23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Japie carbon
Mountainbiker

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Post by Japie carbon »

NEE! want die mag je niet narijden. Dus niet handig om die uit te delen.
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

GPS - tracks :

Nogmaals : PLEASE !!!
Rij aub de RDHF niet na. We hebben dit jaar weeral problemen genoeg gehad met vergunningen.
't Is snel gezegd : we houden wel rekening met privéstukken en zullen die omzeilen. In de praktijk gebeurt dat niet.
Voorbeeld : ergens moet je door een weide na een lange afdaling en nog wat technisch spul in een bos waar we zelf een pad hebben aangelegd - als je dan aan die weide komt is er geen mogelijkheid om die te omzeilen - ik garandeer je dat iedereen dan over de draad kruipt.

Er zijn heel wat tracks op het net te vinden in de buurt van Malmédy :wink: , maar gebruik aub niet die van de RDHF.

Tegen volgend jaar wordt er een alternatieve GPS-RDHF uitgewerkt, waar alle privé-stukken uitgeknipt zijn. Nog wat geduld dus.

Merci !
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

@Lowie: Misschien kan je jouw Malmédy ride van op de website van Solosride ter beschikking stellen? Of bevat die ook privé stukken?
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Kristof Huyck wrote:@Lowie: Misschien kan je jouw Malmédy ride van op de website van Solosride ter beschikking stellen? Of bevat die ook privé stukken?
:-$ :-$ :-$
aan iedereen die een track aanvraagt zend ik een tekstje waarin o.a. het volgende staat :
"De tracks van Malmédy lopen regelmatig over paadjes waar mountainbiken niet zo evident is.
De bikers die ik via deze weg bereik hebben meestal de juiste spirit om hiermee om te gaan."

Ik heb de indruk dat vele deelnemers aan de RDHF jammer genoeg NIET de juiste spirit hebben, en ik ben helemaal niet alleen met die mening.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

lowie wrote:
Kristof Huyck wrote:@Lowie: Misschien kan je jouw Malmédy ride van op de website van Solosride ter beschikking stellen? Of bevat die ook privé stukken?
:-$ :-$ :-$
aan iedereen die een track aanvraagt zend ik een tekstje waarin o.a. het volgende staat :
"De tracks van Malmédy lopen regelmatig over paadjes waar mountainbiken niet zo evident is.
De bikers die ik via deze weg bereik hebben meestal de juiste spirit om hiermee om te gaan."

Ik heb de indruk dat vele deelnemers aan de RDHF jammer genoeg NIET de juiste spirit hebben, en ik ben helemaal niet alleen met die mening.
Het was maar een ideetje om de ongeduldigen tevreden te stellen :wink: Het is jammer om vast te stellen dat er bikers zijn die niet de juiste ingesteldheid hebben, maar ik geloof/hoop toch dat dit de minderheid is. Soit, ik ben tevreden dat ik jaarlijks zo'n schitterende tocht in de omgeving van Malmédy kan gaan rijden en ik hoop dat dit zo nog jaren kan blijven doorgaan :-)
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Je moet maar zo denken, je moet maar aanwezig zijn op de hoogmis van het biken, en als dit niet lukt is er volgend jaar weer een editie.

Wederom zou niet slecht zijn bij het beginnen van een topic om al eens uitdrukken te vermelden geen gps tracks door te geven, meer kan je niet doen zeker...
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

Iedereen praat altijd over privestukken, maar er zijn nog andere stukken waar een organisatie toestemming krijgt van 'water en bossen' voor een eenmalige doorgang. bijvoorbeeld : heel wat wandelpaden.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

aj kwak wrote:
Iedereen praat altijd over privestukken, maar er zijn nog andere stukken waar een organisatie toestemming krijgt van 'water en bossen' voor een eenmalige doorgang. bijvoorbeeld : heel wat wandelpaden.
Voor alle duidelijkheid: ik ben geen vragende partij voor een RDHF zonder privé stukken of andere paden die best vermeden worden.

Er is een groot verschil of je er als enkeling rond rijdt of met een klein groepje bikers dan dat er 1000 man passeert...
Been
Mountainbiker

Post by Been »

De 65 km gereden als eerste marathonervaring en ik vond het fantastisch! Had nog niet in de Ardennen gereden en het is echt de max. Wat een mooie beklimmingen en al even spectaculaire afdalingen. 8)
Super georganiseerd!
Hier maak ik zeker een vaste afspraak van.
Veel serieus diep moeten gaan, goed afgezien en meer dan voldaan in 4u49 de finish bereikt.

Ik vraag mij wel af hoe iemand met een nummer in de 18.. (net als ikzelf) en aankomt net na mij (op de video te zien) toch 20 min na mij eindigt... Is die dan toch om 10 u in de eerste box gestart en niet zoals voorzien om 10u20?
pierrot le fou
Mountainbiker
Location: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully

Post by pierrot le fou »

rombaft wrote:@Lowie,
Je kan blijkbaar via je nr camerabeeld opvragen aan finish, zeer leuke toevoeging, zie
http://chronorace-web.cloudapp.net/vide ... OjwpFOAAAA" onclick="window.open(this.href);return false;

Alleen moet er eens iemand de man met de grijze haren wijsmaken tegen volgend jaar dat je best niet constant voor de camera gaat gaan lopen ;-)
DANK U WEL VOOR DE TIP .
NU weet ik dat ik 19de was in de rangschikking Master3 . :drunk: 8) En goed genoeg voor mij ;)
Post Reply