Houffamarathon 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

veldegemnaere wrote:in plaats van 75 moet je dan 125km rijden dan zal je een ander parcour krijgen
Ik sluit me daar volledig bij aan. Ook ik heb de XXL gereden en vond hem technisch genoeg. Natuurlijk is de RDHF soms nog wat technischer.

Wie klaagt over bepijling & bevoorradingen dan zijn jullie wel heel veel gewoon. Ter zijde : trouwens schoon volk aan de pannekoeken op de 2de bevoorrading!
Remme Ni te Temme
Mountainbiker
Location: Scott Spark 900 PREMIUM SL/ Scott Foil Team / Specialized S-Works Venge / Moozes Tornado K1

Houffa

Post by Remme Ni te Temme »

Wegens net te laat heb ik de L marathon niet kunnen rijden, dan maar de M gedaan. Fris de finish gehaald. Wel spijtig dat een groot gedeelte van het M parcour hetzelfde was als dat van La Chouffe 2 weken ervoor. Het bij momenten schaatsen door de modder vond ik eigenlijk wel plezant. Vreemd maar prettig gevoel. Bovendien had ik de raad opgevolgd die ik op een topic van verschillende rijders had gekregen en stak er maar 2 bar in mn banden. Aanvankelijk dacht ik gepeerd te zijn met mn Racing Ralphs, maar met die lagere bandendruk had ik toch nog serieus wat grip.
Spijtig dat ik het pannekoekenmeisje op de 2de bevoorrading wel niet gezien heb. Ook haar pannekoeken niet heuhm...
Wel lek gereden en een klein technisch probleem onderweg met het schakelen. Daardoor zal mn tijd wel naar de kl... zijn.
Al bij al goed geamuseerd, mocht wel technischer. Slotstuk vond ik wel zalig!
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Bij thuiskomst stond er maar 1,2 bar in men Barro marathonbanden TNT.Onderweg vond ik al dat ik veel comfort had,maar nu weet ik waarom.

Een stukje gedaan van de Grundig cup 1994 in omgekeerde richting,daar waar je na die lange asfalt rechts een brugje nam,daar kwamen wij naar beneden,waar is de tijd?Toen was 1 ronde bijna een toertocht op zen eigen.

Voor men 66 ben ik heel tevreden met men 221°pl op 430. vooral dat ik het als een toertocht op opgenomen en aan de bevoorradingen al men tijd genomen.
kj
Mountainbiker

Post by kj »

Mijn eerste marathon ooit... de L uitgereden in 7u10min (dubbel zolang als de winnaar :oops: ) maar toch een beetje trots!

Wel zwaar afgezien, vooral na valpartij. In een afdaling even niet opgelet, in greppel terecht gekomen en over kop. laatste 15 km wel serieus in de regen nog.

Vind mezelf in de uitslag als dnf, terwijl mijn maat waarmee ik samen over de streep gereden ben wel in de uitslag staat. Maakt op zich niet veel uit natuurlijk, maar toch jammer dat je na 7u afzien niet 'officieel' hebt uitgereden.
spaver
Mountainbiker

Post by spaver »

Samen met dodgeW200 de XL komen rijden we hebben hem op ons gemak uitgereden daar dit de eerste marathon van dit formaat is dat we doen.

Het viel goed mee buiten de soms zuigende ondergrond, de afdalingen waren de max ben er 1 keer zwaar op de doos gegaan was dat effe verschieten iets later kreeg dodge afterekenen met een kettingbreuk op dat moment gingen de hemelsluizen voor de eerste keer open en het zou niet de laatste keer zijn van het wbparcour heb ik niet echt genoten daar had ik geen concentratie genoeg meer voor.

De bepijling onderweg was dik inorde, de bevoorradingen waren ruim voldoende lekkere rijstpap voor uit blik te komen.

Ik denk dat ik volgend jaar nog wel is terug kom maar dan wel om de tijd te verbeteren, heb gemerkt dat ik eigenlijk nog maar een klein bikertje ben als je er sommige u voorbij ziet vliegen dat je denky wat eten die smorgens.

