Oud-Heverlee - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Vandaag Blauw-Rood-Blauw gereden. De 2 meest technische afdalingen liggen er maar bekaaid bij (en vooral de eerste lijkt me verergerd sinds vorig najaar) : kantvorming, dikke stenen....
Ook een paar takken die "gelegd" waren. Eerste bij de eerste klim van aan 't Zoetwater op een meter hoogte (heb dat ding weggekeild) en een tweede bij mijn tweede afdaling naar de hindernispiste waar een paar (chiro ?) kampen in het bos lagen. 'k Ben er lekker over gejumpt....
Ook een paar takken die "gelegd" waren. Eerste bij de eerste klim van aan 't Zoetwater op een meter hoogte (heb dat ding weggekeild) en een tweede bij mijn tweede afdaling naar de hindernispiste waar een paar (chiro ?) kampen in het bos lagen. 'k Ben er lekker over gejumpt....
Ik heb deze ook gisteren gereden. In vergelijking met de route van Tielt-Winge is deze wel minder. Er zijn veel minder echte klimmetjes (een 5-tal?). Voor de rest is het veel crossen in het bos en langs de velden. Maar wel een mooie route.
Ik heb op mijn eentje geen enkele bordje gemist :). Dus dan zullen deze wel goed geplaatst zijn (buiten 2).
Ik heb op mijn eentje geen enkele bordje gemist :). Dus dan zullen deze wel goed geplaatst zijn (buiten 2).
ik ben net terug van mijn trainingstochtje (2 keer de blauwe route), wat een verandering met vorige donderdag.
die lange zanderige klim ligt er slecht bij, hij is op sommige plaatsen verschrikkelijk uitgeregend. Voor mij was het onmogelijk om tot boven te rijden, ik ben 3 keer moeten afstappen.
Ook beginnen beneden, juist voor je aan de echte klim begint, de netels weer hard te groeien, ze zouden is verwijder moeten worden.
er zijn verschillende plaatsen waar de regen zijn sporen heeft nagelaten, maar de route is nog goed berijdbaar, behalve dan bovengenoemde klim.
die lange zanderige klim ligt er slecht bij, hij is op sommige plaatsen verschrikkelijk uitgeregend. Voor mij was het onmogelijk om tot boven te rijden, ik ben 3 keer moeten afstappen.
Ook beginnen beneden, juist voor je aan de echte klim begint, de netels weer hard te groeien, ze zouden is verwijder moeten worden.
er zijn verschillende plaatsen waar de regen zijn sporen heeft nagelaten, maar de route is nog goed berijdbaar, behalve dan bovengenoemde klim.
-
pierrot le fou
- Mountainbiker
- Location: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully
Post by pierrot le fou »
We rijden met de Bierbikers steeds de drie kleuren achter elkaar ; en halen dan iets meer dan 50 km.
Met alle hellingen , eventuele tempoversnellingen , kan je hier ferm trainen .
Vooral het stuk naast de spoorweg en dan verder naar boven linksop; kan uwe adem afsnijden .
Voor deze streek is deze VASTE toertocht niet slecht.
Met alle hellingen , eventuele tempoversnellingen , kan je hier ferm trainen .
Vooral het stuk naast de spoorweg en dan verder naar boven linksop; kan uwe adem afsnijden .
Voor deze streek is deze VASTE toertocht niet slecht.
-
dflament
- Mountainbiker
zojuist groen-blauw gereden, groen voor de tweede keer, blauw eerste keer. Begin van groen lag er vrij vettig bij en na een aantal km zijn er werken, niet onoverkomelijk. Er staat een verbodsbord maar toch doorgevlamd en geen enkel probleem. Voor de rest geen problemen met groen.
Blauw lag er ook lekker bij, alleen is er zo een smal zanderig stuk met daarna een zanderige klim. Ben vrij ver geraakt maar dan toch moeten afstappen. Iets te veel zand naar mijn zin. De afdalingskes lagen er naar mijn mening wel lekker bij...
Ben een paar man tegengekomen maar deze reden allemaal in tegengestelde richting van de Bloso routes...
Blauw lag er ook lekker bij, alleen is er zo een smal zanderig stuk met daarna een zanderige klim. Ben vrij ver geraakt maar dan toch moeten afstappen. Iets te veel zand naar mijn zin. De afdalingskes lagen er naar mijn mening wel lekker bij...
Ben een paar man tegengekomen maar deze reden allemaal in tegengestelde richting van de Bloso routes...
Vandaag dus blauw-rood gereden. De twee afdalingen met stenen en normaal uitgesleten liggen er veel beter bij nu, afwachten wat dat over een maand weer zal zijn.
@dflament : opnieuw proberen, ik ben er vandaag toch boven geraakt in de wetenschap dat je op tijd moet kunnen terugschakelen en dat je goed je spoor moet kunnen lezen (en dat zijn niet altijd de sporen die de vorigen gemaakt hebben). En af en toe 'ns vloeken
@dflament : opnieuw proberen, ik ben er vandaag toch boven geraakt in de wetenschap dat je op tijd moet kunnen terugschakelen en dat je goed je spoor moet kunnen lezen (en dat zijn niet altijd de sporen die de vorigen gemaakt hebben). En af en toe 'ns vloeken
Gisteren blauw-rood-groen gereden. Op de blauwe zijn ze in de afdaling voor de "zandklim" het bos aan 't rooien : Ne hoop slijk voor de afdaling, afdaling zelf is helemaal kapot gereden (maar is daardoor eigenlijk veel gemakkelijker, de geulen zijn weg) en 't ligt vol takken (derailleurs !).
Op de rode dan een snelle Nederlandse student tegengekomen die nogal verloren reed en die maar even "gegidst". Daar zit wat in in die jongen....
Op de rode dan een snelle Nederlandse student tegengekomen die nogal verloren reed en die maar even "gegidst". Daar zit wat in in die jongen....