Kent iemand een goede rugzak om te gebruiken. In die rugzak zou ik dagelijks mijn kleren meesleuren. Schoenen, trui, .... zouden allemaal in de rugzak moeten. Iemand die mij een goede raad kan geven?
Heb al gedacht aan de Deuter Futura 28l
Met de fiets naar het werk ...
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- marzokki NQH
- Mountainbiker
Post by marzokki NQH »
ik steek mijn kleren in een plastiek zak alvorens ze in een gewone rugzak te steken. Dit werkt ook en is misschien goedkoper als je al een rugzak zou hebben.
Let er ook op dat de rugzak goed gefixeerd kan worden op de rug (om te vermijden dat hij wild heen en weer slingert bij het (rechtop) fietsen).
Let er ook op dat de rugzak goed gefixeerd kan worden op de rug (om te vermijden dat hij wild heen en weer slingert bij het (rechtop) fietsen).
- sTTevie
- Mountainbiker
rij zelf met eentje van Dainese, is eigenlijk voor op de moto maar gebruik 'm al 'n paar jaar voor woon-werkverkeer met de fiets ... is super!! zit perfect met 3 aparte gespen (middel, middenrif & aan 't borstbeen) ... zit 'n waterdichte afdekkap in de rugzak die je 'r mooi over kunt schuiven indien nodig ... & met ingebouwde rugbeschermer & reflecterend materiaal nog 's verkeersveilig ook ...
dus ik zou zeker 's bij de bekendere 'motormerken' kijken
dus ik zou zeker 's bij de bekendere 'motormerken' kijken
- B-artiest
- Mountainbiker
Ook rugzakken van Eastpak en The north face zijn sterk aan te raden.
Ik heb er zo een van eastpak met een ingebouwde hoes die je volledig over de rug kan trekken, veel vakjes, helmhouder, drinkbushouder enz.... niet goedkoop maar heel degelijk...
Eastpak Airtime...
Description
Stash your camel back in this pack!
Includes
Mesh padded back panel, Ergonomic curved shoulder straps with sternum strap, Waist strap with zippered wing pockets, Large main compartment with organizer and detachable key keeper, Central zippered front pocket, Side bottle holders with mesh top, Helmet attaching system, Camel bag sleeve with back tube exit port, Web loop for reflector attachment, Side cross compression straps, Tuck away all over rain cover
Dimensions : 55 X 26 X 17 CM
Volume : 27 L

Ik heb er zo een van eastpak met een ingebouwde hoes die je volledig over de rug kan trekken, veel vakjes, helmhouder, drinkbushouder enz.... niet goedkoop maar heel degelijk...
Eastpak Airtime...
Description
Stash your camel back in this pack!
Includes
Mesh padded back panel, Ergonomic curved shoulder straps with sternum strap, Waist strap with zippered wing pockets, Large main compartment with organizer and detachable key keeper, Central zippered front pocket, Side bottle holders with mesh top, Helmet attaching system, Camel bag sleeve with back tube exit port, Web loop for reflector attachment, Side cross compression straps, Tuck away all over rain cover
Dimensions : 55 X 26 X 17 CM
Volume : 27 L

Zeg gasten,
Bij mij is 't al een tijdje geleden. Van werk veranderd...
Ik zoek dus een rustige route van Meerbeke tot Evere (Eurocontrol).
Iemand enige suggestie ???? Vroeger reed 'k al tot de rand van Brussel in Anderlecht...En 'k heb daar ooit geprobeerd langs 't kanaal te rijden maar op die verdoemde kruispunten/bruggen verlies je enorm veel tijd (en met al dat eenrichtingsverkeer...) dus dat wil 'k vermijden.
Bij mij is 't al een tijdje geleden. Van werk veranderd...
Ik zoek dus een rustige route van Meerbeke tot Evere (Eurocontrol).
Iemand enige suggestie ???? Vroeger reed 'k al tot de rand van Brussel in Anderlecht...En 'k heb daar ooit geprobeerd langs 't kanaal te rijden maar op die verdoemde kruispunten/bruggen verlies je enorm veel tijd (en met al dat eenrichtingsverkeer...) dus dat wil 'k vermijden.
- pikethebike jr
- Mountainbiker
Post by pikethebike jr »
Ga dit jaar proberen meer met de fiets naar het werk te rijden.
Zele - Melsbroek +/- 47 Km enkel.
Als het niet te koud is of het regent niet dan is het wel plezant.
Alleen terugkomen valt een beetje tegen, het is dan nl al middernacht als ik vertrek, en dan nog een kleine 2 uur fietsen (1.45'). Enige motivatie is dan wel nodig
.
Het ergste is nog de staat van de fietspaden op sommige plaatsen
en de auto's en lichte vrachtwagens die erop geparkeerd staan
Laat ons hopen dat die 100 Km fietspaden die er gaan bijkomen snel aangelegd worden, en dat het niet bij die 100 blijft.
En please ook een beetje onderhoud (lees: glas en steentjes, en andere rommel opkuisen)
Pike jr
Zele - Melsbroek +/- 47 Km enkel.
Als het niet te koud is of het regent niet dan is het wel plezant.
Alleen terugkomen valt een beetje tegen, het is dan nl al middernacht als ik vertrek, en dan nog een kleine 2 uur fietsen (1.45'). Enige motivatie is dan wel nodig
Het ergste is nog de staat van de fietspaden op sommige plaatsen
Laat ons hopen dat die 100 Km fietspaden die er gaan bijkomen snel aangelegd worden, en dat het niet bij die 100 blijft.
En please ook een beetje onderhoud (lees: glas en steentjes, en andere rommel opkuisen)
Pike jr
-
bunnybiker
- Mountainbiker
Post by bunnybiker »
volledig mee akkoord, ik rij 22 km enkel en aangezien dat het merendeel hiervan via binnenwegen gaat heb ik al enkele lekke banden en 1 serieuze valpartij gehad door stenen die op de weg lagen en die ik in het donker gewoon niet had gezien.pikethebike jr wrote:
Pike jr
-
bunnybiker
- Mountainbiker
Post by bunnybiker »
volledig mee akkoord, ik rij 22 km enkel en aangezien dat het merendeel hiervan via binnenwegen gaat heb ik al enkele lekke banden en 1 serieuze valpartij gehad door stenen die op de weg lagen en die ik in het donker gewoon niet had gezien.pikethebike jr wrote:
Pike jr