Transalp 2005

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Wat kost nou zo'n mobilhome voor een transalp te rijden...
sugus
Mountainbiker

Post by sugus »

Probleem is dat je die in het hoog seizoen redelijk snel moet reserveren en dan voor minimum 2 weken. 1 week is dan ook meestal van maandag tot zondag en dat maakt dat je voor de Transalp bijna 3 weken aan je been hebt. Reken in België maar op ong. 800 a 1000 per week voor een mobilhome voor 7 personen. In Duitsland kan je wel van dag tot dag huren en dat scheelt dus ook wel in de prijs maar dan moet je eerst tot ginder met 1 of 2 auto's en dan alles overladen. Wij hebben hem toch in België kunnen huren voor 2 weken van woesndag tot woensdag voor € 1900.
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

€ 1900.
Het is een tijdje geleden dat ik nog verschoten ben van prijzen, bij deze... :-&

Is dat trouwens comfortabel met 7 mensen in 1 mobihome, of is dat ook met een voortent? Waar kan je die mobilhome dan neepoten na een rit, wordt er een campeerterein gemaakt dicht bij de aankomst? Dan zou wagen en grote tent ook nog gaan.
sugus
Mountainbiker

Post by sugus »

We waren met 4 in een mobilhome voor 7 personen. Dus dan moesten geen tafels ingeklapt worden om te gaan slapen en dergelijke. Dus meer ruimte en toch is het nog krap. Maar je komt er eigenlijk alleen om te slapen en al eens te eten. Je kan er al je materiaal in kwijt inclusief heel wat reserve materiaal of een reserve fiets. Er wordt meestal ergens een plaats voorzien voor mensen met mobilhome (en ook die met camionette en grote tent). Soms kom je op een camping te staan. Soms betaal je al eens wat meer, soms kan je aan water en elektriciteit geraken maar veelal is het je plan trekken.
Het kost inderdaad allemaal redelijk wat geld, ik weet waarvoor ik dit jaar ga werken.
jo
Mountainbiker

Post by jo »

Dus een transalp kost met mobilhome , inschrijving , naft , eten en vele andere zaken ongeveer 5000€ ( denk dat het meer kan zijn ) .
Maar toch denk ik dat dit de beste mannier is .
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

5000€?? Neem maximum 1200€ all-in (verbruik ter plaatse, heen-terug, etc) wanneer je kiest voor hotels, wanneer je een mobilhome in Munchen huurt zal het 1050€ kosten, bespaart je een massa diesel ook heen en terug. Ik heb vorige keer het camp gedaan en volgens mij is het ideale scenario: hotels maar er moet iemand mee gaan met een wagen als support (shoppen, bevoorrading eventueel maar vooral om 's morgens die tassen op een menselijk uur te brengen).

Vergeleken met vorig jaar: minder pasta-party, minder goed weer, veel mooier parcours qua panorama, zwaarder, veel draag/looppasages, aangenaam toertocht/lsd tempo met veel oog voor foto's, bezoek van de rest der Vo2max team :)

Persoonlijk kan ik zo'n transalp echt aanraden, je kan wel degelijk genieten van de omgeving, nadeel is natuurlijk dat wanneer je telkens achteraan (of 5' na de rest...) start er dikwijls zwakke bikers zijn die voor het minste afstappen en files creeeren.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

mooie foto's polarbear!!

ik wil zelf de transalp eens doen in 2007, ik vind mezelf nog niet goed genoeg om nu al aan zo iets mee te doen.
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

sugus wrote:Probleem is dat je die in het hoog seizoen redelijk snel moet reserveren en dan voor minimum 2 weken. 1 week is dan ook meestal van maandag tot zondag en dat maakt dat je voor de Transalp bijna 3 weken aan je been hebt. Reken in België maar op ong. 800 a 1000 per week voor een mobilhome voor 7 personen. In Duitsland kan je wel van dag tot dag huren en dat scheelt dus ook wel in de prijs maar dan moet je eerst tot ginder met 1 of 2 auto's en dan alles overladen. Wij hebben hem toch in België kunnen huren voor 2 weken van woesndag tot woensdag voor € 1900.
Da's wel extreem duur hé ! Voor dat geld kan je al beter elke dag een goed hotelleke reserveren. Ik dacht dat de Reevax'ers nog niet de helft betaalden voor hun mobilhome. Zij huren ergens in Munchen.

