Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
univega
Mountainbiker

Post by univega »

Stefvh wrote:Ik zit van 15 tot 31 juli 2011 in Platja d'aro op camping Calonge ... Verder twijfel ik tss Mtb en racefiets ;o)
Heeft er iemand kant en klare GPS (MTB) routes van daar in de buurt aub ?

U bent op voorhand bedankt !!

mvg

Stef
wikiloc hier vind je verschillende tracks, de vaste routes zijn goed aangegeven, let wel op de stafkaart van spanje klopt echt niet.

Racefiets of Mtb, hangt gewoon af wat je wil , jmet de Mtb raad ik je niet aan om alleen op pad te gaan, met de racefiets kan je gerust alleen op pad gaan en ook mooie trips maken op rustige wegen (maar nooit vlak).
Een andere mogelijkheid is je mtb nemen en ook baanbandjes meebrengen.
Stefvh
Mountainbiker

Post by Stefvh »

univega wrote:
Stefvh wrote:Ik zit van 15 tot 31 juli 2011 in Platja d'aro op camping Calonge ... Verder twijfel ik tss Mtb en racefiets ;o)
Heeft er iemand kant en klare GPS (MTB) routes van daar in de buurt aub ?

U bent op voorhand bedankt !!

mvg

Stef
wikiloc hier vind je verschillende tracks, de vaste routes zijn goed aangegeven, let wel op de stafkaart van spanje klopt echt niet.

Racefiets of Mtb, hangt gewoon af wat je wil , jmet de Mtb raad ik je niet aan om alleen op pad te gaan, met de racefiets kan je gerust alleen op pad gaan en ook mooie trips maken op rustige wegen (maar nooit vlak).
Een andere mogelijkheid is je mtb nemen en ook baanbandjes meebrengen.
Bedankt voor de tips daar had ik nog niet aan gedacht mbt de baanbandjes ;o)

Is het dan te gevaarlijk daar om er alleen op uit te trekken ?

Mag trouwens heuvelachtig zijn ... net een 3daagse vogezen achter de rug met 300 km en 5850 hoogtemeters met de racefiets wel te verstaan he ;o)

mvg

Stef
Stefvh
Mountainbiker

Post by Stefvh »

Heb heel het topic doorgenomen en begrijp nu wat beter de term er niet alleen op uit trekken.

@Univega, heb je eventueel tracks die wat minder technisch zijn waar het risico beperkter is als je alleen rijdt ?

Kmoet dus voor extra binnenbanden en bommetjes zorgen LOL ;o))

Ik heb de openstreetmaps topo op de edge 705 geïnstalleerd en zo eens een paar routes gedownload van wikiloc heb de indruk dat vele paden er niet opstaan in openstreetmaps. Welke kaart raden jullie aan voor die streek qua topo maps ?

mvg

Stef
univega
Mountainbiker

Post by univega »

Stefvh wrote:Heb heel het topic doorgenomen en begrijp nu wat beter de term er niet alleen op uit trekken.

@Univega, heb je eventueel tracks die wat minder technisch zijn waar het risico beperkter is als je alleen rijdt ?

Ik heb de openstreetmaps topo op de edge 705 geïnstalleerd en zo eens een paar routes gedownload van wikiloc heb de indruk dat vele paden er niet opstaan in openstreetmaps. Welke kaart raden jullie aan voor die streek qua topo maps ?

mvg

Stef
Ik rij nu tubles en dat gaat heel wat beter, verleden jaar heb ik wel een flank stuk gereden op een scherpe rots, maar normaal rij ik lek met de doorns. Als je de vaste route neemt heb je hier natuurlijk veel minder last van.
Het is normaal dat de tracks die je op het net vindt niet overeenkomt met je kaart, de topo kaart van spanje is ook niet veel beter hoor.
In castell d'aro kan je kaartjes krijgen met de verschillende routes, de route 8 en 9 zijn wel mooi om te doen.
Ik heb de site niet meer maar er bestaat een site waar de tracks van de uitgezette route opstaan.
Probeer deze site eens:
http://www.baixemporda-costabrava.org/en/tourism/333
Stefvh
Mountainbiker

