Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Pétard wrote:Ben sinds vorige zomer ook in brussel beginnen werken en zoek ook nog een traject... Kom van Lieferinge/Ninove (pvandebe, ik ben dus verkast naar een scheet verderop) en zou via Gooik, Lennikse Baan Bxl binnengaan om naar mijn werk (Belliardstraat 101) door te steken. Heb dat toen met de autoloze eens gesimuleerd met vriendin en ging vlekkeloos (op het gevoel Erasmus - Zuid - Centraal - kunstberg - Bxl Lux). Toen het echter "voor echt" was kwam ik opeens uit aan het Noord en na weg vragen, zo stom van geen kaart mee te nemen, stuurde me een pooier of zoiets me totaal de verkeerde richting uit, ik zag de vrt toren opduiken en reed via de koning zowat op het zicht richting europees kwartierke... #-o . Sindsdien heb ik het niet meer ondernomen maar heb me voorgenomen het binnenkort echt regelmatig te doen... Maar het vertrouwen is dus wat zoek.

Na het lezen van dit topic krijg ik zin om niet tot de lente te wachten...

Moest er iemand zin hebben een eindje mee te rijden (pvandebe, heeft er je iemand al kunnen helpen?) Misschien kan ik van een goede bike makker wel eens een fiets gps gebruiken?!? Lijkt me een goede optie, maar met 2 is altijd leuker dan alleen. Elke tip van de BXL-connaiseurs is hartelijk welgekomen!!! ik wil gerust wat km's meer als het de rijkwaliteit verbeterd

We hebben hier gelukkig de luxe dat we beschikken over een douche ed
Ik moet beginnen werken om 8u, en zal dus een stuk voor 7u moeten vertrekken :drunk:

Ik schat ongeveer 30 à 35 km enkel, vrt toren niet meegerekend :-?
Pétard, ik heb anderhalf jaar tot op de Louizalaan gereden (in ongeveer een uur en een kwartier) in alle jaargetijden, goed te doen. Van daar rij je naar Park Leopold en aan de andere kant is de Belliard. Simpel :) Hou er wel rekening mee dat je dus mag klimmen en als je maag in de problemen zit er echt geen pot is om op te gaan zitten onderweg....

Ik heb hier een track liggen van Training center Garmin, maar krijg 'm niet in mapsource zelf....

Dus :

Als je via Lennik Anderlecht binnenrijdt : passeer het universitair ziekenhuis (hoe het ook mag heten). Passeer (nieuw) rond punt. Volgende kruispunt rechts tot aan rond punt. Aan rond punt links onder de brug door waar je op een metro parking uitkomt, die helemaal afrijden tot aan het kruispunt bij de metrouitgang. Aan het kruispunt (zul je links bevinden) oversteken (tesamen met meestal een hoop scholieren) en dan direct rechts. Eerste links, eerste rechts en rechtdoor tot aan 't kanaal. Links het kanaal volgen (kassei) tot aan de brug over het kanaal die je oversteekt. Direct links en doorrijden tot je een viaduct voor auto's ziet. Net voor dat viaduct is een draaiende bocht richting dat viaduct, die neem je. Je komt dan even op een drukke baan tussen de auto's. Opletten, zet je op de rechtdoor en gas geven tot je bent overgestoken en het fietspad kunt pakken (Je kan al in de eerdere bocht van de weg af voor een eerste keer). Rechtdoor blijven rijden tot en met de spoorwegbrug, eerste rechts niet nemen (gewoon rechtdoor). Bij de volgende kruising oversteken en knal rechtdoor (loopt omhoog). Op T-stuk rechts. Op einde van de straat links op voetpas springen en rechtdoor naar voetpad. Straat oversteken en naar links (op de weg is 't beste). Aan kruispunt met tramsporen rechtdoor (2de van links). OMhoog rijden tot aan rond punt, dan oversteken naar 't park en links langs het park over een aangestampt aardepad rijden (villalaan of zo) tot aan rond punt waar je nog even rechts volgt, dan direct 1ste links en rechtdoor. Kruispuntje rechtdoor, volgende kruispunt ook (oppassen), volgende ook, volgende ook, volgende ook (oppassen), dan nog een stuk of 3 tot je weer aan een baan met tramsporen komt. Naar links en direct rechts (oppassen voor de auto's). Volgende rechtdoor, volgende links, volgende rechts, volgende links, volgende rechts. Je rijdt nu op de Louizalaan.

GOT iT ?

Variaties zijn mogelijk en de terugweg is iets verschillend....

