Veldrijden 2011-2012

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
need for speed
Mountainbiker

Post by need for speed »

alexi wrote:
Woestijnvalk wrote:
Yalta-cruiser wrote:Dat klopt, en ik gun hem deze overwinning.. maar hoe hij kan afgeven als er een paar collega's zijn die een race voorbij laten gaan is niet nodig.
Ik heb steeds, en blijf daarbij, gezegd dat zijn uitlatingen na de koers soms op het randje van het fatsoen zijn.
Als je als crosser een mindere dag hebt, mag je dan niet thuis blijven om je lichaam te laten rusten of moet je jezelf dan opblazen en je kansen op een latere overwinning hypoticeren?
En moet je dan als Nijs zijnde zo'n uitspraken voor de camera doen als zouden je collega's onreglementaire rust inlassen om zich toe te leggen op het WK en BK?
De beste mag en zal wel winnen, daar ben ik van overtuigd, maar afgeven op je collega's is not done.
Aan Pauwels zijn smoeltje was tijdens het interview voor de wedstrijd anders wel te zien dat die zogezegde diarree eerder een diado was (vermoedelijk bedacht door supermario).
Als je geen zin hebt of je bent te moe, communiceer daar dan open over. Stybar reed in het verleden ook al crossen niet mee, maar dat was dan ofwel gepland ofwel werd daar eerlijk over gecommuniceerd.
Nys heeft wel een punt dat sommige renners hun financiële toekomst hypothekeren door kleine crossen systematisch links te laten liggen. Het effect hiervan zal je zien als Nys stopt en welk gevolg dit zal hebben voor de inkomsten van de organisatoren. Als je ziet hoeveel percent het supportersaandeel de Nys-fans uitmaken zou ik toch voorzichtig zijn, of het zou wel eens kunnen dat ze binnenkort blij gaan zijn om kleinere crossen te mogen rijden, en dan tegen kleinere startgelden.
Als ik da hier lees dan is er buiten Nys geen enkele echte crosser meer.En het crossen is buiten vlaanderen al zo'n triestige bedoening.Hoeveel jaren wil men het nu al meer internationaler maken?? Het is niet meer dan normaal dat Boom voor de weg heeft gekozen en binnenkort Stybar. Eigenlijk moeten Albert en Pauwels dat ook doen willen ze een mooiere loopbaan maken(en meer geld verdienen). En als Nys dan stopt zullen we echt zien wat de cross in het buitenland en bij wegrenners onpoppulair gemaakt heeft.
het is als bart wellens een nijs stoppen
wat er dan gebeurt
waar gaan die mensen dan voor suporteren
toch al zeker nie voor die jonge nederlanders
een nijs is de beste crosser van de laatste jaren
moest die eerder aan mtb begonnen zijn zal die ook wel eens wb mtb gewonnen hebben
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

Dat laatste geloof je toch niet de wereldbekers mtb waren een paar jaar terug een pak zwaarder en nu kan hij ook niet mee laat staan winnen .Nijs is een steen goed renner maar in de mtb tegen de zwitsers kulhavy absalon en hermida valt hij wel licht uit net als die mannen in de cross te licht uitvallen .
Woestijnvalk
Mountainbiker

Post by Woestijnvalk »

Nys kon in zijn beste jaren (die liggen nu toch al enkele jaren achter de rug) mee met de wereldtop in het mtb als het ging om parcours die nogal vlak waren en niet te technische afdalingen m.a.w. die aansloten bij veldritparcours. Bij echte mtb-parcours kwam Nys toch wel wat te kort tegenover de top van het mountainbiken.
Yalta-cruiser
Mountainbiker

Post by Yalta-cruiser »

Tsja, als je meekan op een vlak parcours dat aansluit bij het veldrijden...
dan kan je dus niet mee in het WB-MTB circuit vrees ik.

WB XCO – DHI – 4X Manche 1
17-18.03.2012
PIETERMARITZBURG (RSA)

WB XCO – XCE Manche 2
14-15.04.2012
HOUFFALIZE (BEL)

WB XCO – XCE Manche 3
12-13.05.2012
NOVE MESTO NA MORAVE (CZE)

WB XCO – XCE Manche 4
19-20.05.2012
LA BRESSE (FRA)

WB XCO Manche 6 DHI – 4X Manche 5
30.06-01.07.2012
TBC - AMERICA

WB XCO Manche 7 Final DHI – 4X Manche 6
28-29.07.2012
VAL D’ISERE (FRA)

Dan schiet er nog over: Londen (O.S.) en Beringen (BK als ik me niet vergis)...
En de Belgisch kampioen van 2011: Kevin Pauwels...

