BK Beringen
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Eerste is eerste en daar draait het allemaal om in de sport terecht of niet terecht.Kevin pauwels is hoe dan ook een toprenner. Als je ziet hoe hij in de ronde van belgie rond reed. Straf welk niveau hij al haalt 2 maanden voor de start van het veldritseizoen. Maar wees getroost, ik denk dat pauwels de plaats van nys zal in nemen en nog stappen zal zetten in het mountainbike met zicht op de olympische spelen van Rio in 2016. Vermits xc mountainbike steeds kortere races worden zie ik hem in de toekomst nog sterk presteren.
Kevin van hoovels heeft gewoon dikke pech gehad! Als je zo dicht bij de titel strandt is zijn frustratie toch te begrijpen...
Jammer dat er terug een gans seizoen de trui niet te zien zal zijn...
Kevin moet de teleurstelling achter zich laten en de laatste voorbereidingen doen voor de olympische spelen. Hopelijk kan hij daar schitteren!
Over het talent van de Pauwels valt niet te discuteren natuurlijk, enkel dat het jammer is dat hij niet meer in mtb actief is...
Jammer dat er terug een gans seizoen de trui niet te zien zal zijn...
Kevin moet de teleurstelling achter zich laten en de laatste voorbereidingen doen voor de olympische spelen. Hopelijk kan hij daar schitteren!
Over het talent van de Pauwels valt niet te discuteren natuurlijk, enkel dat het jammer is dat hij niet meer in mtb actief is...
- LuckyIron
- Mountainbiker
misschien moet Van Hoovels en entourage is wat verder kijken...
We hebben hier in België een prachtig stukje ECHT mountainbike gebied, nl. de Ardennen...daar moet een BK worden gereden, niet op een kunstmatig aangelegd parkoertje.
Waar is den tijd van mtb-wedstrijden van minstens 2u en nog langer ???
Dat hij is gaat ijveren voor deze zaken.
Verdiende winnaar dus die Pauwels !
We hebben hier in België een prachtig stukje ECHT mountainbike gebied, nl. de Ardennen...daar moet een BK worden gereden, niet op een kunstmatig aangelegd parkoertje.
- alainvwbike
- Mountainbiker
Post by alainvwbike »
Van Hoovels zegt zelf het heeft niets met pauwels te maken wel met klote bike!!
Die eerste minuten na de koers hadden ze hem gewoon met rust moeten laten in plaats van sensatie te zoeken/uit te lokken.
Meestal is het te veel gevraagd om hem eens in beeld te nemen nu er sensatie is blijkbaar niet!!??
Normaal zijn allemaal rustige mensen "de Van Hoovels clan" ,nu was het een eerste reactie op een grote teleurstelling dus begrijpbaar!!
Voor mij is en blijft het nen topgast op en naast de fiets.
Die eerste minuten na de koers hadden ze hem gewoon met rust moeten laten in plaats van sensatie te zoeken/uit te lokken.
Meestal is het te veel gevraagd om hem eens in beeld te nemen nu er sensatie is blijkbaar niet!!??
Normaal zijn allemaal rustige mensen "de Van Hoovels clan" ,nu was het een eerste reactie op een grote teleurstelling dus begrijpbaar!!
Voor mij is en blijft het nen topgast op en naast de fiets.
had ook liever iemand zien winnen die het MTB in het bloed heeft en die de trui kon gaan verdedigen op de olympische spelen
Langs de andere kant hebben we 3/4 van de rit aan de drop gevolgd, en moet wel zeggen dat op de technische passage ervoor (korte bochtjes) Van Hoovels écht een stuk trager ging dan Pauwels... Voor mij een teleurstelling dat de crosser het daar beter deed dan de mtb'er.
Langs de andere kant hebben we 3/4 van de rit aan de drop gevolgd, en moet wel zeggen dat op de technische passage ervoor (korte bochtjes) Van Hoovels écht een stuk trager ging dan Pauwels... Voor mij een teleurstelling dat de crosser het daar beter deed dan de mtb'er.
Cyclocrossers versus Mountainbiker, dikke banden versus dunne banden, krom stuur versus recht stuur,...
Het zijn allemaal sporters met een passie voor de fiets, die heel veel trainen, talent hebben, er alles voor doen/laten.
Misschien moet de UCI de termen cyclocross en mountainbike maar eens afschaffen en spreken van OFF ROAD Summer en OFF ROAD Winter.
Think outside of the box!
Het zijn allemaal sporters met een passie voor de fiets, die heel veel trainen, talent hebben, er alles voor doen/laten.
Misschien moet de UCI de termen cyclocross en mountainbike maar eens afschaffen en spreken van OFF ROAD Summer en OFF ROAD Winter.
- robin
- Mountainbiker
als dit geen MTB parcour was dan weet ik niet wat je nog meer moet verwachten, voor degene die mee hebben gereden ( ik oa ook ) was dit zeker een BK-waardig parcour, de beste en slimste heeft gewonnen, winnen is winnen hoe je het draait of keert!!LuckyIron wrote:misschien moet Van Hoovels en entourage is wat verder kijken...
- Kristof Huyck
- Mountainbiker
Post by Kristof Huyck »
Gemakkelijk gesproken, maar praktisch niet haalbaar vrees ik. Wat gaat ge doen: het één jaar een Belgische kampioenschap "off road" in de winter houden en het het andere één in de zomer? Mag er met de mtb gereden worden in de winter "offroad" wedstrijden? ...CAV wrote: Misschien moet de UCI de termen cyclocross en mountainbike maar eens afschaffen en spreken van OFF ROAD Summer en OFF ROAD Winter.
Het is niet altijd de beste en/of slimste die wint, in dit geval komt er zeker ook wat geluk bij te kijken.robin wrote:de beste en slimste heeft gewonnen, winnen is winnen hoe je het draait of keert!!
Verder vind ik het triestig dat er meer aandacht wordt besteedt aan de ontgoocheling bij Van Hoovels (en entourage) dan aan de wedstrijd zelf op Sporza. Over bvb de Cape Epic hoort ge niks op Sporza, terwijl dit internationaal toch iets meer gevolgd wordt dan een cyclocross wedstrijd uit de GvA trofee bvb
- Emperor of the Mud
- Mountainbiker
- Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Post by Emperor of the Mud »
Hoe ongelukkig ik de uitspraak van Kevin Van Hoovels ook vind (hij had misschien beter een dagje gewacht om commentaar te geven, tot de eerste ontgoocheling over was), heeft hij wel een punt. Pauwels heeft vorig jaar zijn kampioenentrui amper getoond in wedstrijden (wereldbekers) die er toe doen. Ik snap ook wel dat toprenners werken met schema's en pieken naar een bepaald doel; en dat het niet altijd mogelijk is om zo'n wedstrijden in te plannen. Maar toch zou het voor de (kleine) Belgische MTB-scene beter zijn als er af en toe een BK-trui in beeld komt.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat gisteren de 2 beste op kop zaten en dat pech (lekke banden niet meegerekend) een oorzaak heeft en dus meestal te vermijden is.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat gisteren de 2 beste op kop zaten en dat pech (lekke banden niet meegerekend) een oorzaak heeft en dus meestal te vermijden is.