Houffamarathon 2011

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
MTBiker from Berendrecht
Mountainbiker

Post by MTBiker from Berendrecht »

Voor de liefhebbers, de start vd XXLhttp://www.youtube.com/watch?v=PyS1UqliJtw
Bedankt voor het filmpje, heb mezelf erin teruggevonden.
Tocht van zwaar en leuk tezelfdertijd.
Ervan genoten...

Twee bemerkingen:
- ik zie daar ene met een blauw nummerbordje tussen rijden (foei!).
- die kerel met zijn blauwe regenvest ZONDER helm zou men direkt uit koers moeten genomen hebben (zelfs als je je helm vergeten was, kon je er kopen aan de ingang van de sporthal).

Greetz,
MTBiker from Berendrecht
MTBiker from Berendrecht
Mountainbiker

Post by MTBiker from Berendrecht »

Heb de XXL gereden en kwam daar ne gast tegen met nen 29-er met vaste vork en ne singlespeed ==> chapeau, ge moet het maar doen 120km zo...
Respect!
duc'y
Mountainbiker

Post by duc'y »

ik heb de L volbracht met RoRo 2.25 tubless op 1.5bar en had nergens problemen qua grip,MAAR voor de eerste bevoorading is voorderailleur losgekomen door vrij regelmatige chainsuck, met vloekken als gevolg :oops: zodus de eerste bevoorading mechanieker aangesproken,effe trapstel eruit gehaald (derr zit op het frame geschroefd) om derailleur vast te kunnen zetten en terug vertrokken...helaas kon ik hem nie verder bijstellen want mijn afstelling zal al teneinde (moest minder spanning op kabel) DUS verder gereden op m'n 28 maar in de afdaling kon ik nie genoeg snelheid maken dan maar overgeschakeld op m'n 42 en daarmee het einde bereikt.

was mijne 4x en vond idd het één vd mindere edities,bepijling was echter wel top!

btw: ik heb mijn t-shirt moeten betalen terwijl er gasten waren die er ene hebben gekregen :-?
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

R1ALAIN wrote:
Ninja wrote:
wasbeer2006 wrote:Gisteren de L gereden, maar met deze omstandigheden ga ik niet meer.
Wat een modderpoel zeg.

Ik heb daar echt geen zin meer in. Ging best goed, bij bevoorrading 1 lag ik 50ste, daar maar op een maat gewacht en verder gereden.
Doe mij het weer van twee jaar geleden maar 28 graden en kurkdroog.

Waar moest je het stuurbord inleveren? Vond de organisatie een beetje afwezig ander jaren was het groter opgezet. Heb het idee dat er ook veel minder inschrijvingen waren als pakweg 2/3 jaar geleden.
Gestart met semisliks, geen enkele stuurfout gemaakt,top 10 xxl ;-)
En uitgereden met semi-slicks, of stond er iemand langs de weg met reservewielen?
Als je gans de rit uitgereden hebt met semi-slicks awel =D>
Ik zat er al mee in om met Racing ralphs 2.25 te rijden (tubeless op 1.8 Bar).
Ik reed op op een rara achter en roro voor. Ik had voldoende grip ben niet gevallen. Maar ik houd niet van water, modder en koud :-D

Twee jaar geleden was heerlijk, 26/27 graden en kurkdroog
Misschien maar inschrijven voor zuid europesche marathons.....
Mr. Pérvelo
Mountainbiker
Location: Thompson HM pulsar CARBON Pérvelo; Haibike RC Challenge

Post by Mr. Pérvelo »

