Hoe oud zijn jullie?

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
toon pertetotal
Mountainbiker

Post by toon pertetotal »

ben zelf van '72 (nu 32 dus)
zijn met ca 15 leden in ons clubke tussen 25 en 35.
Ieder probeert op zijn manier zijn tt te rijden.
vooral vriendenclubke,hoewel er toch altijd beetje competitie in zit he :lol:
zotte mol
Mountainbiker

Post by zotte mol »

Quickfit wrote:@ zotte mol: is niet persoonlijk bedoeld hé, maar als je er een sportieve uitdaging wil van maken, mij goed.

Choose your track en let me know!
:roll: :oops: :roll: Wat dacht je van de volgende Houffamarathon? De vorige vond ik ook niet mis :P :) :P
Quickfit
Mountainbiker

Post by Quickfit »

is wel pas volgend jaar, of zeg je dit nu al zodat ik nog een stukske kan trainen? :colors:

a propos, welke afstand heb je gedaan: 60, 90 of 120 km?
zotte mol
Mountainbiker

Post by zotte mol »

Goed geraden. 'k heb je toch gezegd dat ik me niet gemakkelijk zou laten doen hé. (Heb de 120 gereden).
Quickfit
Mountainbiker

Post by Quickfit »

amai, geen zotte maar een dulle mol hier op het forum!

doe (deed) je misschien ook aan competitie?

ik geef toe, voor de 120km moet ik nog een klein beetje trainen :oops:

who knows ... :drunk:
zotte mol
Mountainbiker

Post by zotte mol »

Neen, geen competitie, gewoon voor de kik. 't Zou wel leuk zijn je hiervoor te kunnen warm maken, maar inderdaad, begin maar met eerst veel te trainen. Ik wil ook wel eens een andere tocht samen fietsen maar ik weet dat ik meer kans heb t.o.v. mannen als het op uithouding aankomt, dan op snelheid. Zo zie je maar, elk zijn sterkte hé. Misschien voel jij je jonger dan de vrouwen, maar misschien niet meer na 120 km.
Jan B.
Mountainbiker

Post by Jan B. »

Over leeftijden gesproken: deze week donderdag ben ik 26 geworden...

Weer een jaar af van de tijd die ik kan mountainbiken, ik hoop dat ik tot mijn 50ste kan doorgaan met marathons rijden! Ik (hartje) marathons!
Quickfit
Mountainbiker

Post by Quickfit »

@ zotte mie

ik kan me zeker warm maken voor lange fietstochten, maar dan wel met de race. Doe ik in feite liever dan mtb. Zo doe ik heel graag meerdaagse (1 tot 3 weken tot nu) fietstrektochten in buitenland. Dan komt het ook op uithouding en niet op snelheid aan. De combintatie sport, natuur en avontuur vind ik fantastisch.

Maar met de mtb,... 't is altijd maar versnellen en vertragen hé, en dat vreet enorm aan de uithouding vind ik. Tot nu toe nooit meer gedaan dan zo'n 65km ineens met de mtb (met de race al eens 230km op 1 dag). Bij race kan je op zelfde tempo blijven fietsen, bij mtb jammer genoeg niet (er zijn altijd wel modderstroken, putten, zand, enz.)

Maar goed, het mtb seizoen is pas begonnen bij mij (doe ik enkel in de winter) en wie weet krijg ik dit jaar misschien meer de smaak te pakken dan andere jaren...
zotte mol
Mountainbiker

Post by zotte mol »

@ Quickfit, kan nu net te maken hebben met het feit dat je in de winter biked. Nu heb ik ook geen zin meer in lange tochten, en afzien! In de zomer ligt er veel minder modder e.d. en is het de helft aangenamer om lange tochten te rijden. Houffalize was nu een uitzondering door de extreme regen de dagen ervoor, maar normaal gezien, als het wat droger ligt is dat best te doen zulle. Give it a chance. Waar jij mee bezig bent klinkt ook wel fantastisch!
toerist
Mountainbiker

Post by toerist »

dag quickfit en zotte mol
ik heb vroeger alles op de weg gereden dat er maar kon gereden worden, ook in buitenland en vele cols gedaan
maar ik werd da asfalt kostbeu (is ook veel saaier)
heb dan vier jaar geleden beslist om mij een tweedehans bike aan te schaffen (van een verhuurder) om die wintertochtjes te doen, kwestie van niet stil te blijven zitten
en sedertdien heb ik de smaak te pakken, mijn koersfiets gebruik ik bijna nooit meer, enkel in het voorjaar en voor cols in de zomer
biken is stukken leuker, vooral in de zomer
deze zomer combinatie van beide gedaan op en rond de ventoux, biken was leuker omdat je meer in de natuur zit en minder hinder hebt van de auto (uitlaatgassen) en het soms technischer is wat ik zeer leuk vindt
Post Reply