het is als bart wellens een nijs stoppenalexi wrote:Als ik da hier lees dan is er buiten Nys geen enkele echte crosser meer.En het crossen is buiten vlaanderen al zo'n triestige bedoening.Hoeveel jaren wil men het nu al meer internationaler maken?? Het is niet meer dan normaal dat Boom voor de weg heeft gekozen en binnenkort Stybar. Eigenlijk moeten Albert en Pauwels dat ook doen willen ze een mooiere loopbaan maken(en meer geld verdienen). En als Nys dan stopt zullen we echt zien wat de cross in het buitenland en bij wegrenners onpoppulair gemaakt heeft.Woestijnvalk wrote:Aan Pauwels zijn smoeltje was tijdens het interview voor de wedstrijd anders wel te zien dat die zogezegde diarree eerder een diado was (vermoedelijk bedacht door supermario).Yalta-cruiser wrote:Dat klopt, en ik gun hem deze overwinning.. maar hoe hij kan afgeven als er een paar collega's zijn die een race voorbij laten gaan is niet nodig.
Ik heb steeds, en blijf daarbij, gezegd dat zijn uitlatingen na de koers soms op het randje van het fatsoen zijn.
Als je als crosser een mindere dag hebt, mag je dan niet thuis blijven om je lichaam te laten rusten of moet je jezelf dan opblazen en je kansen op een latere overwinning hypoticeren?
En moet je dan als Nijs zijnde zo'n uitspraken voor de camera doen als zouden je collega's onreglementaire rust inlassen om zich toe te leggen op het WK en BK?
De beste mag en zal wel winnen, daar ben ik van overtuigd, maar afgeven op je collega's is not done.
Als je geen zin hebt of je bent te moe, communiceer daar dan open over. Stybar reed in het verleden ook al crossen niet mee, maar dat was dan ofwel gepland ofwel werd daar eerlijk over gecommuniceerd.
Nys heeft wel een punt dat sommige renners hun financiële toekomst hypothekeren door kleine crossen systematisch links te laten liggen. Het effect hiervan zal je zien als Nys stopt en welk gevolg dit zal hebben voor de inkomsten van de organisatoren. Als je ziet hoeveel percent het supportersaandeel de Nys-fans uitmaken zou ik toch voorzichtig zijn, of het zou wel eens kunnen dat ze binnenkort blij gaan zijn om kleinere crossen te mogen rijden, en dan tegen kleinere startgelden.
wat er dan gebeurt
waar gaan die mensen dan voor suporteren
toch al zeker nie voor die jonge nederlanders
een nijs is de beste crosser van de laatste jaren
moest die eerder aan mtb begonnen zijn zal die ook wel eens wb mtb gewonnen hebben