-JP- wrote:Van het weekend een poging gedaan op Solo's 55.
Op de website staat een gpx/gdb file met 4 tracks en een aantal way points in een bestand.
De rit bestaat dus uit 4 tracks van 500 punten omdat het toestel niet meer aankan.
Wanneer ik via mapsource alles overzet naar de GPS staat alleen de eerste track erop?
Wanneer ik dit doe met Basecamp staat alleen de 3de track erop??
Wanneer ik de gpx file in garmin/New files kopieer staat ook weer enkel de eerst track erop???
Geweldig die sw van Garmin
Uiteindelijk heb ik de 4 tracks maneel overgezet naar 4 verschillende gpx bestanden en ze track per track via mapsource de bestanden overgezet. Wel het toestel uitzetten en terug aanzetten na elke transfer
Uiteindelijk kon ik de tracks zo narijden. Maar bij overschakeling naar de 2de track stopte de gps met een kruimelspoor achter te laten. Leuk als de tracks kort bij elkaar liggen en je niet meer zeker weet op welke lijn je nu juist zat.
Heeft er iemand dit ooit iets gelijkaardig meegemaakt? Of als er iemand ook eens kan proberen deze tracks over te zetten. Bij een vriend met een edge 705 en mijn gpsmap60 lukte de overdracht van de 4 track in een file wel.
Toestel info:
Garmin Edge 800
SW v2.20
GPS SW v 2.86
Mapsource info:
v6.16.3
Basecamp info:
V3.2.2
Track:
http://www.solosride.be/frameset%20nieuws.html
edge 800 .... ?
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
-
-JP-
- Mountainbiker
Ik heb het naar Garmin support gezonden en ze gingen een sw aanpassing aanvragen.
Ik heb het hier al verschillende keren gepost : VERGEET MAPSOURCE !!! Gebruik Basecamp, daarbij zal je deze problemen niet hebben ...-JP- wrote:Ik heb het naar Garmin support gezonden en ze gingen een sw aanpassing aanvragen.
Op de website staat een gpx/gdb file met 4 tracks en een aantal way points in een bestand.
De rit bestaat dus uit 4 tracks van 500 punten omdat het toestel niet meer aankan.
Wanneer ik via mapsource alles overzet naar de GPS staat alleen de eerste track erop?
Wanneer ik de gpx file in garmin/New files kopieer staat ook weer enkel de eerst track erop???
Uiteindelijk heb ik de 4 tracks maneel overgezet naar 4 verschillende gpx bestanden en ze track per track via mapsource de bestanden overgezet. Wel het toestel uitzetten en terug aanzetten na elke transfer
Uiteindelijk kon ik de tracks zo narijden. Maar bij overschakeling naar de 2de track stopte de gps met een kruimelspoor achter te laten. Leuk als de tracks kort bij elkaar liggen en je niet meer zeker weet op welke lijn je nu juist zat.
Heeft er iemand dit ooit iets gelijkaardig meegemaakt? Of als er iemand ook eens kan proberen deze tracks over te zetten. Bij een vriend met een edge 705 en mijn gpsmap60 lukte de overdracht van de 4 track in een file wel.
Toestel info:
Garmin Edge 800
SW v2.20
GPS SW v 2.86
Mapsource info:
v6.16.3
Basecamp info:
V3.2.2
Track:
En die software aanpassing waarover sprake, vergeet die maar snel. Het probleem zit bij Mapsource, dat niet meer up-to-date is voor toestellen die na oktober 2010 zijn uitgekomen (o.a. Edge 800) waardoor er vreemde toestanden kunnen optreden. En aangezien Garmin gestopt is met de ondersteuning (en aanpassingen) voor Mapsource, zal je altijd met die problemen tussen Edge 800 en Mapsource geconfronteerd blijven.
Basecamp link : http://www.point2leuven.be/garmin_software.html#3
-
-JP-
- Mountainbiker
Lees in de post: met basecamp werkt het ook niet!
Thierry wrote:Ik heb het hier al verschillende keren gepost : VERGEET MAPSOURCE !!! Gebruik Basecamp, daarbij zal je deze problemen niet hebben ...-JP- wrote:Ik heb het naar Garmin support gezonden en ze gingen een sw aanpassing aanvragen.
Toestel info:
Garmin Edge 800
SW v2.20
GPS SW v 2.86
Mapsource info:
v6.16.3
Basecamp info:
V3.2.2
Track:
En die software aanpassing waarover sprake, vergeet die maar snel. Het probleem zit bij Mapsource, dat niet meer up-to-date is voor toestellen die na oktober 2010 zijn uitgekomen (o.a. Edge 800) waardoor er vreemde toestanden kunnen optreden. En aangezien Garmin gestopt is met de ondersteuning (en aanpassingen) voor Mapsource, zal je altijd met die problemen tussen Edge 800 en Mapsource geconfronteerd blijven.