Zondag gestart op de L, vertrokken van in de 2e startbox, dus vooral wat mogen inhalen op de saint-roche
Ik ben gestart met nen Black Panther vanachter en dat ging perfect, echt waar zonder zeveren, uitzonderlijk veel grip.
ik heb mijn wedstrijd goed ingedeeld en pas in de laatste 10km 1 keer moeten rusten met kramp op een klim
uiteindelijk 88e geworden op een dik 450 bikers en 7e bij de U23, als je er de 2 24jarigen uithaalt die bij de U23 staan.
dik tevreden voor mijn 15jaar

en Donovan; ik denk dat jij aan mij hebt gevraagd tussen de 1e en 2e bevoorading of er al veel renners van de M gepasseerd waren,
ik kon je even volgen maar nadien besefte ik dat ik nog een heel eind moest rijden,
ik had een rood tenue aan,
sterk gereden trouwens :)
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

Ja dat was ik Mr.Pervélo :wink:
Proficiat man!
Stefano069
Mountainbiker

Post by Stefano069 »

Eerste marathon ooit gereden.(57km) Smaakt naar meer.
Vergelijkbaar met TT maar door dat nummerbord rijd je toch 2km/h sneller :-D :-D
Leuke behulpzame sfeer onder de bikers zelf.

Bewegwijzering vond ik heel goed!

Ketting gebroken en versnellingsapparaat afgebroken op 3km van de streep
(wss zelf verkeerd geschakeld :oops: :oops: )waardoor ik de laatste kms al lopend heb moeten afleggen.

Toch 86e op 352 waardoor ik meer dan tevreden was!

Lekkere pasta!

Wel een wonder dat ik geen enkele wespensteek heb gekregen :-D
gedewe
Mountainbiker

Post by gedewe »

freezy wrote:Ik was ingeschreven voor de XL (100km), de laatste 3 weken amper een fiets gezien door de vele looptrainingen dus wist niet wat ervan te verwachten. Al bij al vlot gestart maar na een goeie 20km door een diepe plas gereden en kleddernat geworden. Vanaf dat moment voelde ik de kracht uit de benen weglopen, raakte niet meer opgewarmd. Zelfs gestopt om mijn windvestje aan te doen, zo koud had ik het.

Aan de 3e bevoorrading (km 65) besloten om voor de L te gaan. Er volgden nog 2-3 zo'n splitsingen, blijkbaar waren dat allemaal lussen van een goeie 7-8km, had ik dat geweten had ik er zo nog eentje meegepakt want stilaan beterden de benen weer. Toch tevreden, de L ipv XL uitgereden zonder zware problemen, alleen een constant piepende schijfrem achteraan en wat nukkige versnellingen.

Het parcours lag er op sommige plaatsen wel erg modderig bij maar eigenlijk steeds doenbaar met degelijke banden. Wel weinig echt technische stukken gezien, al je al eens van de fiets moest was het gewoon omdat het zo steil omhoog ging maar niet door de rotsen, wortels e.d.

Voor de rest weinig klachten.
- Snelle afhaling van inschrijving
- Uitpijling in orde, al hadden ze blijkbaar weer last van sabotage, misschien verklaart dat ook de enduro's op het parcours. Er was op een bepaald punt ook een haakse bocht in een snelle afdaling. Daar stond ook een motard om de MTB'ers de weg te wijzen. De 1e van de L werd ook begeleid door een motard heb ik gezien.
- Potje pasta en een tshirt zijn altijd goed, beter dan een 35e bidon of zo.
- Enige nadeel: chipweergave. Uiteindelijk dat moeten gaan vragen aan de organisator (man aan de micro) die onmiddellijk toegaf dat hij dat vergeten verwijderen was van het infoblad.

Tevreden van mijn deelname dus, al blijf ik een voorstander van andere inschrijfmogelijkheden. Bvb. 30EUR voor chrono, 20EUR voor wie het puur als TT wil rijden.

Volgend jaar is idd op 8 juli omdat ze de laatste jaren al te veel slecht weer gehad hebben.

volgend jaar op 8 juli ??? waar vind ge dat terug ???
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

gedewe wrote:
volgend jaar op 8 juli ??? waar vind ge dat terug ???
niet even de moeite gedaan om de website te checken...

allé, omdat gij het zijt: http://www.houffamarathon.be

#-o
Post Reply