hobby dan komt dikwijls meteen de opmerking: "Ah, dan rij je graag door de modder met de fiets?". Hun verwondering is groot als ik dan antwoord: "Neen, totaal niet" en dan nog een korte uitleg geef over wat ik als 'echt' mountainbiken versta
En waar veel anderen hun neus optrekken om met de koersfiets te rijden in slecht weer, vertrek ik met veel plezier. Op mijn winterfiets staan spatborden, ik heb geïnvesteerd in goede kledij, en dat helpt veel.
Wat de MTB aangaat, ik kan velen hun standpunt wel begrijpen wat de modder betreft. Ik heb jaren dezelfde toertochten gereden, waar velen van modderstrook naar modderstrook reden. Na een tijdje was het leuke eraf. Ik maar elke 14 dagen een TT rijden (wegens weekends werken), en ga met de collega's eens meer richting Vlaamse Ardennen gaan. Kwestie eens wat meer afwisseling te hebben.