No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Barny
Mountainbiker

Post by Barny »

Bij installatie niet teveel druk zetten (max 3 bar of zoiets zie de notubes video en of beschrijving) bij teveel druk bestaat het risico dat de band erover floept, met alle gevolgen van dien (uwe plafond heeft ineens een latex laagje :lol: )
Geen schrik voor het bijpompen van de band , doe dit steeds vlak voor de rit, de noubes wordt dan vanzelf geshaked.
tpl
Mountainbiker

Post by tpl »

Ik heb vandaag zelf antilek vloeistof gemaakt.

Als er zondag eentje in de eerste ronde van de lmtb stilstaat...dan werkt het niet. :bounce: :lol:
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Vandaag is mijn voorband van de velg gelopen tijdens een offroad doortocht.
Er zat nochtans zo'n 2bar op :roll:
Enkele diepe geule en achtereenvolgende putten waren genoeg om de band ervan te kieperen.
Toen ik een witte smurrie zag uitkomen wist ik hoelaat het was.
Gelukkig een reserve biba op zak waardoor ik de rest van de TT kon uitrijden.

NN2.1 + XC717 is precies niet stevig als voorband combinatie NoTubes.
Ik ondervond al dat de zijwand van de band serieus soepel was.
Nemen van snelle bochten zorgde dat de zijkant band als het ware inzakte en het loovlak contact bleef behouden met de ondergrond. (soort vervorming)
Toch totaal ander gevoel dan met een biba.

Zal voorlopig enkel rijden met de achterband in NoTubes.
kogaboy
Mountainbiker

Post by kogaboy »

uncle sam wrote:Vandaag is mijn voorband van de velg gelopen tijdens een offroad doortocht.
Er zat nochtans zo'n 2bar op :roll:
Enkele diepe geule en achtereenvolgende putten waren genoeg om de band ervan te kieperen.
Toen ik een witte smurrie zag uitkomen wist ik hoelaat het was.
Gelukkig een reserve biba op zak waardoor ik de rest van de TT kon uitrijden.

NN2.1 + XC717 is precies niet stevig als voorband combinatie NoTubes.
Ik ondervond al dat de zijwand van de band serieus soepel was.
Nemen van snelle bochten zorgde dat de zijkant band als het ware inzakte en het loovlak contact bleef behouden met de ondergrond. (soort vervorming)
Toch totaal ander gevoel dan met een biba.

Zal voorlopig enkel rijden met de achterband in NoTubes.

zou eerder denken dat de achterband er rapper zou aflopen 8)
moet zeggen heb met mijn RR nog nooit een aflopende band gehad , en rij vooraan ook met 2 bar en achter 2.3 zoiets :bounce:
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Op de voorband komt de meeste zijdelingse kracht in het bochtenwerk dus ergens wel logisch dat deze als eerste lost.
Mijn combinatie explorer / speedking heeft het voortreffelijk gedaan.
De notubes plakt aan de velgrand zoals het moet zijn, het was zelfs niet eenvoudig om de band er nog af te krijgen.
Nu denk ik dat het rubber van de explorer beter als voorband is dan het rubber van de speedking.
Veel stugger en minder vervorming.
kogaboy
Mountainbiker

Post by kogaboy »

Dr.Gonzo wrote:Op de voorband komt de meeste zijdelingse kracht in het bochtenwerk dus ergens wel logisch dat deze als eerste lost.
Mijn combinatie explorer / speedking heeft het voortreffelijk gedaan.
De notubes plakt aan de velgrand zoals het moet zijn, het was zelfs niet eenvoudig om de band er nog af te krijgen.
Nu denk ik dat het rubber van de explorer beter als voorband is dan het rubber van de speedking.

daar zit wel logica in :-D ale weeral wat wijzer geworden :bounce:
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Dr.Gonzo wrote:Nu denk ik dat het rubber van de explorer beter als voorband is dan het rubber van de speedking.
Momenteel heb ik een Speedking SS met Notubes vooraan liggen.
Het hangt wat af van de ondergrond, asfaltbochten zijn een ramp, een harde, losse ondergrond gaat dan weer prima. Veel vertrouwen heb ik er niet in.

Explorer is veel voorspelbaarder, enkel zijn rolweerstand op een zuigende ondergrond is maar povertjes.
964RS
Mountainbiker

Post by 964RS »

rubber-12 wrote:
Dr.Gonzo wrote:Nu denk ik dat het rubber van de explorer beter als voorband is dan het rubber van de speedking.
Het hangt wat af van de ondergrond, asfaltbochten zijn een ramp, een harde, losse ondergrond gaat dan weer prima. Veel vertrouwen heb ik er niet in.

Explorer is veel voorspelbaarder, enkel zijn rolweerstand op een zuigende ondergrond is maar povertjes.
Toch beter voor de mountainking gaan dan want die zit toch tussen deze twee banden in ?????
964RS
Mountainbiker

Post by 964RS »

rubber-12 wrote:

Toch beter voor de mountainking gaan dan want die zit toch tussen deze twee banden in ?????
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

964RS wrote:
rubber-12 wrote:

Jij redeneert enkel vanuit het ogpunt rolweerstand. Het gaat hem eerder over de flanken van de band. Die black chilli compound (of ze nu van de moutain of speedking is) is maar een flexibele rubber die snel vervormd. Dus ik zou niet geneigd zijn één van deze "nieuwe" conti banden vooraan te leggen met notubes. Ze voelen zoals iemand hier eens zei, echt aan als een luchtballon.

Heel anders dan de compound van bijvoorbeeld de explorer of van mijn hutchinsons.
rubber-12 wrote:

Inderdaad een betrouwbare band in het offraod bochtenwerk dankzij de vele noppen die goed geplaatst zijn. Deze band aan de reacties op het www te lezen heeft in het verleden dan ook al terecht zijn sporen verdiend. Het is natuurlijk geen snellopende XC band maar met deze weersomstandigheden win je daar ook niet veel mee tenzij je een semi-baantocht gaat rijden. :wink:

Het parcoers in Halle was zeer modderig maar niet plakkend zoals hier in Vlaanderen. Dus nog afwachten wat hij volgende week gaat geven.

De perfecte band bestaat niet hé. :-D
Post Reply