Met de fiets naar het werk
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Re: Ahaa, daar heb ik de ideale job voor...alles aanwezig ..
Hier nog iemand die met type 3 leerlingen werkt, maar bij ons zijn er geen douches, en enkel leerlingen die hout of metaal volgen. Geen strijkatelier dus.piedro wrote:Inderdaad, wel nodig als je met type 3 werkt (karakterstoornissen hmhm)
Ik ga in mijn fietskledij naar school en neem elke dag mijn werk (lesgeef)-kleren mee in m'n fietstas. Op school "zweet ik even uit", was me aan de wasbak en kleed me dan om.
Mijn deftige jas woont op school...
- Mr. Stitchen
- Mountainbiker
Post by Mr. Stitchen »
ik doe er 1700 km per jaar. Heb dan ook het geluk dat ik op 3.5km van mijn woonst werk. Dit was een bewuste keuze, zodat ik met fiets naar het werk kon. Ook mijn vrouw gaat met de fiets werken. Met als resultaat dat onze wagen in de week thuis blijft. Is al bij al een grote besparing tov de periode dat ik 40km van mijn woonst werkte, en wel met de wagen ging.Streets wrote:hoeveel km op het jaar doen julie zoal?
in het kader van het WW verkeer
Ik doe er ongeveer 11 000 km, zonder de verplaatsingen tijdens het werk te tellen, dit is vooral in Brussel zelf. dan kom je niet aan zoveel meer extra.
Wat doen jullie om te recupereren? ik ben nu al 2 jaar aant rijden, met een onderbreking vna 3 weken ziekte en 4 weken congé daarop volgend![]()
Streets
-
miester fens
- Mountainbiker
Post by miester fens »
Ik maal er zo'n 9000 op 'n jaar. De congé's (en ik heb er wel wat) zijn steeds nefast voor mijn conditie.
Recup heb ik niet nodig ... soms nog beetje extra training als de marathons eraan komen
Ik geniet er elke morgen nog van als ik die file voorbij rij ... ik heb er al aan gedacht om een affiche op mijne rugzak te plakken ... in den trand van ... "Weet ge dat ik betaald wordt om u voorbij te steken?!"
Kwestie van andere mensen te motiveren.
Ik heb trouwens al verschillende mensen, die mij eerst zot verklaarden omdat ik dagelijks naar Brussel fiets, kunnen overtuigen om het ook te doen ... allez in de zomermaanden toch (vergeef het hen .. 't zijn voetballers ... ze kunnen er ook niks aan doen
)
Ik kan dat goed geloven ... ik snap niet dat niet meer mensen de overstap nr de fiets vr ww-verkeer overwegen. Bijna alleen voordelen ... natuurlijk is het voor sommige beroepen onmogelijk maar met een beetje goeie wil zouden er toch een pak meer rondbollen. Ik ben al bankdirecteurs, onderwijzers, ea beroepen tegengekomen onderweg dus als die da kunnen.Ik moest vandaag op klantenbezoek dus moest de auto nemen. Als ik nu weer zie zooo jaloers op iedereen die vanavond met de fiets naar huis kan bollen en niet in die rotte file moet staan met de wagen...
Ik geniet er elke morgen nog van als ik die file voorbij rij ... ik heb er al aan gedacht om een affiche op mijne rugzak te plakken ... in den trand van ... "Weet ge dat ik betaald wordt om u voorbij te steken?!"
Kwestie van andere mensen te motiveren.
Ik heb trouwens al verschillende mensen, die mij eerst zot verklaarden omdat ik dagelijks naar Brussel fiets, kunnen overtuigen om het ook te doen ... allez in de zomermaanden toch (vergeef het hen .. 't zijn voetballers ... ze kunnen er ook niks aan doen