Cube elite super HPC team 2012

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Locked
mountain-biker
Mountainbiker

Post by mountain-biker »

RVH wrote:
mountain-biker wrote:Laat die stoere woordjes maar achterwegen hoor jongen :wink:
Ipv éérst eens tegoei te kijken ...
Is dus absoluut niet dezelfde bevestiging , Bij Cube zitten de boutjes anders :wink:
In het magazine mtb-plus kan je er meer over lezen ..
Groetjes ..

Ja klopt, het is een plat stukje met de bout horizontaal in de zitbuis :wink:
Bij kleiner tandwiel kan je zelfs één gaatje lager gaan zodat de derailleur meer kan zakken.
I rest my case 8)
TomFeyaerts
Mountainbiker

Post by TomFeyaerts »

mountain-biker wrote:
RVH wrote:
mountain-biker wrote:Laat die stoere woordjes maar achterwegen hoor jongen :wink:
Is dus absoluut niet dezelfde bevestiging , Bij Cube zitten de boutjes anders :wink:
Groetjes ..

Bij kleiner tandwiel kan je zelfs één gaatje lager gaan zodat de derailleur meer kan zakken.
I rest my case 8)
eu? direct mout voorderr bestaan al een tijdje hoor en is zeker niet gepatenteerd door cube. binne dit en enkele jaren gaan alle duurdere frames dit hebben gewoon omdat het gemakkelijk is en betrouwbaar. deze fiets heeft er ook al een http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=99672
en specialized heeft ook al jaren dmd derailleurs
Verder knap fietske. Super felle kleuren zijn leuk op een mtb =D>
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

TomFeyaerts wrote:
mountain-biker wrote:
RVH wrote:
I rest my case 8)
eu? direct mout voorderr bestaan al een tijdje hoor en is zeker niet gepatenteerd door cube. binnen dit en enkele jaren gaan alle duurdere frames dit hebben gewoon omdat het gemakkelijk is en betrouwbaar. deze fiets heeft er ook al een http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=99672
en specialized heeft ook al jaren dmd derailleurs
Verder knap fietske. Super felle kleuren zijn leuk op een mtb =D>

Klopt dat is hetzelfde systeem :wink:

" .. duurdere frames "
En deze hieronder vroeg om enkel de onderdelen op te sturen #-o
Foxy wrote:Mij mag je alle onderdelen komen brengen, maar dit kader mag je houden, 't is afschuwelijk :P
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

TomFeyaerts wrote:...eu? direct mout voorderr bestaan al een tijdje hoor en is zeker niet gepatenteerd door cube..
Het is geen direct mount maar een afgeleide daarvan. Is toch echt iets "speciaals"van Cube.
hANDYman
Mountainbiker

Post by hANDYman »

mountain-biker wrote:
RVH wrote:
Groetjes ..

I rest my case 8)
mij ging het er maar om dat het idee op zich niet nieuw is
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

Ik wou men crankstel er eens afhalen maar dat lukt blijkbaar niet, ik heb de bouten verwijderd maar blijkbaar heb ik ook nog een cranktrekker nodig van Sram ?
Ik heb er liggen maar die weer net niet :-?
Ik dacht eerst dat de bouten verwijderd zouden zijn dat je het er zo kon aftrekken met de hand, blijkbaar niet.

Welk type heb ik hier weer voor nodig ?
De Tandwielbladboutjes van Sram zijn er wel opgedraaid om nooit meer los te komen blijkbaar en zo hard aangedraaid dat je gans je crankstel moet vervangen !!!!
Ik heb ze met veel moeite los gekregen en dat terwijl er enkele de imbus al zot draaid, is eigenlijk gewoon plastieken rommel die boutjes en dan nog wel borgmiddel eraan gedaan ! Dat is problemen zoeken #-o

Ik heb er nu voorlopig deftige ingezet van men racefiets en wat vet aangedaan, die zijn nog nooit losgekomen bij mij.
Die tandwielen van truvativ lijken me op het eerste zich ook niet van de aller duurzaamste vergeleken met campagnolo tandwielen :-?

Die 33 kan je enkel verwijderen als je het ganse trapstel eraf haalt maar dat lukte dus niet door die vaste crank terwijl aales eraf was.
Gelukkig zijn de boutjes van de 22 wel alu maar er was ook borgmiddel aan, eruit gedraaid en vet aangedaan.

Als je die boutjes laat zitten tot je vele keren uw fiets natgemaakt hebt krijg je die dus nooit meer los op deze manier met borgmiddel, foei Sram, dat is problemen uitdelen.

Nu maar nieuwe boutjes bestellen maar wel alu en geen plastieken.
Last edited by RVH on Fri 20 Jan 2012 11:37, edited 1 time in total.
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Die bouten op de 2de foto moeten in de crank blijven zitten, met een inbus sleutel 8 (denk ik) draaj je de crank er gewoon af :wink: Nu heb je die 2 bouten verwijderd dus zul je deze toch moeten vastzetten met locktite wil je de crank er nog afkrijgen...
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

Dacuba wrote:Die bouten op de 2de foto moeten in de crank blijven zitten, met een inbus sleutel 8 (denk ik) draaj je de crank er gewoon af :wink: Nu heb je die 2 bouten verwijderd dus zul je deze toch moeten vastzetten met locktite wil je de crank er nog afkrijgen...

Rare uitleg ? :-?
Er zit eerst nog een ring in die zwemt in het vet, alles trouwens en u spreekt van lijm ?
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

3:14, is wel voor te installeren maar voor af te halen is het net hetzelfde.

Die ringen moeten erin blijven zitten, jij hebt ze eruit gehaald. Als je deze nu gaat monteren zoals ik zei en je gaat dan proberen om ze eraf te halen draai je die ringen er gewoon terug uit. Vandaar locktite gebruiken zodanig dat de ringen blijven zitten maar de crank eraf komt.
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Waarom nu al alles losmaken? Bij mijn Truvativ Noir (SRAM) toch nergens problemen gehad met bladboutjes etc. Volgens mij weet je niet echt wat je doet of wel?
Locked