En dat park langs die Villalaan is een schitterende downhill als je terug naar huis rijdt, alleen oppassen voor de wandelaars, kinderen, honden en andere gevallen en soms voor de flikken...
Tom
Mountainbiker

Post by Tom »

Streets wrote:@ tom Doe je dat met de koersfiets op de MTB?

Wegens het gigantische moddergedoe tussen de ring/laarbeekbos, en wegens tijdelijk de Daan trek fiets rij ik nu langs de baan naar brussel

via merchtem, Rossem, Wemmel, tentoonstellingslaan, jetsesteenweg, somonis en dan leopold 2 laan.
Das niet zo ver van u
ik zou eens willen meerijden langsheen je traject via de plantentuin.
Dat is toch een grote ommetour niet?

Streets
In de zomer meestal koersfiets, bij regen en winter mtb (met afneembare spatborden). Mijn traject is idd. wat langer (op 28.5, af 32 km) maar wat aangenamer om te rijden dan via de (volledige) Brusselse steenweg.
Ik wil gerust de weg eens tonen, vertrek meestal om 07h thuis.
Pétard
Mountainbiker
Location: cube elite, Litespeed ocoee boormachien, Isaac baanmachien

Post by Pétard »

[-o< [-o< [-o<

DANK U WEL PVANDEBE!!!! :-D

Zal wel even duren vooraleer ik deze wegbeschrijving uit het hoofd ken... Toch eerst eens oefenen buiten de uren denk ik zo, en een kaart meenemen
TJ!
Mountainbiker

Post by TJ! »

Streets wrote: via merchtem, Rossem, Wemmel, tentoonstellingslaan, jetsesteenweg, somonis en dan leopold 2 laan.

Streets
Streets,
neem jij vanin Merchtem de Brusselsesteenweg?
Zou ja, is die aangenamer dan de Dendermondse- en Brusselsesteenweg via Asse?
Tom
Mountainbiker

Post by Tom »

Persoonlijk vind ik de Brusselse steenweb (Merchtem > Wemmel) aangenamer dan Dendermonde > Asse > Brussel.

Fietspad op B.s. is in redelijke staat en meestal gescheiden van de baan door parkeerstroken.
TJ!
Mountainbiker

Post by TJ! »

Tom wrote:Persoonlijk vind ik de Brusselse steenweb (Merchtem > Wemmel) aangenamer dan Dendermonde > Asse > Brussel.

Fietspad op B.s. is in redelijke staat en meestal gescheiden van de baan door parkeerstroken.
Zijn er fietspaden langs beide kanten?
Want nu moet ik 's morgens altijd links rijden, wat eigenlijk zeer gevaarlijk is omdat automobilisten die uit de zijstraten komen nooit eens kijken of er toevallig een fietser uit de andere richting komt...
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Tijdens de zomer reed ik langs mansteen zo tot in Mollem
dan naar kobbegem, Zellik en zo doorsteken naar relegem,
dan kon ik kiezen, via den oude belg zo doorsteken doorheen het veld tot aan de rind en door het laarbeekbos, dan tot aan de baseliek en het park, dan via Simonis, brussel binnen.

maar in de winter is dat niet te doen, dan ben je een grote moddermassa.
das ambetant voor de fiets in de kelder te zetten

in de winter reed ik dan via relegem en de kasseibaan voor bij de Pivo en dan wat verder een voetgangersbrug over en dan door Zellik tot aan de Gentese steenweg, maar dat is wel een beu stuk, maar dan kan je nadien parralel aan de keizer karel laan rijden. ( de maria van hongarije laan ofzo)

maar dan met de werken van jonstleden was het vrij druk op mansteen Mollem en dan ben ik via de wemmelsesteenweg gaan rijden.
dit is voor mij de snelste verbinding, en "betrekkelijk" veilig.
buiten op de fietsbaan geparkeerde auto's en van en op de oprit rijdende autos's.
maart valt mee en een fietspad langs de 2 kanten.

Streets
crash biker
Mountainbiker

Post by crash biker »

Tom wrote:.... vertrek meestal om 07h thuis.
Om hoe laat zijt ge dan in de Wetstraat ?

'k doe ook +/- dat traject maar dan met fiets - trein - te voet....
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

crash biker wrote:
Tom wrote:.... vertrek meestal om 07h thuis.
Om hoe laat zijt ge dan in de Wetstraat ?

'k doe ook +/- dat traject maar dan met fiets - trein - te voet....
ha, bloeit er iets moois
binnenkort rijden we allemaal tezaam naar Brussel

Streets
Tom
Mountainbiker

Post by Tom »

Hangt er van af, momenteel rond 08u20. Inde zomer (vlotter rijden en in betere conditie) 08u10.
Post Reply