Sorry maar ga dan op je eigen rijden he,op deze tocht was niks op aan te merken. En als er op 17km toevallig iemand van de club woont waar je kan staan is dit toch perfect? (Ik zag iemand naar binnen lopen om bekers bij te halen aan de bevoorrading dus ik neem aan dat daar iemand woont van de club.) En 26 km zonder bevoorrading zal nog wel lukken zeker???Trevorken wrote:Ik vond de tocht inderdaad wel mooi, maar goed georganiseerd? Dan heb ik toch al heel wat anders gezien.
Bij het vertrekken aan de fietsparking toen ik mijn fiets terug ging halen na de inschrijving, werd die te snel losgelaten voordat ik hem vast had. Dus resultaat fiets tegen de grond.
De bevoorrading was wel echt belachelijk vroeg. Na 17 km voor 42 en zelfs al na 12 km voor de 32. Ik neem zelf voldoende mee, maar ik kan toch wel begrijpen dat er zijn die hierdoor in de problemen komen.
Op 1 van die baggerstukken is mijn derrailleur in mijn wiel terecht gekomen, ik weet niet of het door die val komt, maar ja. Ik heb hem wel rustig losgemaakt en op het eerste zicht was er toch niks kapot, dus ik ben door kunnen rijden. Maar anders sta je daar dan in een compleet onbekende omgeving. Ik vind het toch echt wel belangrijk dat er ergens een noodnummer te vinden is.
De bepijling vanaf de autosnelweg naar de start was ook wel echt minimiem.
Zo 06/01/2013 Beringen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: Zo 06/01/2013 Beringen
- frits motaar
- Mountainbiker
Post by frits motaar »
Op deze tocht is echt niets aan te merken hoor.Trevorken wrote:Ik vond de tocht inderdaad wel mooi, maar goed georganiseerd? Dan heb ik toch al heel wat anders gezien.
Bij het vertrekken aan de fietsparking toen ik mijn fiets terug ging halen na de inschrijving, werd die te snel losgelaten voordat ik hem vast had. Dus resultaat fiets tegen de grond.
De bevoorrading was wel echt belachelijk vroeg. Na 17 km voor 42 en zelfs al na 12 km voor de 32. Ik neem zelf voldoende mee, maar ik kan toch wel begrijpen dat er zijn die hierdoor in de problemen komen.
Op 1 van die baggerstukken is mijn derrailleur in mijn wiel terecht gekomen, ik weet niet of het door die val komt, maar ja. Ik heb hem wel rustig losgemaakt en op het eerste zicht was er toch niks kapot, dus ik ben door kunnen rijden. Maar anders sta je daar dan in een compleet onbekende omgeving. Ik vind het toch echt wel belangrijk dat er ergens een noodnummer te vinden is.
Je moet je pech die je vandaag had,hier niet op dit forum uitwerken.
Als je dat al pech kan noemen,fiets die valt
Een derailleur in het wiel trekken is meestal je eigen schakelfout hoor.
Als een iets of wat te vroege bv een "slechte organisatie"moet voorstellen
-
mol
- Mountainbiker
vond de 43 km nogal weinig....
dus van thuis uit vertrokken,onderwag GW opgepikt.... de tocht was af !!!
veel LEUKE singletracks, de terril is altijd een topper....al zijn er daar stukken bij die ik er graag had bij in gezien
modder viel reuze mee!!
volgend jaar normaal terug van de partij !!

spijtig van het ongeval op het laatste stukje asfalt
dus van thuis uit vertrokken,onderwag GW opgepikt.... de tocht was af !!!
veel LEUKE singletracks, de terril is altijd een topper....al zijn er daar stukken bij die ik er graag had bij in gezien
modder viel reuze mee!!
volgend jaar normaal terug van de partij !!
spijtig van het ongeval op het laatste stukje asfalt
- Trevorken
- Mountainbiker
- Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008
Waw, er komen wel sterke commentaren op mijn uitspraken.frits motaar wrote:
Op deze tocht is echt niets aan te merken hoor.
Je moet je pech die je vandaag had,hier niet op dit forum uitwerken.
Als je dat al pech kan noemen,fiets die valten derrie in het wiel
![]()
Een derailleur in het wiel trekken is meestal je eigen schakelfout hoor.
Als een iets of wat te vroege bv een "slechte organisatie"moet voorstellen
Ik heb niet gezegd dat de organisatie slecht was, maar dat ik al heel wat beter gezien heb.
