als ik mij goed herinner: 587 ongeveerscottbikerke wrote:Weet iemand hoeveel bikers er gestart zijn?
8ste Hagelandse Chrono op Zaterdag 7 juni 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Ik vond de afpijling maar niks,ben op gegeven moment tweemaal het zelfde stuk bergop!moeten doen,dan boven met nog enkele gesnopen dat we verkeerd zaten,terug gereden en pas een pijltje gezien op de ring van aarschot.Had het direct door dat we hopeloos verkeerd waren.Kwam aan de finisch met maar 65km op de teller
Heb het direct gezegd tegen de organisatie dat ze mij niet moesten meetellen.En ik was niet alleen hoor.Jammer van de bagger,twas echt niet leuk meer.Al treft de organisatie hier zeker geen SCHULD hoor,die mannnen hebben echt alles gedaan om het ons naar de zin te maken 
- herder levi
- Mountainbiker
Post by herder levi »
Hoi Synbor,hoe is het afgelopen met de vork??synbor wrote:Ik vond de afpijling maar niks,ben op gegeven moment tweemaal het zelfde stuk bergop!moeten doen,dan boven met nog enkele gesnopen dat we verkeerd zaten,terug gereden en pas een pijltje gezien op de ring van aarschot.Had het direct door dat we hopeloos verkeerd waren.Kwam aan de finisch met maar 65km op de tellerHeb het direct gezegd tegen de organisatie dat ze mij niet moesten meetellen.En ik was niet alleen hoor.Jammer van de bagger,twas echt niet leuk meer.Al treft de organisatie hier zeker geen SCHULD hoor,die mannnen hebben echt alles gedaan om het ons naar de zin te maken
- forza_inja
- Mountainbiker
Post by forza_inja »
vandaag ook gestart en na ne km of 45 er de brui aan gegeven
en via de baan terug naar langdorp. Zoveel bagger is aan mij niet besteed, als de lol eraf is dan rij ik liever terug dan mij nog enkel km's te liggen ergeren aan vanalles en nogwat.
Vond het wel zeer jammer want aan het parcours was prima en als 't volgend jaar droger is kom ik zeker terug.
Enige voordeel aan vroeger terugkeren is ne bijna lege bike-wash en voldoende plaats in den douche
Aan degene die toch zijn uitgereden: een welgemeende proficiat
en voor de organisatei van 't zelfde
Vond het wel zeer jammer want aan het parcours was prima en als 't volgend jaar droger is kom ik zeker terug.
Enige voordeel aan vroeger terugkeren is ne bijna lege bike-wash en voldoende plaats in den douche
Aan degene die toch zijn uitgereden: een welgemeende proficiat
en voor de organisatei van 't zelfde
Ik ben ni gevallen maar wel een paar keer juist opt nipperke mijne voet nog kunnen zetten.Wel heel veel te voet gegaan zowel bergop als bergafVerellen wrote:Ik ben in totaal 12 keer gevallen, hoe zat het met de rest?
Bestaat daar geen neven-competitie voor?![]()
Toch niemand te erg gevallen?
Ik heb aan de finish iemand met zijn arm in de plaaster gezien.
- patje !!!!
- Mountainbiker
Post by patje !!!! »
Hallo , wat was me dat een tocht !!! Zoveel blubber !! MAN MAN toch !!
Na 4 km op een helling , brak mijn ketting. Lap , daar ging mijne goeie tijd die ik wou rijden. Te voet terug , zag bij het eerste huisje de garage open staan , met een werkbank , ik aan gebeld? De vriendelijke oudere man heeft me met nagel en hamer geholpen , zodat ik verder kon. Maar ik had beter opnieuw gaan starten want nu heb ik 45 minuten verloren op de officiele tijd. Och ja , had 4.30 uur over gedaan, half uur langer als vorig jaar. Maar toch ook niet zo verwonderlijk , gezien de omstandigheden , zelden zo n parcours meegemaakt .
Als je ziet dat er maar twee man juist onder de 3.30 uur waren , dat zegt genoeg. Wou deeze tocht wel eens rijden als het een paar weken zeer droog is.
Wat betreft de banden , welke banden kunnen hier wel hun dienst bewijzen ? Vraag ik me echt af. Heb nieuwe RR en NN liggen maar daar viel niet mee te rijden in de modder , nooit zoveel weggeschoven.
En wat betreft de papierkes , viel me ook op , steek ze altijd in de acher zak , is echt niet moeilijk hoor.
Ook veel opgevers zo te lezen.
Maar nu ga ik lekker languit de zetel in . En morgen de beentjes op de racefiets losrijden.
