Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

kawa wrote:
roveny wrote: Mijn eigen veloboer kende het probleem zeer goed, hij raadde me direct aan om de schimano tandwielen te vervangen door BBB. Van die stalen deore heeft hij nikske gezegd ... :roll:
Zo'n blad van BBB kost dan ook het dubbel dan één van deore. En in mijn geval ging dat nog niet zo lang mee dan het huidige stalen waar ik nu mee rij.
Ik heb bij mijn cube nog nooit geen chainsuck gehad. Met mijn scott nog wel maar bij deze bike nietmeer. Maar ik rijdt wel met een ander frame. Ik rij wel met al de extra tussenringetjes bij het XTR crankstel

@ Kawa : Gij had toch ook prijs in Lommel met CS heb ik gelezen :wink:
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

JanMan wrote:
Bij veel rijden door water hebt ge sowieso prijs hoor eender met welke tandwielen je rijd, en da was vandaag wel het geval hé. Maar moet zeggen de stalen deore bladen zijn de beste om dit tegen tegaan, maar geen garantie. :wink:
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Gf biker wrote:[
Bij veel rijden door water hebt ge sowieso prijs hoor eender met welke tandwielen je rijd, en da was vandaag wel het geval hé.
Ik heb toch geen probleme gehad, enkel de eerste 100meter wat aant sukkelen met mijne voorderailleur #-o
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

JanMan wrote:
Ik heb bij mijn cube nog nooit geen chainsuck gehad. Met mijn scott nog wel maar bij deze bike nietmeer. Maar ik rijdt wel met een ander frame. Ik rij wel met al de extra tussenringetjes bij het XTR crankstel

Ik denk ook wel dat ge het gezien hebt, niet?
Tja, den eerste keer met een deore bladje #-o Begin dit jaar in Peer 40km door de modder gereden zonder problemen en vandaag wilde het maar niet lukken (op die laatste 10km) Heb dan maar op 't grote blad verder gereden he :wink:
Blijkbaar is deore nog geen garantie
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

kawa wrote:[
Ik denk ook wel dat ge het gezien hebt, niet?
Tja, den eerste keer met een deore bladje #-o Begin dit jaar in Peer 40km door de modder gereden zonder problemen en vandaag wilde het maar niet lukken (op die laatste 10km) Heb dan maar op 't grote blad verder gereden he :wink:
Blijkbaar is deore nog geen garantie
Ik heb er zo niet op gelet.

Ik heb al een aantal keer gelezen dat door de tanden wat bij te vijlen het probleem zou opgelost zijn.

Maar wat je juist gaat oplossen met te veilen weet ik niet. Er mogen zeker geen bramen te zien zijn op het kettingblad.
Recon
Mountainbiker

Post by Recon »

Het heeft even mogen duren :)
Maar nu heb ik hem toch en ben er erg happy mee :)

Ik ben tijdens mijn vakantie in Luxemburg naar Bonn gereden en daar dus even rond gesnuffeld en dit schatje mee naar huis kunnen nemen voor een erg leuk prijsje.
Hij is btw custom afgemonteerd.
Op de crank en de shifters ( allebei LX ) na is alles XT afgemonteerd en zit ten er Hayes HFX9 schijfremmen op ipv de standaard Magura Julie.

Image

Image

En sja... vies is hij ook wel geweest want Luxemburgse Ardennen + regen = modder:

Image

Alleen erg jammer van de laatste dag van de vakantie toen ik mijn achterband openhaalde aan een zwaar scherpe steen op dat pad...
Er zat een 3 cm grote snee in en 3 gaten in mijn binnenband..
Maar ja er zit nu weer een nieuwe om dus ik mag niet klagen :)
SchizO
Mountainbiker

Post by SchizO »

Ken je dan de prijs van zo'n los kader ?

mvg
Recon
Mountainbiker

Post by Recon »

Nee sorry eigenlijk niet :)
Ik weet alleen dat je je cube kan customizen met meerprijzen enzo :)
maar ik heb veel minder betaald met mijn custom cube dan ik bij andere zaken voor een normale cube ams moet betalen terwijl hij veel beter afgemonteerd is.
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Schiz[O] wrote:Ken je dan de prijs van zo'n los kader ?
In de Bike Shop in Diest heb je 2 keuze's (namelijk de vork):

*Cube AMS Comp met een RockShox Duke SL Poploc € 1080,00
*Cube AMS Comp met een Manitou Black Super Air Lockout € 1120,00

De achtervering is Manitou SPV 3 Way.
recon wrote:Voor € 1399,00
Dan heb je een HEEL goede koop gedaan !!!
Met die afmontage betaal je in Diest € 1775.
Een verschil van € 376... de moeite waard om eens naar Duitsland te rijden :lol: !!!

Hopelijk beleef je er veel plezier aan !!!

Grtz...
S.
roveny
Mountainbiker

Post by roveny »

@ recon : prachtige bike, 'k moet zeggen dat ik ewa jaloers ben :-?
( k'heb zelf een reaction )
Een paar vloboeren hebben me wel gewaarschuwd voor slijtage op de scharnierpunten van de achtervering - deze krijgen het wel zeer hard te verduren ... ( algemene opmerking, niet speciaal voor Cube)
:oops:
In ieder geval geniet er van !
R 8) 8)
Post Reply