Houffamarathon 2011
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
marco-turn-me-on
- Mountainbiker
Post by marco-turn-me-on »
Ik ben ergens in het midden gestart.
Ben een echte diesel en moet in de startklim meestal iedereen voorbij laten gaan.
Probeer gaandeweg de marathon weer een hoop mensen in te halen.
Ik haal mijn voldoening uit het zoveel mogelijk fietsen van het parcours zonder af te stappen.
Snel rijden is niet moeilijk maar juist die ene klim of afdaling die anderen niet fietsen maar lopen toch in het zadel te blijven is toch vaak een ander verhaal.
Net als het F1 circuit van Spa , waar de mannen van de jongens gescheiden worden.
Veel circuits voor F1 zijn gewoon maar Spa is toch volgens velen de plek waar de echte techneuten boven komen drijven.
Voor Houffalize is dit verhaal binnen de mtb wereld vergelijkbaar.
Begrijp mij niet verkeerd, ik gun iedereen zijn plezier maar ik vind het jammer.
FF wat anders, in de klimmen blijven beide wielen aan de grond hoor maar omdat de camera aan mijn buik vastzit gaat deze in steile klimmen mee naar voren en lijkt het alsof ik op een wiel fiets.
Oh ja , ik ben als 247ste over de streep gekomen.
Ben een echte diesel en moet in de startklim meestal iedereen voorbij laten gaan.
Probeer gaandeweg de marathon weer een hoop mensen in te halen.
Ik haal mijn voldoening uit het zoveel mogelijk fietsen van het parcours zonder af te stappen.
Snel rijden is niet moeilijk maar juist die ene klim of afdaling die anderen niet fietsen maar lopen toch in het zadel te blijven is toch vaak een ander verhaal.
Net als het F1 circuit van Spa , waar de mannen van de jongens gescheiden worden.
Veel circuits voor F1 zijn gewoon maar Spa is toch volgens velen de plek waar de echte techneuten boven komen drijven.
Voor Houffalize is dit verhaal binnen de mtb wereld vergelijkbaar.
Begrijp mij niet verkeerd, ik gun iedereen zijn plezier maar ik vind het jammer.
FF wat anders, in de klimmen blijven beide wielen aan de grond hoor maar omdat de camera aan mijn buik vastzit gaat deze in steile klimmen mee naar voren en lijkt het alsof ik op een wiel fiets.
Oh ja , ik ben als 247ste over de streep gekomen.
Ik daag je uit om een technische klim of afdaling te nemen tegen je overslagpols, of er zelfs over, en nadien zien of je nog dezelfde uitspraak gaat doenmarco-turn-me-on wrote: Ik haal mijn voldoening uit het zoveel mogelijk fietsen van het parcours zonder af te stappen.
Voel je niet aangevallen, maar je zult zien dat gemakkelijke dingen plots veel moeilijker worden.
Ik heb respect voor zowel trage als snelle rijders, techneuten of newbies, zolang ieder zn grenzen kent.
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Waarom daag je daarom iemand uit? Ik ben van dezelfde mening, in zo'n massastart zet ik me meestal achteraan en laat ze eerst maar koersen. Ik rij wel op 't gemak warm en dan nadien haal ik zoals marco-turn-me-on zei het meeste voldoening uit zoveel mogelijk boven rijden. De tijd speelt voor mij totaal geen rol, wel dat ik al fietsend boven raak waar andere te voet gaan. Zo ook meerdere keren aanmoedigingen gekregen waar anderen te voet gingen en ik nog de enige op de fiets was. Dat geeft mij meer plezier en voldoening dan pakweg top 100 halen.uncle sam wrote:Ik daag je uit om een technische klim of afdaling te nemen tegen je overslagpols, of er zelfs over, en nadien zien of je nog dezelfde uitspraak gaat doenmarco-turn-me-on wrote: Ik haal mijn voldoening uit het zoveel mogelijk fietsen van het parcours zonder af te stappen.
Snel rijden is niet moeilijk maar juist die ene klim of afdaling die anderen niet fietsen maar lopen toch in het zadel te blijven is toch vaak een ander verhaal.![]()
![]()
Voel je niet aangevallen, maar je zult zien dat gemakkelijke dingen plots veel moeilijker worden.
Ik heb respect voor zowel trage als snelle rijders, techneuten of newbies, zolang ieder zn grenzen kent.
-
marco-turn-me-on
- Mountainbiker
Zoals je op het filmpje kan zien heb ik dit enkele malen gedaan of in ieder geval geprobeerd.
Ik heb ook respect voor beginners en gevorderden en alles wat er tussen zit.
Ik vind het gewoon jammer dat het parcours wat makkelijker is geworden.
Vergelijk de F1 wedstrijd van Spa maar eens met een wedstrijd op een willekeurig Herman Tielke circuit in de woestijn.
Ik vond Houffa altijd wat Spa voor de F1 is; emotie.
Maar genoeg gezeurd ,ieder zijn mening.
Op naar het aankomend weekend mtb time

Ik heb ook respect voor beginners en gevorderden en alles wat er tussen zit.
Ik vind het gewoon jammer dat het parcours wat makkelijker is geworden.
Vergelijk de F1 wedstrijd van Spa maar eens met een wedstrijd op een willekeurig Herman Tielke circuit in de woestijn.
Ik vond Houffa altijd wat Spa voor de F1 is; emotie.
Maar genoeg gezeurd ,ieder zijn mening.
Op naar het aankomend weekend mtb time
Volledig akkoord dat de 'M' een ideale instap ardennen chrono is, maar voor jou 6de deelname zou je al lang moeten weten dat je zoiets mag verwachten. Rij anders eens de XXL volgend jaar dan ga je leuke technische klimmen/afdalingen tegen komen en ben je blij als er een vlakker veld wegje gepresenteerd wordtmarco-turn-me-on wrote:Inmiddels mijn 6e houffamarathon maar wel mijn laatste denk ik.
Heb het idee dat het parcours meer en meer voor de grote massa is terwijl Houffalize eerder toch wel voor de technische bikers was.
Vond het verder wel een mooi parcours maar de vele lange veld wegen zijn op den duur toch wel wat saai.
Last edited by RigolleM on Tue 30 Aug 2011 20:29, edited 1 time in total.
-
marco-turn-me-on
- Mountainbiker
Juist omdat ik er al veel heb gereden heb ik gemerkt dat het parcours steeds minder uitdagend werd.
De eerste jaren vond ik het echt veel spannender dan nu.
Voor de lange afstand heb ik helaas niet de benen.
Ik fiets normaal 1x per week en meer trainen is voor mij niet echt een optie.
Maar nogmaals , ieder zijn ding.
Ik sla hem volgend jaar over maar laat anderen vooral gewoon meedoen!!
- Emperor of the Mud
- Mountainbiker
- Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Post by Emperor of the Mud »
Volgend jaar mss eens RDHF proberen. Uitdaging genoeg!marco-turn-me-on wrote:Juist omdat ik er al veel heb gereden heb ik gemerkt dat het parcours steeds minder uitdagend werd.
5 jaar geleden kon je nog voor de 65km kiezen wat nu de 75km is geworden, en deze is nog even technisch als voordien. Persoonlijk vind ik de eerste 25km een pak zwaarder dan vroegere jaren. De 'M' blijft gespaard van de zware zones...marco-turn-me-on wrote:Juist omdat ik er al veel heb gereden heb ik gemerkt dat het parcours steeds minder uitdagend werd.