No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

nadeel vind ik het verschil in comfort , de gewone band met no-tubes "voelt" veel harder bij dezelfde druk als UST.

nog iemand deze ervaringen
Ja heb ik ook bij de michelin XCR's een gewone band voelt zeker anders dan een tubells. Een tubeless heeft iest meer comfort, maar de gewonen lijken een tikje meer grip te hebben met dezelfde spanning
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

heb nu voor het eerst met tubles van eclips en ging vlot met men mountain kings ,maar hoe kontroleer je dat er genoeg vloeistof inzit tegen lek rijden ?
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

malmedy wrote:heb nu voor het eerst met tubles van eclips en ging vlot met men mountain kings ,maar hoe kontroleer je dat er genoeg vloeistof inzit tegen lek rijden ?
Als je het wiel er eens uitneemt, eens schudden.
Als je niets meer hoort klutsen is het tijd om wat bij te vullen.
demandt
Mountainbiker

Post by demandt »

mijn ervaring is dat het toch zeker 6 maanden goed blijft in de winter. In de zomer verdampt er meer water en moet ik om de 3 maanden bijvullen. Klotsen hoor ik het echter nooit . Ik rij met 80 ml notubes en michelin xc AT

gr

rob
demandt
Mountainbiker

Post by demandt »

mijn ervaring is dat het toch zeker 6 maanden goed blijft in de winter. In de zomer verdampt er meer water en moet ik om de 3 maanden bijvullen. Klotsen hoor ik het echter nooit . Ik rij met 80 ml notubes en michelin xc AT

gr

rob
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Headshot wrote:bij mijn NN's nooit problemen gehad, maar heb nog een setje RR draadbanden liggen, kan je deze ook luchtdicht maken? krijg ze zelfs niet opgepompt, randen staan praktisch tegen elkaar (hebben een jaar in de garage gelegen) en dan blaast de lucht er langs door. Heb nu in de band een biba gestoken en deze goed opgepomt, nu staan de randen mooi naar buiten, ga deze een paar dagen laten liggen en hopen dat de band zijn vorm terug krijgt.

maar is het te doen om draadbanden luchtdicht te maken met vloeistof?
niemand?
demandt
Mountainbiker

Post by demandt »

nog niet geprobeerd maar als de latex gaten en kleine scheuren kan dichten dan toch zeker ook een overgang van band naar velg. enige verschil met vouwband is gewicht. draad zou nog veel beter moeten afsluiten

lijkt me geen probleem maar ja ik heb er geen ervaring mee

lekkage door de wang van de RR en NN duurt veel langer om af te dichten
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Problemen zijn er enkel met vouwbanden.
Voor 29" banden geeft Stan zelfs enkel zijn eigen Crow, alle UST en alle draadbanden op als bruikbaar met de latex.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

demandt wrote:mijn ervaring is dat het toch zeker 6 maanden goed blijft in de winter. In de zomer verdampt er meer water en moet ik om de 3 maanden bijvullen. Klotsen hoor ik het echter nooit . Ik rij met 80 ml notubes en michelin xc AT

gr

rob
Ook niet als je de band net gemonteerd hebt met Notubes?
Als je de 'schud-procedure' dan uitvoert hoor je normaliter de latex klotsen in de band?
Bij mijn conti Speedking ss hoor je dat zeer duidelijk.
Die banden zijn wsl wel dunner dan de Michelin AT's.
Ze 'zweten' de latex ook meer uit imo want moet toch om de 3 maanden wat bijvullen.
Zeker als er wat sleet op de band komt zie je tientallen kleine vlekjes van de latex.
demandt
Mountainbiker

Post by demandt »

XC AT is inderdaad een veel dikkere band maar ik ben ook een beetje doof dus daar zal het wel aan liggen.

ik maak band om de 3 maanden gewoon effe open en kijk of de latex nog vloeibaar is. Bij veel lekrijden verleis je natuurlijk latex en moet je sneller bijvullen
Post Reply