Zo 26/02/2012 Nieuwenhove / Waregem :: 6de Flanders Field Ve
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Vandaag echt genoten van een echt héél toffe Toertocht!! Vorig jaar gekozen voor de 40 km, maar dit jaar resoluut voor de volle 60 gegaan, en ik moet zeggen, geen meter verveeld want het was echt genieten van het landschap en de vele mooie wegeltjes en bossen die we voor de wielen kregen geschoven. Alleen jammer dat het zonnetje niet kwam piepen want anders was deze tocht écht helemaal af geweest!!!! Moe maar helemaal voldaan aangekomen op Nieuwenhove waar de perfect werkende bike wash meer dan zijn werk had. Na een lekker warm douckhe en een korte apres voldaan terug richting thuisfront vertrokken.

-
Revolution
- Mountainbiker
Post by Revolution »
Inderdaad, prachtige tocht. Van bos naar bos via voldoende offroad en stukjes weg waren ofwel bergop/bergaf ofwel op tijd gekomen voor recuperatie. Echt genoten van deze tocht al was hij inderdaad zwaarder en vettiger dan ik ingeschat had.slooverke wrote:Vandaag echt genoten van een echt héél toffe Toertocht!! Vorig jaar gekozen voor de 40 km, maar dit jaar resoluut voor de volle 60 gegaan, en ik moet zeggen, geen meter verveeld want het was echt genieten van het landschap en de vele mooie wegeltjes en bossen die we voor de wielen kregen geschoven. Alleen jammer dat het zonnetje niet kwam piepen want anders was deze tocht écht helemaal af geweest!!!! Moe maar helemaal voldaan aangekomen op Nieuwenhove waar de perfect werkende bike wash meer dan zijn werk had. Na een lekker warm douckhe en een korte apres voldaan terug richting thuisfront vertrokken.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bravo aan de organisatie. :)
Misschien één klein werkpunt, probeer een inschrijving te hebben voor de MTB en één voor de cyclo.
Vandaag rond 7h15 vertrokken met de fiets naar waregem, een aantal affroadjes meegenomen onderweg wat maakte dat ik daar maar om 9h aankwam
Aanschuiven in de reke om in te schrijven en wijle weg. Mooie stukjes gedaan maar in het voorbijsteken van een groepje een pak takken in mn versnellingsapp
Een beetje rechtgetrokken maar alles liep niet meer zoals het moest, dan maar na de eerste bevoorrading richting Kortemark waar ik met een aantal afgesproken had en waar Annick voor de eerste maal 5 km zou lopen. 93km op de teller en wat teleurgesteld vanwege de korte TT, maar toch 3 meevallers 1 een grote bonte specht gezien , 2 een ree in het bos gezien en 3 Annick liep de 5km uit en dus iedereen content 
4e grysperre toertocht 18 maart gits be there
http://www.mtb-degrysperre.be/
Aanschuiven in de reke om in te schrijven en wijle weg. Mooie stukjes gedaan maar in het voorbijsteken van een groepje een pak takken in mn versnellingsapp
4e grysperre toertocht 18 maart gits be there
http://www.mtb-degrysperre.be/
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
Hier deze morgen ook gestart samen met Yoerik en Dominque. Gisteren een zware avond tot rond 2u30 en met voldoende duvels... Wist dus totaal niet wat de benen gingen geven vandaag, maar ik vreesde ervoor... Het hoofd was alleszins nog niet heel zuiver om 7u00 bij het opstaan...
Na een verfrissende douche Yoerik gaan ophalen en richting Waregem. Het was toch heel wat koelder dan gedacht, maar toch gestart met enkel het shirt, onderhemdje en mouwstukken. Geen second koud gehad, maar jammer dat de zon er niet door kwam.
Redelijk vlug na de start ging het al richting de Spitaalbossen. Ik keek er al naar uit, was al een tijdje dat ik daar ging rijden. Ik bleef jammergenoeg even op mijn honger zitten, want het werd een korte strook... Het bos lag er wel heel goed bij! Leuk stukje.
Maar niet getreurd, we staken de straat over en patat, daar gingen we weer! Schitterend stuk bos... In het tweede deel eens goed doorgetrokken en heel wat mannen bijgehaald. Het is toch een plezier zo'n parcours met een 29'er...
Na het bos ging het richting Wortegem met de meeste gekende stroken. Ook de zandstrook van de Blosoroute zat er in. Ook hier eens goed de pees er op.
