Zo 22/04/2012 Diksmuide :: 5de Brandweer Poldertocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Focusrider
- Mountainbiker
Den snellen rit
Post by Focusrider »
Deze morgen gestart voor de 75. Eerste deelname in Diksmuide. In d' Ardennen hebben ze bulten en bossen, in Diksmuide en omstreken vlakke single tracks en verraderlijke wind.
Balans zowat in evenwicht. Vooral in begin zware tegenwind, naar mate tocht vorderde al eens wat offroad met duwken in de rug en bijgevolg voorste plateauke. De bevoorrading was af (d'er waren zelfs zandzakskes nodig, niet voor 't water, maar wel op de controle post op de voorziene 'spot' te houden
). Aan alle brandweerlui uit Diksmuide: de ontvangst in de kazerne voor en na was af. Jullie zijn een gedreven groep die er gezamenlijk de schouders onderzet. Aan pompierken: 'n een dikken merci & tot volgend jaar. 
- kleine mees
- Mountainbiker
Post by kleine mees »
Mooie tocht, damn dat spaarbekken is echt wel groot. Mooie zware stroken,dit vooral door de wind. Ik dacht persoonlijk dat natter ging liggen maar dat viel goed mee. We hebben met twee de tocht in een grote 3 uur afgelegd, de tweede was iemand uit roeselare..
Wel 1 opmerking, de gratis koffie??? Sorry als je net gefietst heb je daar toch geen zin in, en wat voor de mensen die geen koffie drinken?
Wel 1 opmerking, de gratis koffie??? Sorry als je net gefietst heb je daar toch geen zin in, en wat voor de mensen die geen koffie drinken?
- Manza
- Mountainbiker
Gisteren ook de 55km gereden en naar mijn gevoel 65 km wind op kop gehad! Damn azo waaien. Heb ook de ganse tocht alleen afgehaspelt en kon me dus nergens achter wegsteken.
De bepijling vond ik zeer goed en duidelijk. Als je alleen op pad bent en niemand voor je kunt volgen is dat altijd mooi meegenomen.
Ik had ook graag m'n koffie gewisseld voor een colaatje en dat mocht niet (jammer - maar geen drama).
Enfin ... point final ... volledig choco thuisgekomen en niet veel meer gedaan de rest van de namiddag
De bepijling vond ik zeer goed en duidelijk. Als je alleen op pad bent en niemand voor je kunt volgen is dat altijd mooi meegenomen.
Ik had ook graag m'n koffie gewisseld voor een colaatje en dat mocht niet (jammer - maar geen drama).
Enfin ... point final ... volledig choco thuisgekomen en niet veel meer gedaan de rest van de namiddag
- Sloebertje
- Mountainbiker
Post by Sloebertje »
Zondagmorgen vroeg van start gegaan voor de 55 km.
Aangezien ik één van de eersten aan de inschrijvingstafel stond was ik wel verbaast bij de aankomst dat er al bikers binnen waren en ik ben niet eens voorbij gereden geweest!!!
Dus mijn conclusie is, veel bikers voor de kleine tocht zeker.
Het parcours was oké maar wel veel baan, maar ja wat wil je hé met een ganse week regenweer.
Aan de organisatie wou ik nog het volgende kwijt:
- kies volgend jaar een andere datum want er was namelijk de Cassel Trophy en dat is bij vele bikers in de streek een hoogte punt.
- Die douches
warm -koud - warm enz... en nog een poort die open stond. Niet gezellig als je daar in je blootje stond af te drogen brrr.
Deze puntjes zijn voor verbetering vatbaar en zeker geen vorm van kritiek!
Misschien tot volgend jaar.
Aangezien ik één van de eersten aan de inschrijvingstafel stond was ik wel verbaast bij de aankomst dat er al bikers binnen waren en ik ben niet eens voorbij gereden geweest!!!
Het parcours was oké maar wel veel baan, maar ja wat wil je hé met een ganse week regenweer.
Aan de organisatie wou ik nog het volgende kwijt:
- kies volgend jaar een andere datum want er was namelijk de Cassel Trophy en dat is bij vele bikers in de streek een hoogte punt.
- Die douches
Deze puntjes zijn voor verbetering vatbaar en zeker geen vorm van kritiek!
Misschien tot volgend jaar.
De gratis koffie is uiteindelijk bedoeld voor de vroege starters die voor de aanvang van hun tocht nog graag een bakje troost willenkleine mees wrote:Mooie tocht, damn dat spaarbekken is echt wel groot. Mooie zware stroken,dit vooral door de wind. Ik dacht persoonlijk dat natter ging liggen maar dat viel goed mee. We hebben met twee de tocht in een grote 3 uur afgelegd, de tweede was iemand uit roeselare..
- long fellow
- Junior redactielid
- Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp
Post by long fellow »
Niets dan lof en verwondering dat alles nog goed te berijden was. Ik ging voor de 75 en ... deed deze ook. Misschien kan het zijn dat de korte afstand nog al veel "baan" voor de wielen kreeg, doch ik was zeer tevreden met het % off-road. EEn tevreden wacky

- RACEKONIJN
- Mountainbiker
Post by RACEKONIJN »
Proficiat aan de brandweer van Diksmuide en meerbepaald aan pompierke voor de organisatie van deze mooie toertocht !!
Inderdaad de gratis koffie smaakte voortreffelijk bij de start en ook de apres was naar jaarlijkse gewoonte weer ......zwaar !!
De douches waren volgens mij best in orde, natuurlijk kan er altijd eens een klein probleempje voorvallen !!! en oh ja een open poort !! een echte mountainbiker kan daar allemaalt tegen !! tzou de eerste keer niet zijn dat we met vriesweer in een tentje staan te douchen.
Proficiat voor het mooi en zeker nieuw parcours daar in de regio !!
Nu nog een toertocht in de winter als beloning voor jullie inzet !!!
Tot volgend jaar alvast of tot deze winter..........?????????????????
Inderdaad de gratis koffie smaakte voortreffelijk bij de start en ook de apres was naar jaarlijkse gewoonte weer ......zwaar !!
De douches waren volgens mij best in orde, natuurlijk kan er altijd eens een klein probleempje voorvallen !!! en oh ja een open poort !! een echte mountainbiker kan daar allemaalt tegen !! tzou de eerste keer niet zijn dat we met vriesweer in een tentje staan te douchen.
Proficiat voor het mooi en zeker nieuw parcours daar in de regio !!
Nu nog een toertocht in de winter als beloning voor jullie inzet !!!
Tot volgend jaar alvast of tot deze winter..........?????????????????
- follow
- Mountainbiker
- Location: giant,ridley crosswind, cube reaction pro 2012 en een colnago
ja vertel het moar en keer steffie , ik weet het ook nie echt waar je nog meer offroad kan vinden op de 28 km en in feite mag je nie klagen want we hebben er nog een stukje bijgedaan .Pompierke wrote:? laat maar weten, sta voor alles openDen Steffie wrote:Deze morgen een prachtige rit gereden, nietegenstaande de strakke wind die een duchtige tegenstander was, (aan de organisatie: er valt meer uit de streek te halen) ander was het in orde.
jammer dat je vroeg weg moest want volgens de berichten hier was de 55 zeker goed .