Pétard, ik heb anderhalf jaar tot op de Louizalaan gereden (in ongeveer een uur en een kwartier) in alle jaargetijden, goed te doen. Van daar rij je naar Park Leopold en aan de andere kant is de Belliard. Simpel :) Hou er wel rekening mee dat je dus mag klimmen en als je maag in de problemen zit er echt geen pot is om op te gaan zitten onderweg....Pétard wrote:Ben sinds vorige zomer ook in brussel beginnen werken en zoek ook nog een traject... Kom van Lieferinge/Ninove (pvandebe, ik ben dus verkast naar een scheet verderop) en zou via Gooik, Lennikse Baan Bxl binnengaan om naar mijn werk (Belliardstraat 101) door te steken. Heb dat toen met de autoloze eens gesimuleerd met vriendin en ging vlekkeloos (op het gevoel Erasmus - Zuid - Centraal - kunstberg - Bxl Lux). Toen het echter "voor echt" was kwam ik opeens uit aan het Noord en na weg vragen, zo stom van geen kaart mee te nemen, stuurde me een pooier of zoiets me totaal de verkeerde richting uit, ik zag de vrt toren opduiken en reed via de koning zowat op het zicht richting europees kwartierke.... Sindsdien heb ik het niet meer ondernomen maar heb me voorgenomen het binnenkort echt regelmatig te doen... Maar het vertrouwen is dus wat zoek.
Na het lezen van dit topic krijg ik zin om niet tot de lente te wachten...
Moest er iemand zin hebben een eindje mee te rijden (pvandebe, heeft er je iemand al kunnen helpen?) Misschien kan ik van een goede bike makker wel eens een fiets gps gebruiken?!? Lijkt me een goede optie, maar met 2 is altijd leuker dan alleen. Elke tip van de BXL-connaiseurs is hartelijk welgekomen!!! ik wil gerust wat km's meer als het de rijkwaliteit verbeterd
We hebben hier gelukkig de luxe dat we beschikken over een douche ed
Ik moet beginnen werken om 8u, en zal dus een stuk voor 7u moeten vertrekken![]()
Ik schat ongeveer 30 à 35 km enkel, vrt toren niet meegerekend
Ik heb hier een track liggen van Training center Garmin, maar krijg 'm niet in mapsource zelf....
Dus :
Als je via Lennik Anderlecht binnenrijdt : passeer het universitair ziekenhuis (hoe het ook mag heten). Passeer (nieuw) rond punt. Volgende kruispunt rechts tot aan rond punt. Aan rond punt links onder de brug door waar je op een metro parking uitkomt, die helemaal afrijden tot aan het kruispunt bij de metrouitgang. Aan het kruispunt (zul je links bevinden) oversteken (tesamen met meestal een hoop scholieren) en dan direct rechts. Eerste links, eerste rechts en rechtdoor tot aan 't kanaal. Links het kanaal volgen (kassei) tot aan de brug over het kanaal die je oversteekt. Direct links en doorrijden tot je een viaduct voor auto's ziet. Net voor dat viaduct is een draaiende bocht richting dat viaduct, die neem je. Je komt dan even op een drukke baan tussen de auto's. Opletten, zet je op de rechtdoor en gas geven tot je bent overgestoken en het fietspad kunt pakken (Je kan al in de eerdere bocht van de weg af voor een eerste keer). Rechtdoor blijven rijden tot en met de spoorwegbrug, eerste rechts niet nemen (gewoon rechtdoor). Bij de volgende kruising oversteken en knal rechtdoor (loopt omhoog). Op T-stuk rechts. Op einde van de straat links op voetpas springen en rechtdoor naar voetpad. Straat oversteken en naar links (op de weg is 't beste). Aan kruispunt met tramsporen rechtdoor (2de van links). OMhoog rijden tot aan rond punt, dan oversteken naar 't park en links langs het park over een aangestampt aardepad rijden (villalaan of zo) tot aan rond punt waar je nog even rechts volgt, dan direct 1ste links en rechtdoor. Kruispuntje rechtdoor, volgende kruispunt ook (oppassen), volgende ook, volgende ook, volgende ook (oppassen), dan nog een stuk of 3 tot je weer aan een baan met tramsporen komt. Naar links en direct rechts (oppassen voor de auto's). Volgende rechtdoor, volgende links, volgende rechts, volgende links, volgende rechts. Je rijdt nu op de Louizalaan.
GOT iT ?
Variaties zijn mogelijk en de terugweg is iets verschillend....
En dat park langs die Villalaan is een schitterende downhill als je terug naar huis rijdt, alleen oppassen voor de wandelaars, kinderen, honden en andere gevallen en soms voor de flikken...