Na de bevoorrading aan de Kudu Lodge, ging het richting Grijsloke, eindelijk bouvelobos. De "klim" naar het bos lag er zoals altijd redelijk zwaar bij. Het bos zelf was leuk, maar kort, er is hier nochtans veel meer uit te halen, maar dit zou de tocht misschien te zwaar maken.
Het volgende werd de weedries, de singletrack naar de electriciteitspaal en dan richting Hemsrode. Vanaf hier de hendel volledig opengedraaid en Bartje tegengekomen.
Na Hemsrode, de egaalstraat ging het richting Spitaalbossen voor de tweede keer. Leuk, heel leuk... Na het spitaalbos was het weer richting de start met hier en daar nog een paar strookjes offroad, maar niet zo heel veel meer.
Heb mij hier goed geamuseerd op deze mooie en goed georganiseerde tocht! Merci mannen en tot volgend jaar!
Na een verfrissende douche Yoerik gaan ophalen en richting Waregem. Het was toch heel wat koelder dan gedacht, maar toch gestart met enkel het shirt, onderhemdje en mouwstukken. Geen second koud gehad, maar jammer dat de zon er niet door kwam.
Redelijk vlug na de start ging het al richting de Spitaalbossen. Ik keek er al naar uit, was al een tijdje dat ik daar ging rijden. Ik bleef jammergenoeg even op mijn honger zitten, want het werd een korte strook... Het bos lag er wel heel goed bij! Leuk stukje.
Maar niet getreurd, we staken de straat over en patat, daar gingen we weer! Schitterend stuk bos... In het tweede deel eens goed doorgetrokken en heel wat mannen bijgehaald. Het is toch een plezier zo'n parcours met een 29'er...
Na het bos ging het richting Wortegem met de meeste gekende stroken. Ook de zandstrook van de Blosoroute zat er in. Ook hier eens goed de pees er op.
Na de bevoorrading aan de Kudu Lodge, ging het richting Grijsloke, eindelijk bouvelobos. De "klim" naar het bos lag er zoals altijd redelijk zwaar bij. Het bos zelf was leuk, maar kort, er is hier nochtans veel meer uit te halen, maar dit zou de tocht misschien te zwaar maken.
Het volgende werd de weedries, de singletrack naar de electriciteitspaal en dan richting Hemsrode. Vanaf hier de hendel volledig opengedraaid en Bartje tegengekomen.
Na Hemsrode, de egaalstraat ging het richting Spitaalbossen voor de tweede keer. Leuk, heel leuk... Na het spitaalbos was het weer richting de start met hier en daar nog een paar strookjes offroad, maar niet zo heel veel meer.
Heb mij hier goed geamuseerd op deze mooie en goed georganiseerde tocht! Merci mannen en tot volgend jaar!
vanmorgen berichtje gekregen van mun maat, ziek in bed.. met niet veel zin vertrokken naar deze tt.. onderweg dan ontdekt dattek mun drinkbus thuis vergeten was(2km na de start) moesten we passeren niet ver van mun huis, dan teruggereden achter mun drinkbus... gemerkt dat de benen top zaten en dus gevoel kwam direct goed, niet te koud vandaag leuk weertje. gekozen voor de 40km(wegens tijdgebrek) nergens te weinig pijlen, perfecte bevoorrading, zalig echt!
Kan hier de vele positieve commentaren enkel bijtreden.
Schitterende tocht, een aanrader voor iedereen.
Als je dan toch iets minder positief wilt lezen : het was inderdaad nogal lang aanschuiven bij het inschrijven, maar dat puntje blijkt los te staan van de bedoeling van de organisatie
Zeker tot volgend jaar !!
Schitterende tocht, een aanrader voor iedereen.
Als je dan toch iets minder positief wilt lezen : het was inderdaad nogal lang aanschuiven bij het inschrijven, maar dat puntje blijkt los te staan van de bedoeling van de organisatie
Zeker tot volgend jaar !!
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
na een banerit op zaterdag, ben ik hier nog eens de beentjes komen strekken. Een zeer mooi begin in de verschillende bossen, maar na de bevoorrading kwam een wat saaier stuk, met flink wat weg van en naar de schelde. Pas na de 2e bev. kwam er weer wat leven in de brouwerij, met de gekende stroken in en rond elsegem. Wel een heel flauwe passage door/langs bouvelo, en ook de 2e passage in de spitaelsbossen viel mij een beetje tegen. Een beetje teveel verwent in't begin zekers?
Qua organisatie zeer goed, qua parcours bevredigend , zekers voor de tijd van het jaar.
Qua organisatie zeer goed, qua parcours bevredigend , zekers voor de tijd van het jaar.