Basecamp link : http://www.point2leuven.be/garmin_software.html#3
wel ik zit met een raar probleem
op mijne fiets heb ik bbb BLS-63 met de optionele 2 de lamp (zwaarste led lampen van de bbb lijn)
de garmin heb ik op men stuur zitten en de batterij van de lampen net eronder
als ik nu snachts rij met de gps aan en de lampen aan dan is de batterij op 5 minuten plat rij ik zonder gps dan gaat hij langer mee is er hier een verklaring voor ??
(batterij is toch naar de zokken nu na 10 min branden met 1 lamp op gewone stand valt die nu al uit anders kon ik ze makkelijk 3 uur de 2 lampen laten branden)
op mijne fiets heb ik bbb BLS-63 met de optionele 2 de lamp (zwaarste led lampen van de bbb lijn)
de garmin heb ik op men stuur zitten en de batterij van de lampen net eronder
als ik nu snachts rij met de gps aan en de lampen aan dan is de batterij op 5 minuten plat rij ik zonder gps dan gaat hij langer mee is er hier een verklaring voor ??
(batterij is toch naar de zokken nu na 10 min branden met 1 lamp op gewone stand valt die nu al uit anders kon ik ze makkelijk 3 uur de 2 lampen laten branden)
@jp
Net met basecamp de vier tracks op mijn edge 800 geplaatst en dit lukt zonder probleem.
Om de tracks op mijn gps te plaatsen sleep ik deze één voor één naar de map "alle gegevens" van mijn toestel.
OPGEPAST, indien je de volledige map (met daarin alle tracks en waypoints) naar de map "alle gegevens" van het toestel sleept durft er al wel eens iets misgaan bij de transfer. Steeds controleren voor vertrek dus
Succes !
Joris
Net met basecamp de vier tracks op mijn edge 800 geplaatst en dit lukt zonder probleem.
Om de tracks op mijn gps te plaatsen sleep ik deze één voor één naar de map "alle gegevens" van mijn toestel.
OPGEPAST, indien je de volledige map (met daarin alle tracks en waypoints) naar de map "alle gegevens" van het toestel sleept durft er al wel eens iets misgaan bij de transfer. Steeds controleren voor vertrek dus
Succes !
Joris
Ik heb mijn Edge 800 sinds enkele maanden maar nooit echt veel gebruik van gemaakt. Ik kan me wel herinneren dat alle interessante locaties van Belgie erin stonden, met name de muur, koppenberg, kemmelberg,...
Wegens navigatieproblemen heb ik vandaag de Garmin gereset maar al die interessante locaties zijn blijkbaar ook verdwenen.
Iemand enig idee?
Wegens navigatieproblemen heb ik vandaag de Garmin gereset maar al die interessante locaties zijn blijkbaar ook verdwenen.
Iemand enig idee?
- BramDR
- Mountainbiker
- Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Update beschikbaar, versie 2.4
Changes made from version 2.20 to 2.40:
Improved training page setup and increased number of user defined training pages to 5.
Added a lap summary training page.
Increased number of bike profiles to 5.
Added Normalized Power (NP), Intensity Factor (IF), and Training Stress Score (TSS) data metrics.
Made improvements to courses.
Made improvements to workouts.
Made improvements to map drawing.
Fixed issues with Auto Scroll causing the device to become unreponsive.
Added support for left / right balance for supported power meters.
Improved training page setup and increased number of user defined training pages to 5.
Added Normalized Power (NP), Intensity Factor (IF), and Training Stress Score (TSS) data metrics.
-
-JP-
- Mountainbiker
Iemand ervaring mee? Ik heb geen zin in 3 nieuwe features en 8 extra bugs in de bestaande functionaliteit. Garmin staat nu eenmaal niet bekend voor zijn uitstekende sw.
BramDR wrote:Update beschikbaar, versie 2.4
+1 !!!!-JP- wrote:Iemand ervaring mee? Ik heb geen zin in 3 nieuwe features en 8 extra bugs in de bestaande functionaliteit. Garmin staat nu eenmaal niet bekend voor zijn uitstekende sw.
BramDR wrote:Update beschikbaar, versie 2.4
Nog niet. Ik volg het forum van Garmin meestal eventjes voor ik zelf ga updaten. Als er iets mis is lees je het daar wel:
https://forums.garmin.com/forumdisplay.php?f=245
https://forums.garmin.com/forumdisplay.php?f=245