wat is het gewicht van julie fietsen ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

@ Serge: Mooie specs!

Mijn fietske is iets zwaarder: 13,2 kg, maar dat stoort me alleen als ik iets te steil naar omhoog moet rijden. :wink:
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Gary Visser wrote:@ Serge: Mooie specs!

Mijn fietske is iets zwaarder: 13,2 kg, maar dat stoort me alleen als ik iets te steil naar omhoog moet rijden. :wink:
Thanx, ik weet dat lichter kan gaan, maar voor mij komt degekijkheid toch op de eerste plaats. Ik zou zot worden als je een heel voorjaar zwaar het getraind, en dan moet opgeven voor een paar gram winst #-o
Nee, nee geef mij maar wat zekerheid.

Die 13.2 kilo is dit voor een Fully?
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

Wat die zekerheid betreft, daar geef ik je 100% gelijk in. Ik denk dat de kunst is een goed compromis te vinden tussen gewicht en degelijkheid, zeker voor het ruigere werk.
Als je in de Alpen een marathon gaat rijden met een fiets van 8 kg dan kan dat wel eens lelijk tegenvallen denk ik.

Die 13,2 kg is niet voor een fully (spijtig genoeg :-) ). T'is is een Gary Fisher HKEK, wat een goede beginnersfiets is. Maar ondertussen ben ik al een tijdje geen beginner meer dus zodra de financieen het zien zitten staat hier een nieuwe (Canyon) fiets te blinken.

grtz
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Gary Visser wrote:Wat die zekerheid betreft, daar geef ik je 100% gelijk in. Ik denk dat de kunst is een goed compromis te vinden tussen gewicht en degelijkheid, zeker voor het ruigere werk.
Als je in de Alpen een marathon gaat rijden met een fiets van 8 kg dan kan dat wel eens lelijk tegenvallen denk ik.

Die 13,2 kg is niet voor een fully (spijtig genoeg :-) ). T'is is een Gary Fisher HKEK, wat een goede beginnersfiets is. Maar ondertussen ben ik al een tijdje geen beginner meer dus zodra de financieen het zien zitten staat hier een nieuwe (Canyon) fiets te blinken.

grtz
Dat zijn mooie en degelijke bikes, goede prijs-kwaliteit verhouding. =D>
JACKO
Mountainbiker

Post by JACKO »

Het is inderdaad zo plezanter te ritten op een pluimgewicht (het psychische aspect alleen al zit daar voor een deel in), echter zijn het de benen die het moeten waarmaken in functie van je cardiometrie.
Voor de handel zijn eerstgenoemde echter win,win!
Shit zeg :evil:
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

mijn LaPierre 10.5 kg met hier en daar nog wat spacers en van die o zo lichte geax barro marathon UST banden :drunk:
ridley86
Mountainbiker

Post by ridley86 »

Met maxxis flyweight 330 banden zit ik nu aan 10.2 - 10.3 kg maar wat veel belangrijker is. Ik ben zelf al een dikke 2.5 kg kwijt sinds ik terug op de fiets zit (half januari). Momenteel 63.5, nog 1.5 kg te gaan en dan mag de bike ook onder de 10 kg. Ik vind persoonlijk dat je eerst zelf goed in conditie moet zijn en een gezond gewicht moet hebben alvorens een superlichte bike in elkaar te knutselen. Je kan er wss toch niet alles uithalen als je zelf met overgewicht zit.
sliderman!
Mountainbiker

Post by sliderman! »

8,62 kilo

specialized sworks ht carbon 2007
sid worldcup
xtr crank
eggbeater 4ti pedalen
notubes ztr355velgen/extralite naven/maxxis larssen banden/flyweight tub
syntace stuur/pen
sramx0 triggers +derailleur+xtr voorderailleur
tune drinkbushouder
extralite barends
extralite remgrepen/xtr velgremmen
powercords kabels
fysik alliante zadel
titanium vbrake nokken/nylon-titan vijzen
more (less) to come...

in de toekomst om aan de 8kilo te geraken:
- no tubes in de banden
- tune speedneedle zadel
- kcnc zadelpen
- extralite v-brakes
-...
stillekes aan nen echte weightweenie aan het worden, vrees ik....
Maar toch blijft hij bruikbaar. Ik ben deze week in Zwitserland van een aantal routes gedonderd en tot hiertoe blijft de bike heel zonder problemen...
fargo
Mountainbiker

Post by fargo »

Heb die nog niet gewogen , ik denk een 11,5 kg, maar ikzelf haal nog geen 70 , dat is prima zo.
fargo
Mountainbiker

Post by fargo »

den wakkere bakker gits wrote:diene van mij weegt 10.978 :bounce: gewogen in de bakkerij op grootste weegschaal

EN moet er nog ne kilo of 2 afkrijgen =D> maar die onderdelen moeten eerst kapot zijn we gaan nie zot doen é :P
Aha, vandaar dat tandwiel in mijn pistolets :lol: :wink:
Post Reply