Ik haalde het voorbeeld van mijn derrailleur aan om aan te kaarten dat er geen noodnummer was. Hoe dikwijls zie je niet dat iemand pech heeft, of dat er zelfs een ambulance aan te pas komt? Er zijn veel verschillende manieren waarop dit kan gebeuren, het hoeft daarom nog niet met verschillende zones of met armbandjes zijn, maar gewoon een stom papiertje met een telefoonnummer op kan toch echt wel helpen in geval van nood.
Dit vind ik persoonlijk toch een belangrijk zwak punt.
Het parcours daarentegen vond ik wel erg mooi.
Trevorken wrote:Ik vond de tocht inderdaad wel mooi, maar goed georganiseerd? Dan heb ik toch al heel wat anders gezien.
Aan de inschrijvingstafel stond een doosje met RODE KAARTJES, dat waren de NOODNUMMERS vrijwillig mee te pakken. Trouwens als je ze niet ziet liggen , vraag er dan gewoon achter, ze kunnen je daar dan nog altijd gewoon ne nummer geven , maar ze lagen er dus wel degelijk !!!
Ons zien ze volgend jaar daar n ieder geval terug .
- Trevorken
- Mountainbiker
- Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008
Ik heb dat doosje niet zien staan, wel dan mag het grootste deel van mijn commentaar weg, maar misschien is het toch beter om dit altijd mee te geven.
Ik denk dat er tegenwoordig wel genoeg mensen rond rijden met een gsm met GPS of gps op de fiets. Dus zal wel niet lang duren voordat iemand je kan helpen. En anders kan je nog steeds doen zoals het vroeger was gewoon aanbellen bij het dichtsbijzijnde huis.Trevorken wrote:Ik heb dat doosje niet zien staan, wel dan mag het grootste deel van mijn commentaar weg, maar misschien is het toch beter om dit altijd mee te geven.
Zeer mooie stukken offroad afgewisseld met héél lange stukken asfalt ; dat is zowat de beschrijving van deze tocht.
Vooral in de eerste 15 km was zeker de helft asfalt. Vind ik spijtig, maar zoals gezegd ; de stukken offroad waren dan wel echt sjiek.
Ook al de rest dik in orde, bepijling, bevoorrading (ja, ik heb ze ook liever wat later, maar geen ramp in een toerke van 40km) en afsluiten met een boke met spek
Enkel dat baggerstuk na de bevoorrading ; moest dat nu echt ?
Ik wil mezelf zeker niet voordoen als superman op ne bike, maar wat een geknoei daar op die terril
en dan zaten er niet eens spectaculaire stukken in.
Vooral in de eerste 15 km was zeker de helft asfalt. Vind ik spijtig, maar zoals gezegd ; de stukken offroad waren dan wel echt sjiek.
Ook al de rest dik in orde, bepijling, bevoorrading (ja, ik heb ze ook liever wat later, maar geen ramp in een toerke van 40km) en afsluiten met een boke met spek
Enkel dat baggerstuk na de bevoorrading ; moest dat nu echt ?
Ik wil mezelf zeker niet voordoen als superman op ne bike, maar wat een geknoei daar op die terril
Leuke tocht gereden vandaag, organisatie was zeer goed.... Bevoorrading misschien iets minder, maar ja, t was in orde. Ik hoop enkel dat de persoon, die bijna aan de finish was, en omvergereden is door een auto het goed stelt. Ze zijn die met de ziekenwagen komen halen, fiets per total. Bij die jongen leek het mee te vallen, maar het was een enorme klap, dus dat kan wel erger zijn dan gedacht... Dus hopelijk gaat het goed met hem, en respecteerd hij volgende keer de voorrangsregels. Feit is wel dat denk ik niemand daar op die plaats dacht aan voorrang te geven, maar ja... Soms voorzichtig zijn op de openbare weg kan geen kwaad...
Terug over de tt dan. Ik had 39km ipv 42, en heb de terril gedaan? Bij dit weer mocht er eigenlijk een langere afstand bij, maar dat is moeilijk op voorhand in te schatten. In ieder geval, dikke proficiat aan de organisatie....Leuke TT
Terug over de tt dan. Ik had 39km ipv 42, en heb de terril gedaan? Bij dit weer mocht er eigenlijk een langere afstand bij, maar dat is moeilijk op voorhand in te schatten. In ieder geval, dikke proficiat aan de organisatie....Leuke TT