Xesco-fully

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
fets
Mountainbiker

Post by fets »

En wat bedoel je exact met goede 'prijs' - kwaliteit ?
Wat is de prijs van het frame ?
Alino
Mountainbiker

Post by Alino »

RM wrote:En wat bedoel je exact met goede 'prijs' - kwaliteit ?
de prijs zou 1250euro , ben niet zeker , heb een prijs gekregen voor heel mijne velo !!!
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

RM wrote:En wat bedoel je exact met goede 'prijs' - kwaliteit ?
Ronny wrote:1250 Euro
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=400215
Vandaag op pinkbike dit gezien. Omdat de afmontage iets 'ouder' is, leek het mij mogelijk dat het kader al bestond voor de xesco op de markt werd gebracht.

Heeft de xesco dan gewoon ergens een standaarddesign 'geleend'?
Alino
Mountainbiker

Post by Alino »

marzokki NQH wrote:http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=400215
Vandaag op pinkbike dit gezien. Omdat de afmontage iets 'ouder' is, leek het mij mogelijk dat het kader al bestond voor de xesco op de markt werd gebracht.

Heeft de xesco dan gewoon ergens een standaarddesign 'geleend'?
goe kijken , tis ni het zelfde
elke fully heeft wel iets van elkaar
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

afgezien van die knik in de bovenbuis (waarschijnlijk heeft dat betrekking op de maat van het frame) lijken ze verder wel identiek:
- zelfde seatstay
- zelfde uitvalpatten met zelfde verstevingsstuk
- zelfde pivot punten (demperbevestiging, linkbevestiging op zitbuis, zelfde positie van horst link)
- zelfde versteviging aan balhoofdbuis
- zelfde kleur :p
Gerre
Mountainbiker

Post by Gerre »

afgezien van die knik in de bovenbuis (waarschijnlijk heeft dat betrekking op de maat van het frame) lijken ze verder wel identiek:
- zelfde seatstay
- zelfde uitvalpatten met zelfde verstevingsstuk
- zelfde pivot punten (demperbevestiging, linkbevestiging op zitbuis, zelfde positie van horst link)
- zelfde versteviging aan balhoofdbuis
In O2bikers magazine van deze maand staat er een kleine test in van de Mondraker MR-85, dit frame is ook identiek hetzelfde als dat van de Xesco.
Als je echter op de website van Mondraker zelf foto's bekijkt van dit frame zie je geen knik in de bovenbuis, op de foto van 02 bikers zie je die knik wel dus dit heeft te maken met de maat van het frame.

Ik ben zelf op zoek naar een goede Fully voor langere afstanden, heb al gekeken naar de Specialized FSR comp expert "niet meer leverbaar" de Turner Flux "redelijk duur" maar wel schitterende reviews van gelezen, en sinds kort de Xesco.

Het is niet gemakkelijk om een keuze te maken maar ik heb nog tijd en waarschijnlijk ga ik nog andere fully's vinden die me gaan laten twijfelen :wink:
Alino
Mountainbiker

Post by Alino »

Ik ben zelf op zoek naar een goede Fully voor langere afstanden, heb al gekeken naar de Specialized FSR comp expert "niet meer leverbaar" de Turner Flux "redelijk duur" maar wel schitterende reviews van gelezen, en sinds kort de Xesco.

Het is niet gemakkelijk om een keuze te maken maar ik heb nog tijd en waarschijnlijk ga ik nog andere fully's vinden die me gaan laten twijfelen :wink:[/quote]

Ik heb sinds 2 weken mijn Xesco Fully in gebruik en ik ben er super content van , zeer stabiel en toch zeer wenbaar. Ik heb vorig weekend samen met Serge in Houffa nog gaan biken ( 85km) en hab echt genoten van de kunsten. Ik wist niet dat het echt zo'n verschil maakte. Het grote voordeel is dat je de demper kan vast zetten zodat je bergop geen kracht verliest en toch op de technische stukken is het beter om de vering op te zetten waardoor je weer meer grip hebt !
Post Reply