Overigens (als ik me niet vergis) heeft Nijs een seizoen proberen af te werken maar werd genekt door de te hoge temperaturen (en die waren er in zijn beste jaren ook al...)
master j
Mountainbiker

Post by master j »

Als ik me niet vergis, was Nys 9de voor Hermida en Kulhavy op de laatste Olympische spelen !
Bij hoge temperaturen !
Yalta-cruiser
Mountainbiker

Post by Yalta-cruiser »

Master J... jij wint...
Nijs is den beste MTB-er die Belgie zich kon wensen..
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

Heb je die omloop toen gezien geef nijs zelfs de kans om in londen top vijf te eindigen je moet er natuurlijk eerst geraken en de wb van dit jaar zijn niet in zijn voordeel wat normaal is het blijft mtb en geen cross !
zoveelstebiker
Mountainbiker

Post by zoveelstebiker »

Sven Nys, daar ben je voor of tegen, zo lijkt het. Een middenweg lijkt er niet te bestaan.

Voor de tijd die Nys in MTB-steekt doet hij het heel goed. Dat hij zijn beste resultaten op parcoursen behaald die het korst bij veldrijden aanleunen is de logica zelve. Dan zeg je: ja, maar waarom kiest hij dan niet voor vol voor de mountainbike? Het antwoord is geld. Maarja, hoe zou je zelf zijn om wat je verdiend in het veldrijden op te geven?

Toch vind ik dat Nys op parcours die minder aan hem toegeschreven zijn ook al mooie dingen heeft laten zien. De manier waarop hij van ver op korte tijd kon opschuiven was dikwijls fenomenaal! Hopelijk houd hij woord en start hij dit jaar in Houffalize. Ik kijker er al naar uit! Ik kijk wel iets minder uit naar de toeloop van (zatte?)-nys supporters die dat met zich meebrengt. Als ik naar de mtb ga kijken vind ik het altijd jammer hoe sommigen enkel voor Nys komen. Bij deze dus de mening van een sportliefhebber die denkt wel iets van MTB te kennen. Ik roep ten minste ook voor bvb Van hoovels. Schandig hoe sommigen niet eens zijn naam kenden toen hij al BK was.

Groet
need for speed
Mountainbiker

Post by need for speed »

zoveelstebiker wrote:Sven Nys, daar ben je voor of tegen, zo lijkt het. Een middenweg lijkt er niet te bestaan.

Voor de tijd die Nys in MTB-steekt doet hij het heel goed. Dat hij zijn beste resultaten op parcoursen behaald die het korst bij veldrijden aanleunen is de logica zelve. Dan zeg je: ja, maar waarom kiest hij dan niet voor vol voor de mountainbike? Het antwoord is geld. Maarja, hoe zou je zelf zijn om wat je verdiend in het veldrijden op te geven?

Toch vind ik dat Nys op parcours die minder aan hem toegeschreven zijn ook al mooie dingen heeft laten zien. De manier waarop hij van ver op korte tijd kon opschuiven was dikwijls fenomenaal! Hopelijk houd hij woord en start hij dit jaar in Houffalize. Ik kijker er al naar uit! Ik kijk wel iets minder uit naar de toeloop van (zatte?)-nys supporters die dat met zich meebrengt. Als ik naar de mtb ga kijken vind ik het altijd jammer hoe sommigen enkel voor Nys komen. Bij deze dus de mening van een sportliefhebber die denkt wel iets van MTB te kennen. Ik roep ten minste ook voor bvb Van hoovels. Schandig hoe sommigen niet eens zijn naam kenden toen hij al BK was.

Groet
dat ze kevin hoovels nie kennen is nie de schuld van de suporters
maar van zijne sponser ne kampioen in de ploeg hebben een er zo weinig meedoen

een wat ik bedoelde als nijs eerder was gaan mtb bedoelde ik als die nog rond de 20 WAS
hy diene kulavy was al eens 4 op een wk cross
govaert
Mountainbiker

Post by govaert »

malmedy wrote:Heb je die omloop toen gezien geef nijs zelfs de kans om in londen top vijf te eindigen je moet er natuurlijk eerst geraken en de wb van dit jaar zijn niet in zijn voordeel wat normaal is het blijft mtb en geen cross !
Kevin van hoovels verdient het om te gaan! Voor nys zal het enorm moeilijk worden... En ik heb ook ergens horen waaien dat pauwels ook wel interesse heeft in die 2de plaats voor de spelen. Niet vergeten dat pauwels veel beter kan klimmen als nys, technisch zijn ze echter elkaars evenknie. En Nys heeft deze zomer wel het bk verloren aan pauwels, die hem zuiver klopte met 1:20voor en dat op 1ronde bij elkaar gereden. Nys had dan wel krampen, maar nys heeft alleen maar krampen tijdens mountainbike races van 2 uur. Wordt nog zeer interessant in de aanloop naar de spelen, me dunkt
Post Reply