Post by Stefvh »

univega wrote:
Stefvh wrote:Heb heel het topic doorgenomen en begrijp nu wat beter de term er niet alleen op uit trekken.

mvg

Stef
Ik rij nu tubles en dat gaat heel wat beter, verleden jaar heb ik wel een flank stuk gereden op een scherpe rots, maar normaal rij ik lek met de doorns. Als je de vaste route neemt heb je hier natuurlijk veel minder last van.
Het is normaal dat de tracks die je op het net vindt niet overeenkomt met je kaart, de topo kaart van spanje is ook niet veel beter hoor.
In castell d'aro kan je kaartjes krijgen met de verschillende routes, de route 8 en 9 zijn wel mooi om te doen.
Ik heb de site niet meer maar er bestaat een site waar de tracks van de uitgezette route opstaan.
Probeer deze site eens:
Daar heb ik idd al wel wat routes gevonden, bedankt ... Op de camping zal ik nog wel wat MTB 'ers tegenkomen om s'morgens (vroeg) te gaan fietsen ;o)
8 en 9 gaan al zeker mee in den Edge ;o))
Mbt to die banden ga ik eens zien wat ik kan doen aangezien er ondertss toch van die antilek vloeistoffen zijn (hopelijk werkt dat daar e wa)

mvg

Stef
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Ik vertrek donderdag avond naar Castello d'Empuries,das iets dichter dan platja d'aro en neem mee: mijn mtb :lol:
Mss kan ik daar ook wel een beetje mijn conditie terug op peil brengen.
Vertoeven er 2 weken op camping Nautic Almata , Sant Pere Pescador.
Mss zie ik wel enkele van jullie ginder.
univega
Mountainbiker

Post by univega »

MX jorgy wrote:Ik vertrek donderdag avond naar Castello d'Empuries,das iets dichter dan platja d'aro en neem mee: mijn mtb :lol:
Mss kan ik daar ook wel een beetje mijn conditie terug op peil brengen.
Vertoeven er 2 weken op camping Nautic Almata , Sant Pere Pescador.
Mss zie ik wel enkele van jullie ginder.
Een goede tool voor je fiets en reserve materiaal en voor jezelf EHBO.
Ik neem Coyote en Bollie mee, die hebben ook alles bij :-)
G_Heylen
Mountainbiker

Post by G_Heylen »

zit hier in pals,
elke zondag om 8u vertrek er een groepje local riders
in torroella de montgri..
wie intresse heeft,tis zeker de moeite :wink:
Stefvh
Mountainbiker

Post by Stefvh »

Camping Calonge , Platja ;o))
Er is toch al ne spanjaard die ook wil MTB 'en !

Extra pomp : check
Extra binnenbanden : check
Extra drinkzak : check

mvg

Stef
univega
Mountainbiker

Post by univega »

Stefvh wrote:
univega wrote:

mvg

Daarstraks enkele stukjes van route 8 en 9 gedaan, pfff je kan ze beter niet doen, want het ligt vol snoeihout, erg gevaarlijk voor je wielen en schakelmechanisme.... er zijn gelukkig meer dan genoeg alternatieven.

Stef
Probeer deze site eens:
Daar heb ik idd al wel wat routes gevonden, bedankt ... Op de camping zal ik nog wel wat MTB 'ers tegenkomen om s'morgens (vroeg) te gaan fietsen ;o)
8 en 9 gaan al zeker mee in den Edge ;o))
Mbt to die banden ga ik eens zien wat ik kan doen aangezien er ondertss toch van die antilek vloeistoffen zijn (hopelijk werkt dat daar e wa)

mvg

Stef
Post Reply