Maar ik heb mij geamuseerd en dat is wat telt.
Buffalo mtb
Mountainbiker

Post by Buffalo mtb »

De 77km gedaan en vond het nog wel te doen van de modder feitelijk. Startklim was wel lekker steil moet ik bekennen :lol:
Wel beetje spijtig dat ik op 8 km van de finish ben ik moeten stoppen wegens buikkrampen ook :roll: Fietsen totaal onmogelijk.. Nog nooit meegemaakt maar voelde al de hele rit dat ik drinken bijna niet kon binnenhouden dus moet wel iets verkeerd zijn geweest dat ik gedronken heb aan bevoorrading... (gevoelige maag ook :evil: ) Wel spijtig want reed steeds op 4e plaats zonder echt te diep te gaan maar ja niets aan te doen zeker...
Ook heel veel rijders voorbijgestoken van andere afstanden en ondanks we in het begin op 2e en 3e plaats reden op onze afstand maak ik mij daar echt nooit druk in dat ik even moet wachten, mensen hebben ook betaald en mogen ook genieten van hun tocht en iedereen die ik heb ingehaald deed zijn uiterste best om plaats te maken zo snel ze konden, dat is voor mij het belangrijkste..... Natuurlijk is het verschil in snelheid tussen eersten van 75 km en achterste van 95km en 115km héél groot, maar als beide partijen daar rekening mee houden blijven we even goede vrienden...... =D>
Nu op naar Bastogne waar we eens goed kunnen vlammen hopelijk, maar eerst dagje of 3 uitzieken.
kona88
Mountainbiker

Post by kona88 »

uitslag bekeken ... heb gister de L gedaan

33 overal :bounce: .... 4de in mijn catogorie #-o #-o
Stalen Worm
Mountainbiker

Post by Stalen Worm »

L gestart & gefinishd op 5u55, zij die r niet waren hadden werkelijk ongelijk, ik heb een uurtje in de regen gereden, en't parcours was op sommige plaatsen na perfect berijdbaar. eigelijk nooit echt zwaar gehad, kon bijna overal op of onder mijne overslag blijven, maar ik heb ook nergens zotte dingen gedaan, rustig beentjes rond en uitrijden was mijn doel!

316plaats algemeen, 191ste senior, me very happy, de roc komt weer wat dichter bij.

organisatie: PERFECT
Parcours: GENIETEN
Bevoorradingen: PERFECT

nog 1 nachtje daar gebleven met wat secret trails inmates wegens weinig zin om de tent in de regen af te breken, nog ne goeie steak gan eten met een glaasje wijn en om 9 uur moe maar voldaan de slaapzak in!!

volgend jaar ga ik voor de XL!!
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Buffalo mtb wrote:
Wel beetje spijtig dat ik op 8 km van de finish ben ik moeten stoppen wegens buikkrampen ook :roll: Fietsen totaal onmogelijk.. Nog nooit meegemaakt maar voelde al de hele rit dat ik drinken bijna niet kon binnenhouden dus moet wel iets verkeerd zijn geweest dat ik gedronken heb aan bevoorrading... (gevoelige maag ook :evil: ) .
Aha, nog iemand.
Bij mij was dat de eerste keer dat ik zoiets tegen kwam, ik heb normaal gezien absoluut geen gevoelige maag.
Aan de voorlaatste bevoorrading op 65 km heb ik mijn Camelbak bijgevuld met water uit zo'n bidon, en ik denk dat dat de oorzaak zal zijn geweest.
Maar 't kan evengoed aan die energiedrank hebben gelegen, of aan nog iets anders natuurlijk...
Vissie2
Mountainbiker

Post by Vissie2 »

Om dat te vermijden moet ge uw vriendin/vrouw/vader/ne vriend langs het parcours zetten met drinkbussen. Er zijn er die ik zeker drie keer op verschillende plaatsen heb zien staan op het parcours :wink:

Maagproblemen: wel vervelend natuurlijk!
Post Reply