Camelback: welke?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
VoodooChile
Mountainbiker

Post by VoodooChile »

Tinky-Winky wrote:Ik heb er zo eentje van The North Face, met hun eigen drinksysteem a la camelbak. Met het voordeel dat je de slang makkelijk kan afkoppelen zonder dat de drank eruit loopt, een afsluitsysteem van de zuigmond zodat deze niet lekt, en een magneet om hem aan vast te klikken.
2L is voldoende voor mij.
Kan ook nog een GSM, een binnenband en wat eten in, samen met een pompje, ben niet zo voor CO² bommetjes..Topeak Einstein werkt tot nu feilloos en ongelimiteerd aantal keer....
Ik ben ook aan het kijken naar die North Face drinkzakken.
Welke heb jij? Nog steeds tevreden van?

Heeft iemand nog opmerkingen over die North Face rugzakken of een goede reden om toch maar voor de MULE te gaan?
(mule moet ik via internet bestellen terwijl the north face gewoon in de berghut (hamme) te koop en te kijk is).

North Face gulper:
http://www.thenorthface.com/opencms/ope ... anguage=en

vs.

Camelbak MULE
http://www.futurumshop.nl/product/90410 ... iter.phtml

(normaal nog -10% in de berghut).

Wat zou er allemaal in moeten kunnen:
binnenband
pompje
wat tools
wat drinken (duh)
beetje eten (snoep/koek/stuk fruit)
gsm, portefeuille, sleutels (en evt. die van een maat)
regenjasje

niets voor competitief gebruik, enkel een handige en confortabele rugzak met genoeg ruimte.
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Ik kan de mule aanraden. Heeft voldoende ruimte om al het materiaal in te stoppen dat je op somt zonder bulky te worden. En 3 liter is echt wel zo handig op langere tochten.
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

iemand ervaring met die van decathlon,kosten iets minder maar zien er precies nog redelijke stevige uit
konijninbos
Mountainbiker

Post by konijninbos »

Gisteren me eens bezig gehouden met online aankoop van Camelbaks en toebehoren .
Uiteindelijk toch besloten ne keer uit de VS te bestellen .
Wel gemerkt dat vele online shops in de VS niet alle produkten naar Europa verzenden , hangt van overeenkomst af met bepaalde merken vertelden ze me ...maar op deze site :
http://www.moosejaw.com
was voor Camelbak produkten geen probleem , op andere sites dan weer wel . Strange .
Enfin , heb het dan maar aangedurfd en een bestelling geplaatst .
Blowfish, Luxe hydration for women , twee rain covers , drie gsm zakskes , reinigingset ..totaal met verzendingskosten 221$ ofwel +/-142 euro.
Even ter vergelijking , mocht ik deze produkten aangekocht hebben bij een gekend Nederlands bedrijf ...kwam ik uit op 289,6 euro .
Bij één van de goedkopere Duitse onlineshops : 268,4 euro

Iemand een idee hoeveel taks of douanerechten ik nog kan bijbetalen hierop ?

17 euro dus :-D . vrij snel ontvangen na vijf dagen
Last edited by konijninbos on Fri 20 Jun 2008 02:46, edited 1 time in total.
Caferacer
Mountainbiker
Location: Rocky Mountain Instinct - GT Zaskar - Santa Cruz Heckler

Post by Caferacer »

Ik ben ook nog op zoek naar een goede drinkrugzak met wat bergruimte voor de pass portes.
Ik twijfel nog tussen deze 3:

Deuter Hydro EXP12
http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?templ ... 0027-N0709

Vaude Aquarius 7+3
http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?templ ... 0086-N0803

Of de klassieker Camelbak Mule
http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?templ ... 0028-N0804

Wie heeft er ervaring met deze rugzakken, en vooral dan de eerste 2.

Thx
xerxes
Mountainbiker

Post by xerxes »

Gebruiken jullie het borstriempje van jullie camelbak/andere hydraterende rugzak continue bij het mountainbiken en hebben jullie het gevoel dat dit echt nodig is?

Want aangezien ik nog een kortingsbon heb liggen, was ik aan het twijfelen om de hydro-rugzak van jack wolfskin te kopen.
Fata Morgana, Jack Wolfskin
De structuur van de schouderriemen lijkt mij wel goed te lopen en er zit ook een heupriem, maar graag toch nog eens jullie advies.

Een andere bemerking dat ik had was, dat alle de hydrorugzakken van camelbak,deuter, north face, j. wolfskin, geen regenhoes hebben. Is jullie rugzak dan soms niet ongelooflijk smerig, en hoe maken jullie die dan gemakkellijk schoon.

Want een andere rugzak dat ik aan twijfelde was dan de Deuter Race te kopen met een aparte waterzak.
Of is jullie indruk dat dit model (breder beneden) toch minder geschikt is voor mountainbikers (en veel eerder voor baanfietsers)

Bedankt voor jullie ervaringsdeskundigheidsadvies.
Vanguard
Mountainbiker

Post by Vanguard »

Ik gebruik de City 2 van Jack Wolfskin. Is mij geleverd met regenhoes inbegrepen. Gebruik hem zowel op de Mountainbike als op de racefiets.
Nog nooit het gevoel gehad dat het een last was, gebruik zowel schouder- als de heupriem.
Ik vind het echt een aanrader.
Roel J
Mountainbiker

Post by Roel J »

Heb mij een Camelbak Rogue aangeschaft.

Ik heb nergens gelezen, noch in de intructies, noch op de laatste 7 blz. alhier, dat ge dat ding in het wasmachien moogt steken. (zonder zak uiteraard!)

Mag dat en wat zijn jullie ervaringen ermee?

Merci,

Roel
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

Roel J wrote:Heb mij een Camelbak Rogue aangeschaft.

Ik heb nergens gelezen, noch in de intructies, noch op de laatste 7 blz. alhier, dat ge dat ding in het wasmachien moogt steken. (zonder zak uiteraard!)

Mag dat en wat zijn jullie ervaringen ermee?

Merci,

Roel
Of 't mag weet ik niet maar ik veeg er m'n klink aan.
Mijn camelbaks, zit ondertussen aan m'n 2de want ben m'n eerste ergens vergeten, gaan in 't wasmachien. Niet wekelijks weliswaar maar toch regelmatig (vooral in de modderperiodes) Nog nooit problemen mee gehad. M'n eerste, een lobo, had ik al een jaar of 5 en die zag er voor ie zoek raakte als nieuw uit. Op een plek isobetadine na dan :wink:
Wasmachines zijn niet m'n ding dus over temperatuur, toeren per minuut en wasprogramma's kan ik niet meepraten. Zal dat 'ns moeten checken met m'n madam... ik gok op 30°c en niet te neig zwieren?
marb
Mountainbiker

Post by marb »

Ik ben uiteindelijk (na 8jaar trouwe dienst van de mule)
"overgeschakeld" had den oude tss de deur van den oto gestoken en da kwam nie goe #-o

de nieuwe lobo is een groot verschil met vroeger,
terug 3L vocht want soms is da zelfs te weinig... en genoeg pakruimte
en vooral de ventilatie tss rug en rugzak.

Voor mij geen drinkbussen en gereedschapstasjes meer die eraf gotsen in de afdalingen.
Post Reply