Na 4 km op een helling , brak mijn ketting. Lap , daar ging mijne goeie tijd die ik wou rijden. Te voet terug , zag bij het eerste huisje de garage open staan , met een werkbank , ik aan gebeld? De vriendelijke oudere man heeft me met nagel en hamer geholpen , zodat ik verder kon. Maar ik had beter opnieuw gaan starten want nu heb ik 45 minuten verloren op de officiele tijd. Och ja , had 4.30 uur over gedaan, half uur langer als vorig jaar. Maar toch ook niet zo verwonderlijk , gezien de omstandigheden , zelden zo n parcours meegemaakt .
Wat betreft de banden , welke banden kunnen hier wel hun dienst bewijzen ? Vraag ik me echt af. Heb nieuwe RR en NN liggen maar daar viel niet mee te rijden in de modder , nooit zoveel weggeschoven.
En wat betreft de papierkes , viel me ook op , steek ze altijd in de acher zak , is echt niet moeilijk hoor.
Ook veel opgevers zo te lezen.
Maar nu ga ik lekker languit de zetel in . En morgen de beentjes op de racefiets losrijden.
- Fre C
- Mountainbiker
Tis da...ik vind ook dat elke seconde telt, maar milieubewustzijnde kan ik ook niet tegen mannen die dat langs de weg gooien (tenzij het bananenschil isherder levi wrote:Dat is eigen aan een chrono,maar niet vanzelfsprekend en ook niet goed te keuren.devil biker wrote: ps : onderweg ook veel paierkes van sportrepen, drink bussen en papiertjes van energie repen zien liggen.
zoiet doede toch niet(steek het in uw zak en deponeer het op een bevoorrading in de vuilzak)
Elke seconde telt en de rest...ja.Spijtig in elk geval dat een race tegen de klok sommige mensen aanspoort tot deze handelingen...
Gelukkig is het overgrote deel wel bereid om de mountainbikeregels te respecteren.Het zou anders snel gedaan zijn met onze "propere"sport.
Is natuurlijk weer extra opkuiswerk voor de organisatorenen die mensen hebben al zoveel werk om alles op te kramen.
Nog iets...ook al is elke seconde belangrijk in een chrono, ik zal ook altijd respect hebben voor "tragere recreatievelingen" die zich aan deze chrono wagen...dat siert hen...ik heb chronorijders voor mij zien roepen naar mannen op een single track van "ga ne kee uit den weg, verdomme". OK, tijd is belangrijk, maar leer toch ook even relativeren....als je nu een minuutje later aankomt en een paar plaatsen verliest daardoor...het is de wereld niet hé. Dan weet je het tenminste voor jezelf dat je misschien een paar plaatsen hoger kon eindigen...net als die "zeurpieten" weten dat hun behaalde plaats niet rechtmatig is. Is en blijft ook nog altijd iets voor jezelf dat je weet wat je kan (maar kgeef het toe...is fijn om jezelf een paar plaatsen hoger te zien staan als je weet dat je daar thuishoort).
Enfin, gedaan met commentaar op alles en iedereen...
Vandaag ook zonder kleine blad moeten rijden en dus veel op kracht ipv souplesse. Op einde opkomende krampen in dijen daardoor...al bij al content van tijd, rond de 4u. Bij verlaten van Langdorp stond ik 42ste. Eerste keer daar gereden, maar hou het liever droog en warm...! Zal voor volgend jaar zijn zeker?
Prima organisatie, vooral het "drinkbussengedoe"...super
Controleposten vond ik wat minder...had nummer goed vastgemaakt en twee keer bijna halve minuut verloren omdat het hoekje dat ze moesten afsnijden, verstopt zat achter remkabels. Als ze geen chips hebben, misschien systeem van spanbanden...maarja, dan zijn er natuurlijk weer veel spanbanden nodig...Knippen is goedkoper en milieuvriendelijker hé
Ben ook benieuwd naar de foto's...zal de moeite zijn!
Gefinished in 4uur17min. Finishen was hier blijkbaar al een prestatie op zich 
De aandrijving compleet naar de vaantjes. (zoals iedereen zeker...) 3 tanden compleet scheefgetrokken op den 44. Geen wonder dat den dérailleur rare manieren had...
Schoon parcours en goede organisatie. Bepeiling was goed, al stonden er hier en daar pijltjes te ver of net te dicht. Lekkere spaghetti.
Spijtig van de verzopen ondergrond dit jaar.
De aandrijving compleet naar de vaantjes. (zoals iedereen zeker...) 3 tanden compleet scheefgetrokken op den 44. Geen wonder dat den dérailleur rare manieren had...
Schoon parcours en goede organisatie. Bepeiling was goed, al stonden er hier en daar pijltjes te ver of net te dicht. Lekkere spaghetti.
Spijtig van de verzopen ondergrond dit jaar.