Zo 29/01/2012 Ingelmunster :: 6° Wintertoertocht Der Brigand

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
QM
Mountainbiker

Post by QM »

QM wrote:Wat ik miste was de bewaakte fietstalling, bewust geen slot mee omdat ik dacht gelezen te hebben dat er een bewaakte fietsstalling ging zijn, dus geen apres genoten om die reden.
ik dacht toch links een bewaakte fietsstalling gezien te hebben op weg naar de afspuit installatie.

.[/quote]

Dan heb ik ze gewoon gemist #-o Sorry!
Afspuit maakte ik rechtsomkeer, was te druk.
hieno
Mountainbiker

Post by hieno »

Na de euforie gisteren in Jabbeke kwam vandaag de ontgoocheling in Ingelmunster. Ingeschreven om 08.15 voor de 52 km, gezocht naar de aangekondigde bewaakte fietsparking maar die was blijkbaar nog niet bemand. Lag in het begin van de tocht wat glibberig, maar het kon er nog mee door. Na 17 (!) km al de enige bevoorrading. Wat verder kwam het ooigembos : dit mocht er gewoon niet ingezeten hebben : na 500 m stond iedereen vast met zijn wielen geblokkeerd door een mengeling van klei en bladeren. Dan maar heel het stuk zoals zovelen te voet afgelegd, en zelfs dat was nog een hele opgave. Ook verschillende derailleurs gezien die afgebroken waren.
Na het ooigembos was de goesting volledig over (versnellingsapparaat werkte ook maar half meer) en dan maar de kortste weg terug naar de start genomen.
Ik vind dat de (nochtans ervaren) organisatie hier toch serieus in de fout is gegaan door dat bos erin te steken, er moest op zijn minst een alternatief worden voorzien en een bordje worden geplaatst met een waarschuwing (zoals op andere stroken wel gebeurde). Dergelijk stuk bos biedt in die toestand geen enkele meerwaarde voor een tocht ! [-X [-X [-X [-X
Manza
Mountainbiker

Post by Manza »

De zomertocht is steeds de max bij jullie en een echte aanrader.

Vandaag zéér zwaar ontgoocheld na 30km de tocht afgebroken en naar huis gegaan. Het bewuste bos zal ongetwijfeld een staartje krijgen. Toen ik er uit kwam wist een bewoner te zeggen reeds klacht te hebben neergelegd en dat de brandweer de straat zou moeten komen kuisen op jullie kosten. Tevens was er ook geen toestemming van de eigenares om het bos te gebruiken. [-X [-X [-X [-X
Zelf, maar ook alle anderen te voet zien gaan om zelfs dan nog maar amper vooruit te komen met een fiets waarvan de wielen niet meer draaiden.

Dit heeft niets meer met MTB te maken of techniek of ...

Dit hadden jullie als organisatie in het belang van iedereen er moeten uithalen.

Eentje om snel te vergeten.
Killerbeetje
Mountainbiker

Post by Killerbeetje »

22-32-42 2.5€
52 3.5€
waarom als er maar een bevoorrading is????
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Ooigembos was er echt over. Niets meer meer mountainbike te maken. We konden er met een bendeke van een man of 4 (goede bandenkeuze met niet te veel druk en met de nodige 'slip ervaring' 8) nog goed onze plan trekken maar er stonden er o zoveel langs de kant :( . De rest van de rit viel eigenlijk wel mee. We hadden al eerder mooie stukjes voorgeschoteld gekregen die wel goed te berijden waren. De bevoorrading was misschien wel een beetje aan de vroege kant. Hou dat bos volgende keer maar voor in jullie zomertocht :wink: . En die straat zag er hélemaal niet meer uit . Gelukkig was de organisatie erop voorzien. Nog voordat de laatste deelnemers het bos uit waren begon de opkuis al. Cya.

Image
Last edited by filiep72 on Sun 29 Jan 2012 19:45, edited 4 times in total.
bazil
Mountainbiker

Post by bazil »

Leuke tocht tot aan ooigembos.Dit stuk heeft voor velen de tocht wel vergalt.Vond ook dat de bevoorrading wel redelijk vroeg kwam,na 18km van de 52.
slappetieze2
Mountainbiker

Post by slappetieze2 »

:bounce: :bounce: :bounce: Zeer schonen tocht tot aan " OOIGEMBOS " #-o #-o #-o #-o #-o #-o . Da moest der veur mij nie inzitten ( en veur veeeeeele andere oek nie ) dus vanaf doare wast de lugt uit ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) . Moar kgeeve den zomertocht toch nog een keure :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: . Minpuntje was de èènmalige bev.
[-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X .

GR.SL.T.2. 8) 8) 8) 8) 8)
mx#41
Mountainbiker

Post by mx#41 »

Ooigembos was inderdaad de vergalling van de tocht! De brandweer was al terplaatse met eveneens de burgemeester en vrees dat dit toch een staartje zal krijgen :( Voor de rest was het zoals ik mijn achtertuin ken :bounce:
Bikewash was al parti als ik terug aankwam (13u45), dan maar een noodoplossing van de organisatie : de brandslang van de sporthal afgerold =D>
Bewaakte fietsstalling???
Bevoorrading was vroeg voorzien, voor de rest amusant en behoorlijk dood als ik aankwam :oops:
blackie
Mountainbiker

Post by blackie »

Ziek in mijn zetel blijven zitten, ik heb blijkbaar niet te veel gemist.
QM
Mountainbiker

Post by QM »

blackie wrote:Ziek in mijn zetel blijven zitten, ik heb blijkbaar niet te veel gemist.

Wij hebben vooral U gemist! Spoedig herstel e :wink:
Post Reply