Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Cruzer
Mountainbiker

Post by Cruzer »

Swannie wrote:idd, 1 keer lille gedaan, nooit meer! SUPERsaaie route!
Wel 8-10 jaar geleden, was de groene route in Herentals ook zo, vlak en lange rechte (saaie) stukken, ze hebben daar echt wel moeite gedaan, dat het er nu niet meer zo mooi bij ligt, tja.

Als iedereen nu wat meer respect zou tonen voor de aangelegde routes (geen bochten afsnijden, geen afval dumpen, daar NIET met motors over crossen, ... ) dan kunnen we daar nog jaren van genieten.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

afval zie je daar nie veel. =D>
maar motorcrossen en afgesneden bochten :evil:
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

vandaag nog maar eens trainingsritje gaan doen. wou de 3 touren en dan nog 1tje naar keuze een 2de keer. maar na het eerste stuk groen en de rode route een kerel die ik in de singletrack er niet af kon rijden. :cry: een schande was het. ik heb hem voorbij gelaten en ben in zijn wiel gaan hangen. op de singletrack ging die lekker hard maar op de lange wegels kon ik hem gemakkelijk volgen. maar het werd me toch teveel toen hij halverwege de bergaf voor de zandpad links insloeg, ik ging rechtdoor. de zandpad is leuk. toch? op het einde van die zandpad voelde ik het in mijn benen. ik ben rustig doorgereden tot waar ik gestart ben en ben naar huis gereden. ik had 36.88 km. 1h 37min en 6sec gereden. op de kop 23 gemiddeld. toch niet slecht, maar volgende keer geen snellere volgen en rustig meer afhaspelen.
Mich
Mountainbiker

Post by Mich »

Ik weet niet of het hier reeds staat (had geen zin en tijd om 40 pagina's na te kijken), maar voor de liefhebbers: het hoogteprofiel van Herentals (de 3 lussen).
Image
Vandaag weer eens de 3 lussen gedaan. De regen van de laatste dagen had haar werk goed gedaan. Op sommige plaatsen tot bovenkant sok in modder... voor de rest viel de modder goed mee. Op de meeste plaatsen kon je er vlot doorrijden.
Er wordt inderdaad veel afgesneden, maar aan jullie om dat al dan niet te doen. Waarom daarop kritiek hebben? Laat andere afsnijden als ze willen, in mijn ogen zijn dat enkel personen die het MBT'en minder serieus nemen... rechtdoor rijden kan iedereen...
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

ik ben vandaag ook de 3 touren gan doen. waar zijt ge tot bovenkant sok in de mud gegaan? ik vond er zeer weinig mud liggen en overal goed berijdbaar. ben niet eens dieper als mijn velg geweest denk ik. met de bike afsprieten had ik dan ook genoeg. ga je meer op woensdag rijden hier mich? als je wilt kunnen we wel eens een keertje samen touren. btw, zeeeeer knappe bike!
Mich
Mountainbiker

Post by Mich »

Op de heen van de blauwe route, een stuk van enkele honderden meter dikke modder (strook ligt tussen 2 talluds). Een stuk waar ze ook met 4x4 dikwijls doorrijden. Voor mij mogen ze op enkele brede stukken paaltjes zetten zodat die gasten er niet meer door kunnen.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

:-D :-D :-D aah, den holleweg.
voor dieje strook kunt ge links naar boven gaan. om dan in een gracht naar beneden te duiken en direct terug naar boven. de gracht staat nooit water in hoor. :-D
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Wijst het pijltje daar trouwens niet links omhoog ?
Vroeger liet men ons door de holle weg klieven maar sinds vorig jaar is dat paaltje verzet, meen ik me te herinneren...
Nu ja...een echte Rainman laat zich niet afschrikken hé Mich ? :lol:
Mich
Mountainbiker

Post by Mich »

Niet echt gezien hoe het stond :-? Ken het parcours daar nog niet genoeg voor. Zo'n stukje is steeds een leuke afwisseling :-D
Herentals gebruik ik om op snelheid te trainen en toch de techiek niet te verwaarlozen. Vandaar betrap ik me er regelmatig op dat ik tijdens de 3 lussen weinig gezien heb van wat er langs de kant te zien was, zonde eigenlijk.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

nee daar staat geen pijltje heb ik gistere gezien. maar de sporen zouden toch ook genoeg moeten zeggen. alleen splitsing van rood en groen hangt geen pijltje. voor de mensen die de route eerste keer rijden is dit niet gemakkelijk.
en als op de rode naar de kapel naar boven rijd, langs de andere kant over de trapjes terug naar beneden, kom je an het kerkhof uit, daar staat een pijltje rechtdoor over het spoor en eentje naar links. weet iemand hoelang het stukje naar links is?
Post Reply