Met 5 kwamen we vandaag naar Lichtaart. Aan de start al meteen veel volk, wat op het parcours niet anders was. Aan een bevoorrading zelden zo'n drukte gezien.
Het parcours was een aardige mix van de betere Bloso-paden en verrassende nieuwe stukken.
Een verslag van onze rit lees je op http://www.trade-n-cycle.be
Zo 17/02/2013 Lichtaart :: 8ste Mtb Toertocht Lichtaart
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Mr. Stitchen
- Mountainbiker
-
timvdl
- Mountainbiker
- Location: TREK 4500, TREK Madone 4.5 - 2013, TREK Superfly 8 - 2015
Re: Zo 17/02/2013 Lichtaart :: 8ste Mtb Toertocht Lichtaart
Mijn tellertje zegt: 46.18 - 23,8 km/h. Het was echt nog is genieten van elke km.
Dank u voor de vele overstekers aan de organisatie, dit maakt het echt af. Dan kan je tenminste vol oversteken. Nergens aan een grote baan, voet aan de grond moeten zetten denk. Enkel dat kleine oversteekje waar bikers elkaar kruisen. (in't bos) Maar zolang dat maar 1x is kan er dat nog wel mee door. Hoewel er achter mij toen een biker van zen oren maakte dat hij dat nog nooit gezien had.
Dank u voor de vele overstekers aan de organisatie, dit maakt het echt af. Dan kan je tenminste vol oversteken. Nergens aan een grote baan, voet aan de grond moeten zetten denk. Enkel dat kleine oversteekje waar bikers elkaar kruisen. (in't bos) Maar zolang dat maar 1x is kan er dat nog wel mee door. Hoewel er achter mij toen een biker van zen oren maakte dat hij dat nog nooit gezien had.
- Dub-Wrecker
- Mountainbiker
Post by Dub-Wrecker »
Gisteren was echt een super goede tocht en met al die seingevers was dit in mijn ogen de veiligste rit ooit (taxc niet meegerekend
). Toen vliegenden hollander zijn achterband explodeerde klonk het alsof er werd geschoten. Binnen de minuut stonden de mannen van de jachthoorn al bij ons waarschijnlijk op zoek naar de jager. Weer een punt bij voor de organisatie
Het kruispunt had ik toch ook nog nooit meegemaakt en in de "startbox " was het gezellig
Het parkoer was mooi uitgestippeld en de dosis singeltracks was om van te genieten! Moest ik punten kunnen geven krijgt deze organisatie minstens 12/10 
- Trekkie 800
- Mountainbiker
- Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9
Post by Trekkie 800 »
Gisteren hier ook komen crossen. Ik rij hier vaak, tis slechts 10km's van mijn deur. Het is en blijft de beste Bloso-route in de streek. Heb me dus weer top geamuseerd met toch weer een paar wegentjes die nog niet kende.
Dus een dikke merci aan de organisatie voor alles wat hiervoor ook al is opgesomd.
Dus een dikke merci aan de organisatie voor alles wat hiervoor ook al is opgesomd.
Prachtige tocht hier gereden.
Alles was dik in orde.
aan de organisatie en nen dikke merci aan de seingevers voor de veilige en vlotte oversteek !
Alles was dik in orde.
Jawel jawel, wat een knap ding! Ik heb er foto's van proberen te nemen. Ze komen bij de rest van de foto's van de tocht. Was jij dat? Eigenmaak? Gekocht?NetWave wrote:Blijkbaar heeft niemand die 'mountainbikestep' gezien...?
De foto's komen dus online, alleen nog even kijken waar... We laten het jullie de volgende dagen weten.
En dank u allen zeer voor de fantastische reacties! We lezen het met plezier en vinden er de motivatie om volgend jaar minstens even goed te doen! Thx!!
We hadden trouwens een record opkomst van meer dan 1700 deelnemers! Buiten wat kleine technische problemen aan bikes waren er geen noemenswaardige ongevallen dit jaar.
Ik heb me laten vertellen dat iemand die bij een valpartij zijn vinger serieus gesneden had en bebloed binnenkwam. Hij werd doorverwezen naar de rode kruis post... maar op weg daar naar toe werd hij tegengehouden door de toog en een paar stevige Leffes. Mocht het een forumbezoeker zijn, we hopen dat je blessure niet te ernstig is!
De minpunten dit jaar gaan we proberen op te lossen zodat we volgend jaar vlotjes meer volk kunnen plezieren!
-
gierke guy
- Mountainbiker
Post by gierke guy »
Ik kan dit enkel maar bevestigen .Heb ze ook beide gedaan. zaterdags is het steeds veel rustiger fietsen de bikers zijn gemoedelijker en niet zo gehaast.Gisteren(zondag) weer een prachteditie voor DE JACHTHOORN jongens .Moesten jullie volgend jaar een stellingsbrug nodig hebben ik kan wel iets regelen jongensdrikkie wrote:Geweldige organisatie ... prima toertocht![]()
![]()
![]()
![]()
alles zat mee: parcours (bijna zo goed als Overpelt), bevoorrading (bij de betere), het weer (ideaal), ......
toch goed gelachen met een paar koerskonijnen met crosfietsen (groen kostuum MAMPAEY) ..... op de brede vlakke wegen goed doortrekken, nog snel even inhalen voor de bocht om dan op de 1ste klim van de tocht bijna met zijn allen voet aan de grond te zetten![]()
![]()
![]()
dit jagen in groep zag je gisteren in Overpelt absoluut niet (waarschijnlijk te moeilijk parcours voor deze heren?)
Dus dit weekend 2 prachtige tochten gereden .... super !!!![]()
-
gierke guy
- Mountainbiker
Post by gierke guy »
Er zijn altijd mensen die moeten kunnen klagen.Die halve minuut die je daar moest wachten zal voor hun het verschil wel maken denk.timvdl wrote:Mijn tellertje zegt: 46.18 - 23,8 km/h. Het was echt nog is genieten van elke km.