Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
flip
Mountainbiker

Post by flip »

MC Jo wrote:
flip wrote:Gisteren is mijn band, een Rocket Ron, stuk gegaan.

Een snee van +/-3à4 cm, door buiten en binnenband.

Nu had ik wel gemerkt dat er al op verschillende plaatsen kleine sneetjes waren in de band. Ook al heb ik er nog niet veel mee gereden. Nog mensen die snel zijn lekgereden met deze band? Of gewoon toeval?
Hmmm, zondag in mijn RaRa TL-ready ook een snee gereden. Vind het heel raar. Met de vorige versie heb ik een 2-3 jaar gereden. De laatste 4-5 jaar niet meer plat gereden met RaRa, RoRo en FF.
Tja het zal dan toeval zijn zeker.
Welke zou je aanraden RaRa of RoRo??
Op de site van Schwalbe hebben ze een tooltje waarje een aantal parameters kan ingeven en deze twee komen bij mij naar voren als resultaat. Ook de Hans Dampf zit ertussen. Iemand hier ervaring mee?
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

flip wrote:
MC Jo wrote:

Nu had ik wel gemerkt dat er al op verschillende plaatsen kleine sneetjes waren in de band. Ook al heb ik er nog niet veel mee gereden. Nog mensen die snel zijn lekgereden met deze band? Of gewoon toeval?
Hmmm, zondag in mijn RaRa TL-ready ook een snee gereden. Vind het heel raar. Met de vorige versie heb ik een 2-3 jaar gereden. De laatste 4-5 jaar niet meer plat gereden met RaRa, RoRo en FF.
Tja het zal dan toeval zijn zeker.
Welke zou je aanraden RaRa of RoRo??
Op de site van Schwalbe hebben ze een tooltje waarje een aantal parameters kan ingeven en deze twee komen bij mij naar voren als resultaat. Ook de Hans Dampf zit ertussen. Iemand hier ervaring mee?
Voor welk parcours heb je banden nodig?
Ik rij in de zomer zowel voor als achter met RaRa, al durf ik achteraan al eens een Furious Fred steken (als het peoderdroog ligt). In ed winter, of eigenlijk als de moddertochten er aan komen rij ik voor en achter met RoRo. Altijd alles in 2.25 versie.

Ik ga wel terug schakelen naar de UST versies en niet meer de TL ready versie. Liever 100 gr meer dat die banden wegen en niet meer plat rijden.
Dus als iemand 2 RaRa's TL-ready 2.25 zoekt!!!
Peaches
Mountainbiker

Post by Peaches »

Ivm met sneetjes in de buitenband had ik wel een vraag.
Vandaag met splinternieuwe Hutchinson cobra (UST) met lekdichtingsvloeistof (DT-swiss), in de Ardennen gaan rijden. Op gegeven moment een snee in mijn buitenband die niet meer gedicht geraakt door de vloeistof. Dan maar even een binnenband gestoken voor de rest van de rit.

Nu wil ik mijn achterband weer tubeless maken, maar kan ik die snee (ongeveer 1cm lang) op een of andere manier dichten, of is deze band nu onbruikbaar voor tubeless te rijden?
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

Ik los dit gewoonlijk op door langs de binnenzijde een "roustinneke" te kleven.
Afhankelijk van de grote en de plaats van de snede beslis ik of de band nog ardennenafdaling-proof is.Indien niet dan verslijt ik hem rond de kerktoren.
Swoosj
Mountainbiker

Post by Swoosj »

Iemand ervaring met GEAX AKA, Specialized Fast track of Ground Control?

Ben aan het zoeken voor een vervanger van mijn Rapid Rob's...

Ervaringen zijn welkom

Zal dienen om wa toertochten mee te rijden, bv de Cassel trophy ed...

Grtz
Jakke
Mountainbiker

Post by Jakke »

En hoe zit het met Continental X -King , beter geschikt als allrounder dan de Mountainking of toch niet .
Swoosj
Mountainbiker

Post by Swoosj »

Oei, tis ier precies stil gevallen... :wink:
mrdoorman
Mountainbiker

Post by mrdoorman »

MC Jo wrote:

Gisteren zelfde met mijn roro, band was trouwens nog niet zo oud...
RumaNoV
Mountainbiker

Post by RumaNoV »

Na heel het topic gelezen te hebben (heeft even geduurd :lol:), ben ik er nog niet uit.

Ik zoek een vervanger voor mijn Racing Ralph Evo 26" 2.25 achteraan. Deze is na 4000 km aan vervanging toe vrees ik. Vooraan steekt een Nobby Nic Evo 26" 2.25, maar deze ziet er niet echt versleten uit. Feitelijk geen klagen gehad van die RR Evo, mss dat hij bij moddertoestanden nogal veel modder meepakt (soms plakte het echt aan die band, zodat mijn wiel na verloop van tijd als het ware vastliep :D)

Dit zijn de banden die op mijn fiets staken wanneer ik hem gekocht heb, dus mijn ervaring met verschillende bandentypes is nihil!

Ik rijd nog met binnenbanden en dus niet Tubeless, mocht dit van belang zijn.

Ik zoek een betrouwbare (grip), stevige band met beperkte rolweerstand. Wat raden jullie aan? Gewoon een nieuwe Racing Ralph of iets anders?

Alvast bedankt voor de tips!
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Vandaag en gisteren voor en achter met Furious Fred 2.0 (29") offroad gereden.
Superknappe band, alleen vooraan toch oppassen in bochten waar er zand of losse stenen liggen. Paar keer kort controle verloren maar toch kunnen corrigeren.
Vandaag op een afdalingske met snelle bocht eens zitten spelen met de bandendruk en ik blijf nu vooraan op 1.7 bar rijden, achter 2.0 bar. Als ik vooraan durf hoger gaan verlies ik teveel grip.
Misschien beter vooraan toch een RaRa steken voor wat meer zijdelingse grip ?
Post Reply