8ste Hagelandse Chrono op Zaterdag 7 juni 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Fre C
Mountainbiker

Post by Fre C »

patje !!!! wrote:Hallo , wat was me dat een tocht !!! Zoveel blubber !! MAN MAN toch !!
Na 4 km op een helling , brak mijn ketting. Lap , daar ging mijne goeie tijd die ik wou rijden. Te voet terug , zag bij het eerste huisje de garage open staan , met een werkbank , ik aan gebeld? De vriendelijke oudere man heeft me met nagel en hamer geholpen , zodat ik verder kon. Maar ik had beter opnieuw gaan starten want nu heb ik 45 minuten verloren op de officiele tijd. Och ja , had 4.30 uur over gedaan, half uur langer als vorig jaar. Maar toch ook niet zo verwonderlijk , gezien de omstandigheden , zelden zo n parcours meegemaakt . :evil: Als je ziet dat er maar twee man juist onder de 3.30 uur waren , dat zegt genoeg. Wou deeze tocht wel eens rijden als het een paar weken zeer droog is.
Wat betreft de banden , welke banden kunnen hier wel hun dienst bewijzen ? Vraag ik me echt af. Heb nieuwe RR en NN liggen maar daar viel niet mee te rijden in de modder , nooit zoveel weggeschoven.
En wat betreft de papierkes , viel me ook op , steek ze altijd in de acher zak , is echt niet moeilijk hoor.
Ook veel opgevers zo te lezen.
Maar nu ga ik lekker languit de zetel in . En morgen de beentjes op de racefiets losrijden.
In dit weer, geen enkele band die niet wegslipt....denk ik toch. Zo goed als nieuwe van veel noppen voorziene banden, maar ook regelmatig weggegleden en tegen dek gegaan in de bossen.
Inderdaad, morgen losrijden zal deugd doen. En dan mooi weer hebben...Zalig! 8)
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

wreed schonen tocht, maar zwaar #-o , nie te doen. Met 3 , jodelaitie slijkcrosserke en ik vertrokken , uncle sam was iets voor ons vertrokken. De eerste tientallen km's geprobeerd om de motor niet op te blazen, terwijl we van hot naar her schoven bij momenten. Dit was gene blubber, dit was gewoon een laagje zwarte zeep bij momenten. Na 25km nsamen met jodelaitie, uncle sam bijgebeend die er zich van 't verschot ging bij leggen. Na 50km was 't vet van de soep bij mij (was trouwens aangeduid als gangmaker voor de eerste helft, dus.. ), en moest ik jootje laten rijden. Nog wa verder ne fermen petat gekregen van't mannetje met de hamer zodat het de laatste 25km serieus aftellen was. Nog slijkcrosserke zien passeren terwijl ik mijn benen in alle mogelijke bochten aan't draaien was om de kramp weg te krijgen. Gelukkig kon ik nu en dan nog wa tempo maken zodat ik dezelfde mannen zekers 4 keer heb ingehaald om ze even later weer te zien passeren #-o .
De bepijling vond ik niet overal even goed geplaatst, misschien overwegen om nu en dan een streepje kalk te gebruiken. In ieder geval volgend jaar staan we weer aan de start.
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

voila, ook terug. t'was meer dan zwaar genoeg. Aan het kapelleke
efkes gedacht om via den tarmac terug naar Langdorp te bollen.
Maar nie plooien hé, 4 keer gevallen, veel chainchuck gehad, af en toe
te voet maar heel tevreden over de meet gereden, k'was wel blij dat ik er was. Aan de organisatie: dik in orde =D> =D>
Oh ja , opvallend veel westvlaams gehoord, blijkbaar zijn er meer
en meer die de weg naar hier vinden. =D>
Madeiros
Mountainbiker

Post by Madeiros »

Amaiamai,deze editie zal de geschiedenis ingaan als de zwaarste tot nu toe.
Stoempen,trekken,schuiven,duwen en sleuren,veel chainshuk en krampen jongens toch kuiten en dijen tegelijk #-o .Maar moe maar voldaan de finish bereikt en blij dat ik hem gereden heb.
Onder de brug van de autostrade in gelrode stak ik een jongen voorbij man wat zat die erdoor zeg,hij vroeg hoe ver nog ,ik zeg nog 17,toen vroeg hij of er geen kortere weg was,ik zeg ja hier rechtdoor maar dan heb je de kans dat je een controle mist,toen vroeg hij hoe ver dat nog was man man ik lag plat van't lachen,hij heeft dan toch wijselijk het parcours maar gevolgd.LOL.
de skerpen
Mountainbiker

Post by de skerpen »

Samen met 2 andere bikers gestart voor een zanderige rit ?
Gelukkig gisteren een nieuwe little albert gestoken achteraan en is mij super bevallen , kon op veel stroken rijden waar velen aan het wandelen waren . Alles dik in orde tot op km 52 waar ik hevige pijn in de lever voelde . Dan maar met pompier teruggekeerd . Toch 65 km op de teller en niet aan de finish gestopt !! [-X

Onze andere man ging voor de chrono , viel plat na 12 km , gescheurde buitenband na 17 km . Terug naar de start gewandeld , nieuwe buitenband erop en herstart !!! Hij had ons te grazen aan de 3 de bev. na 45 km . =D> . Ga dan eens zijn tijd opzoeken want ik was al weg bij zijn aankomst .