Camp : 1 keer gedaan en NOOIT meer ! Is een broeihaard van ziektekiemen, stank, vuiligheid, scheten, gesnurk, lawaai ... Enfin, als ik 's nachts om half 3 moet opstaan om te gaan kakken en ik moet daarvoor een kwartier in de file staan : dan hoeft het voor mij niet meer hoor.
Ik las trouwens dat er steeds minder teams het camp boeken, dit jaar nog slechts 160 dacht ik.

Volgens mij is de beste formule dus de mobilhome. Maar dan heb je weer 2 begeleiders nodig en ze lopen niet dik, de gasten die hun verlof willen opofferen voor iemand anders zijn plezier.

Hotels/pensionnetjes hebben wij ook 1 keer gedaan, da's natuurlijk de grand luxe, maar idd. je mist wat van de sfeer omdat je regelmatig niet de moeite doet om naar de pasta-party te gaan, ook al omdat je soms een dorpje verder logeert.
wchamp tt
Mountainbiker

Post by wchamp tt »

De Morgan Blues Brothers waren er dit jaar ook bij. Ik denk dat de beste/goedkoopste formule de volgende is: je zorgt dat je een volger hebt met bestelwagen. Deze zorgt dan voor eten als je aankomt en het onderhoud van de fietsen.
Op voorhand boek je zoveel mogelijk (dit jaar hadden we op twee na een B&B gevonden in (de buurt van) de aankomstplaatsen) B&B vanuit België via het internet. het vraagt wat zoek en mailwerk maar eenmaal daar heb je geen zorgen. En als je enkele kilometers van de finish ligt is dit nog geen probleem want smorgens stop je gewoon de MTB' s in de camionette en je rijdt naar de start.

Voordelen: na de finish kan je je probleemloos douchen, een stukje eten en een tukje slapen (zeker aan te raden). 'S avonds naar de pastaparty en om 22 uur krijp je onder de wol. 's Morgens om 6 uur opstaan voor een uitgebreid ontbijt zonder files... dus alles verloopt veel rustiger en je slaapt veel beter.

Prijzen: 570 € deelname + 250 € voor de overnachtingen ppn (prijzen schommelden tussen 20 en 30 €; enkel de kloosterzusters hebben ons 40 € afhandig gemaakt.

Dus wil je een behoorlijk klassement rijden, is dit het ideale scenario!
inschrijvingsgeld: 570 €
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Yep hier sluit ik mij bij aan MorganBlue ...

Wij deden 3jaar op rij het kamp gecombineerd met een uitstekend support team in een VW Multivan. Op die manier werden we perfect opgevangen na een dag hard labeur en waren de verplaatsingen te ver 's avonds of 's morgens hadden we prive vervoer. Het support team sliep in de Multivan, die je overigens om het even waar op een parking kan zetten (is niet het geval met een mobilhome) waardoor zij vaak vlak naast het kamp stonden ne van de douches ed van het kamp gebruik maaktken...

Bij ons bleef de kost dan beperkt tot inschrijving TAC en 7 dagen TAC Kamp, al de rest was gekregen...;-)

In het kamp kan je ook best in overleven hoor ... maar je moet je wel een beetje kunnen aanpassen natuurlijk ... er kunnen koude douches zijn, er is zeker niet voor iedereen een propere WC..dus aanschuiven is dikwijls de boodschap en voor de rest laat ik even veel scheten als de gemiddelde biker daar (eigen een 8 dagen leven op sportvoeding) ... ontbijt is inorde en pasta party meestal ook wel.
Maar je moet er af en toe voor in de file staan.

Als je dat niet kunt zoek dan hotelletjes of iets anders.

Eric B
@Jo: Voor dat bedrag wil ik u wel over de Alpen dragen ... :-)
Post Reply