De eerste valpartij

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
pzo
Mountainbiker

Post by pzo »

2-3 weken geleden eerste keer gevallen op de eerste afdaling van de rode bloso route in aarschot (die waar al die drinkflessen in de bomen hangen). Openstaande meervoudige breuk van sleutelbeen (ze hebben er een plaat en vijzen op gezet), gebroken rib en verstuikte pols.

heb de schrik wel te pakken gekregen: ga de afdalingen rustiger doen en het gevaar (off-track) ook niet meer opzoeken.. jammer want dat maakte het voor mij juist leuk. Ik denk er ook over na om DH schouderbescherming te kopen voor de schrik wat tegen te gaan.

ben nog even niet aan het fietsen maar vanaf volgende week kruip ik op de hometrainer om terug wat conditie op te bouwen

man dat typen met enkel links is lastig :-?
Brecht G
Mountainbiker

Post by Brecht G »

kweet niet of zo een schouderstukken gaan helpen tegen sleutelbeenbreuk.. ?
heb er zelf geen ervaring mee..
pzo
Mountainbiker

Post by pzo »

ik weet het ook niet.. zal wel 90% psychologisch zijn denk ik. voel me anders niet goed bij de gedachte terug te beginnen. Nu het moet toch ergens goed voor zijn denk ik, waarom bestaat het anders?
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Je kan ook meteen elleboog, knie en scheenbeenbeschermers erbij kopen,
misschien ook nog een full-face + leatt brace.
Je kan nooit weten..
pzo
Mountainbiker

Post by pzo »

ik zal je niet tegenhouden...
ik wil gewoon van begin af aan terug op mijn gemak zitten omdat ik anders wsch niet terug begin en dat zou voor mij genoeg zijn.
Brecht G
Mountainbiker

Post by Brecht G »

pzo wrote:ik weet het ook niet.. zal wel 90% psychologisch zijn denk ik. voel me anders niet goed bij de gedachte terug te beginnen. Nu het moet toch ergens goed voor zijn denk ik, waarom bestaat het anders?
ja, anders kan je evengoed zonder he :)

ik heb ooit eens gehoord dat een sleutelbeen breekt door je val te breken, dus door je hand te zetten.
weet niet of het klopt, maar heb het tog al gehoord.
pzo
Mountainbiker

Post by pzo »

bij mij niet... heb de val niet gebroken ben gewoon aan hogere snelheid recht de grond in gevlogen met mijn schouder/zijkant hoofd (gelukkig vooral schouder en niet te veel nek)
KVDB
Mountainbiker

Post by KVDB »

Brecht G wrote:
pzo wrote:ik weet het ook niet.. zal wel 90% psychologisch zijn denk ik. voel me anders niet goed bij de gedachte terug te beginnen. Nu het moet toch ergens goed voor zijn denk ik, waarom bestaat het anders?
ja, anders kan je evengoed zonder he :)

ik heb ooit eens gehoord dat een sleutelbeen breekt door je val te breken, dus door je hand te zetten.
weet niet of het klopt, maar heb het tog al gehoord.
Twijfel eraan. Heb al 'ns m'n hand gezet, leverde een nogal pijnlijk pols op, op randje van...Ma kan zijn èh :wink:
Stokke
Mountainbiker

Post by Stokke »

pzo wrote:ik weet het ook niet.. zal wel 90% psychologisch zijn denk ik. voel me anders niet goed bij de gedachte terug te beginnen.
K ben ook al meer dan een keer zwaar gevallen en ook al meer dan rib en sleutelbeen gebroken
Da zal wel bij de sport horen zeker :wink:
Altijd blijft er wel iets hangen van de val en met ouder worden verbeterd het er zeker ni op
Als ge een tiener bent ga je er makkelijker mee om als het kon met plaaster en al op de fiets :lol:
Ben telkens wel terug begonnen met vallen en opstaan
Wat ik wil zeggen is in het begin zal je minder of geen risico pakken
Daar heb ik het soms moeilijk mee op ttochten van die cowboys die geen respect hebben
Ok als ik ni durf of wa meer mijn remmen dicht duw so what
Ik probeer ook mijn hobby uit te oefenen verdien er mijne kost ni mee
En heb al gezien dat er sommige hun soms laten opjagen onnodige risico nemen in paniek slagen met valpartijen als gevolg
mainx
Mountainbiker

Post by mainx »

Note to self: Lees deze thread niet als je elke keer met de schrik en wat schaafwonden van af komt.
Post Reply