Rohloff

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

geef eens een richting waarin deze 14 teksten moeten zijn?
over de technische dingen?
dan neem je er beter over uit de folder

eerder ervaringsgericht?

1 gebruiksvriendelijkheid
2 onderhoudd terchnieken
3 kostrprijs
4 ...
5....
6....
7 geld overhouden voor een palmke te aan drinken
phille
Mountainbiker

Post by phille »

laat het groeien ? je haar ? Neen deze pagina, bv als je zin hebt om wat te verwoorden over de gebruiksvriendelijkheid, schijf het neer en zet je naam eronder.
Hebben anderen er verbeteringen voor, copieer het stuk zet eronder de verbetering en zet je naam eronder en stuur de handel maar door naar mij, ik zwier het er wel op ...
phille
Mountainbiker

Post by phille »

en we moeten een link maken met uietraard fotos van JULLIE bikes, 1 foto/bike zoals jij hem wil zien op de pagina
phille
Mountainbiker

Post by phille »

ik heb zopas mijn kabels vervangen door de XTR kabels met de inliner in de gein.
Als je de kabel erdoor glijd dan is die aan de andere kant wat besmeurd, ik vermoed teflon
Nu ik kan ulle verzekeren, da schakelt nu al als een gladde paling, amai ni
ben benieuwd hoelang die handel gaat meegaan, die teflon (als het er is) die gaat dara niet eeuwig blijven zitten ...
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

Op mijn volgende mtb wil ik ook een Rohloff naaf nemen.
Maar ik heb ergens vernomen dat er een nieuwe in titanium gaat komen.
Is er hier iemand die daar meer van afweet?
phille
Mountainbiker

Re: Rohloff

Post by phille »

Meneer Fons,

CameleonBike is er het laatste geweest
CameleonBike.com wrote:Vorige week bij ik bij Rohloff geweest samen met 2 andere Belgische dealers voor een technische cursus.

Er komt wel degelijk een nieuwe naaf:
- lichter maar dus ook veel duurder
- nog steeds 14 versnellingen, maar verhoudingen liggen ietsje verder uit elkaar waardoor het bereik iets groter zal worden, dit voor competitiegebruik
- zal niet meer geschikt zijn voor tandemgebruik
- zal niet dezelfde garantievoorwaarden hebben zoals de huidige versie die ongewijzigd in het programma zal blijven.
hoewel ik niet geloof in het lichtere, ik zie veel liever deze met electronische schakelmogelijkheid
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

ik zie veel liever deze met electronische schakelmogelijkheid
dan heb je nog minder schakelproblemen, dat lijkt mij wel een leuk item.
Maar hoe alng moet je electr. kabel zijn om elektrisch te kunnen schakelen :oops: .

str.
Petrol
Mountainbiker

Post by Petrol »

Streets wrote: Maar hoe alng moet je electr. kabel zijn om elektrisch te kunnen schakelen :oops: .

str.
Hangt ervan af hoe ver je van thuis weg bent. :lol:
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

Petrol wrote:
Streets wrote: Maar hoe alng moet je electr. kabel zijn om elektrisch te kunnen schakelen :oops: .

str.
Hangt ervan af hoe ver je van thuis weg bent. :lol:
Jama draadloos hé manne, en dan naar't vrouwke bellen: " Schat, zet em is in 7e !" :lol:

Vooraan een SON naafdynamo steken, om achteraan voldoende power te hebben om te schakelen... :lol:

't probleem dat ik met elektrisch heb, is dat als je onder last schakelt, je iets meer kracht nodig hebt. Als je met de kabels schakelt, voel je dat, maar elektronisch, heb je daar geen weet van.
Enerzijds moet ge dus genoeg vermogen hebben of een intelligent systeem dat aanvoelt wanneer ge op uw dode punt zit :)
phille
Mountainbiker

Post by phille »

of "een ambriange"

ik schakelt vrijwel nooit onderbelasting, ik denk dat ik onbewust minder druk zet en dus steeds schakel zonder zware belasting

Maar je hebt hier eigenlijk wel een punt, hoe zou dat gebeuren
Post Reply