Oja de rit was zeker de moeite waard om van w vl af te komen . Volgend jaar gaan we voor de volledige rit .
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

Amai , met 2 RR's was gewoon niet te doen .
Chainsuck op men kleinste blad , nog nooit meegemaakt .
Ma soit , ben er toch geraakt in 4.49 .
Volgend jaar een uurke eraf , als het overigens prachtig parcour er beter bij ligt .
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Ja Langdorp, we weten het ook weer liggen . Prachtige bikeomgeving en nog net binnen mijn periferie want meer dan 1,5u wil ik niet rijden. Zo'n toffe bikeomgeving is niet te vinden in de Vlaanders. Bosjes ,hellingen niet te zwaar, wat draaien en keren , leuke afdalingskes. Eerste bosje was al eentje waar we direct wisten hoe het zat, bosberg, de Cowboy voelde zich thuis als 1 van 3jaar die zijn eerste doos legoblokken had gekregen. Direct aan de rekker en maar schuiven met mijn RR met 3 bar. Slijkcrosserke ook een hogebar lover vantzelfde. Naarmate de rit vorderde ging het beter en beter. Nonkel tegengekomen die vanuit de gracht lachend stond te zwaaien .Op den duur geraakte ik zelfs zo goed als iedere helling op met een klein versnellingske. Bleek dat ik met een leegloper zat langsachteren vandaar opeens de grip en ik vermoed dat mijn notubes een beetje gemengd was met bruin sop. Aan de 3de controle km 65 volledig hard opgepompt maar 3km verder stond ik helemaal plat. Een bommeke gebruikt en gedraaid maar lost zo vlug als maar kon , dan maar een bb gestoken maar terug 2km verder volledig plat.Scheurke in buitenband. Geen noodnummer bij en binnendoor door een verzopen bos naar de laatste bevoorrading tevoet gegaan.
Na 5km wandelen en slijk van top tot teen door de vriendelijke mannen de keuze gekregen om nog een binnenbandeke te steken of met het busje mee naar den arrivée. Geen zin om terug de kans te lopen nog eens te wandelen en voor den taxi gekozen, alhoewel de beentjes nog een beetje konden.
Merci aan de buschauffeur om ons terug te brengen , hij kent daar duidelijk de weg in de streek aan z'n snelheid te zien #-o .
Ondertussen was het 16H45, veloke op den auto gezet wat proper gemaakt en terug naar de Vlaanders.
Als , als het volgend jaar goed weer is ik kom ik zeker terug, anders pas ik (100 jodelaieties op 1 rit is net teveel) Nogmaals merci aan de organisatoren voor deze prachtige organisatie en rit !
De pijlkes mogen inderdaad wat groter en misschien hier en daar nog een stokske zetten maar dit zijn details. In Oost of Westvlaanderen zou dit zeker het mooiste parcours zijn.
Bij goed weer moet dit een echte bijou zijn !!
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

Wie heeft er gewonnen?
Lust
Mountainbiker

Post by Lust »

Was me het tochtje wel! Ik ben zo rond de 31ste km. , rond 12:00u lelijk op mijne smikkel gegaan. Het strafste is dat ik het zelf niet meer weet!! Ik ben wel verder gereden nadat een mede biker me recht geholpen heeft (denk ik). Maar dat besefte ik maar pas 10 km. verder, toen voelde ik aan mijn scheenbeen een lelijke "schavak". Ik kon me niet herinneren hoe ik die opgelopen had. M. a. w. ne volledige black-out gedurende een half uur. Daarna ging het wel even wat minder snel. Even maar want na 5km. had ik mijn ritme terug te pakken.
Pas na aankomst zag ik dat mijn helm aan de kant van mijn linkerslaap helemaal in "frut" is. als ik die niet op had gehad, zat ik dit hier nu waarschijnlijk niet te typen. Maar van die val zelf weet ik dus helemaal niets meer! Dus als iemand mijn val gezien heeft, of de gast die mij rechtgeholpen heeft kan reageren, laat maar komen: ik leer graag van mijn fouten!
Mijn stuurnummer was 561. Ik had een rode helm op en een rood truitje op ne alu- kleurige Scott.
Al bij al heb ik me toch goed geammusseerd. Bedankt ook aan de gasten van het Levenskruis voor de kleine check-up!
BENd over
Mountainbiker

Post by BENd over »

Schuiven van links naar rechts en van rechts naar links :-D
Ne goejen tijd halen zat er niet in dat zag ik al na 15 km, twas gewoon te vettig. Ben blij dat ik heelhuids ben aangekomen, want sommige afdalingen lagen er echt wel erg gevaarlijk bij.
Ook enkel gasten de weg zien afsnijden :drunk:
Afpijling vond ik op bebaalde plaatsen niet goed, want ben 2x verkeerd gereden.
Voor de rest remblokjes achteraan volledig weg en deze lagen er nog maar net op, tandwieltejs van de achterderailleur ook helemaal naar de knoppe. Voor mij geen vettige modderritten meer, je rijd er meer mee naar de kloten dan wat anders.
Al bij al toch blij dat ik hem heb uitgereden.
Post Reply