19/10/2008 - Oostrozebeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Parcours waren zoals elk jaar af. Prachtig hoe ze daar iedere offroad-strook weten te benutten.
Misschien naar volgend jaar wat letten dat de bevoorrading toegankelijker wordt voor een grote menigte.
Voor de rest alleen hoedje af voor deze schitterende organisatie.
=D> =D> =D> =D> =D>
't klimmerke
Mountainbiker

Post by 't klimmerke »

Lisalized wrote:Vertrokken vanuit Ingelmunster met pa en rond 10 uur gestart in Oostrozebeke.
De 40 kilometer gedaan, en kheb mij goed geamuseerd!
Vooral het bos van Ooigem was zalig.
Bij de meeste afdalingen toch nbeetje twijfel maar tenslotte heb ik er toch iedere keer proberen af te gaan zonder al te veel brokken te maken =’)
Btw: zitten er hier eigelijk nog jonge gasten op dit forum, of bennek hier het enige meisje van vijftien ? x)
:-D
of course my dear :lol:, ja ik zien e gast en zien 15 jaar

nu on-topic:
ik kan alleen moar zeggen =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> chapeau wi gasten, oe da gieder dat allemale uit julder mouwe schud =D> .
ik heb de 50 km gedaan en kvoelde me echt in me sas op die technische stroken, vooral de afdalingen :-D
bevoorrading was dik in orde =D>
alles was perfect inderdaad zelfs bijna geen files gehad
nogmaals proficiat met jullie tocht =D>
tot volgend jaar :-D :-D
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

Vanmorgen om 7.30 vertrokken met de fiets vanuit roeselare dus we waren dus al mooi opgewarmd. Ferm genoten vandaag van jullie fietstocht een grote =D> =D> =D> =D> aan de volledige crew. Mooie technische stroken. De meesten waren precies bang van de moeilijkste stukken want daar niet veel volk op gezien. Het was de moeite!!!! Volgend jaar nog beter? dat zal heel heel moeilijk worden. Tot de volgende
OrbeaBiker
Mountainbiker

Post by OrbeaBiker »

Deze morgen na een controle van een deel van het parcours en na even GP en CP te vervoegen aan de zwartrijder controle, gestart met enkele forumbikers even voor 10 uur.

Ik stelde voor om een deel van Meulebeke te skippen aangezien vorige week al mee was geweest op verkenningstocht, en dat zagen de anderen zeker zitten: dan konden ze het crossparcours 'ne keer bissen'.

Het prachtige weer en de compagnie zorgden ervoor dat de kilometers snel opliepen en na het bos aan het kasteel in Ingelmunster en het stukje achter de hondenschool (wat toch niet zo vlot liep omwille van de diepe modder) hadden we in minder dan een uurtje de nieuwe uitdaging aan de brug in ingelmunster bereikt.
Vlotjes dat stukje afgelegd en dan naar de bevoorrading, waar ik bediend werd op een drankje en een hapje door een knappe verschijning :wink:

En dan ... het stukje waar zoveel over was geschreven, het stukje dat voor hoge verwachtingen heeft gezorgd, het stukje waar iedereen zo vlot is overgegaan [-X maar waar de camerabeelden het tegenovergestelde aantonen :P
Samen met Moustache en Motorbiker nog even gebist, en ons ook van alle kanten laten trekken door de fotografes van dienst.

De velden en landelijke wegen schoten voorbij en dan kregen we het Ooigembos voorgeschoteld, waar je het gevoel krijgt van in een oneindige lus te zitten en waarna er als dessertje een nieuw technisch stukje met een heel uitdagende helling (kwestie van juist tussen die twee boompjes te passen) werd geserveerd.

Nieuw dit jaar was ook dat je geen toeren moest uithalen om op/onder/over/langs die slagboom te geraken op het einde van het pad langs het water =D> waardoor een spurtje naar het crossparcours kon worden ingezet.
Vlot begonnen aan het parcours en ook redelijk vlot afgewerkt, zette ik mij even aan de kant ... kwestie van mijn vrienden M&M te zien starten aan hun bistochtje ... dat er uiteindelijk niet is gekomen #-o

Wie toen dacht dat het gedaan was, had zich nog wat mispakt aan de resterende kilometerkes :P

=D> =D> =D> aan de organisatie en parcoursbouwers.
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Man man man wat een voormiddag. Samen met nog 3 medebikers om 06h30 vertrokken naar Oostrozebeke. aangekomen rond 7h20 was het er nog betrekkelijk rustig.
Bij het licht worden vertrokken en bij de eerste off road stroken was het nog zeer rustig.
We hebben gans de ochtend genoten van dit parcours. Het is volgens ons de top in West Vlaanderen en ver daarbuiten. Het is een parcours met alles erop en eraan. Goede bepijling, de infoborden langs het parcours. Zeer goede bevoorrading met goede bediening, ben zelfs eens achter de bar geweest. Een aangename kennismaking met Sofietje 8) 8)
Het crossparcours (zone 9) heeft aragorn en mezelf doen grenzen verleggen. We worden nog hele goeie klimmers en dalers.
Aan gans de crew proficiat met jullie TT =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Ons verhaal van vandaag lees je ook op http://www.sintritatrappers.be/index.ph ... &Itemid=61

Oostrozebeke bedankt en zeker tot volgend jaar

Geertje :wink:
SafariChris
Mountainbiker

Post by SafariChris »

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Kan ik hier nog iets aan toevoegen?
Ik denk dat alle superlatieven al gebruikt zijn :-D
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

Superformi wrote:ja dadde 8) Oostrozebeke reeds 25 bladzijden vol gezever gezever gezever .Oostrozebeke da is ne toer zoals er wel 150 in een jaar zijn :-({|= ieder doet zijn best en wij die iedere week rijden doen de rest :drunk:
zet ne keer ne lijstje op het forum zodat ik ook weet waar al die schitterende tochten zijn (alle 150 hé)
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Image Image Image Image Image

Jammer dat ik tegen 12h op restaurant moest zijn en zo de après heb gemist.
marge
Mountainbiker

Post by marge »

Enerzijds kan ik de lovende commentaren wel allemaal beamen maar anderzijds vind ik de tocht ietsje pietsje overroepen (ofwel ben ik teveel gewend).
Izegem / Ingelmunster / Beveren -Leie : veeeeeel over dezelfde parcours maar ik moet wel toe geven, waar die single-tracks of crossparcours stopten, breide deze TT er wel een serieus vervolg aan =D> =D> =D>
Het hotse botsen in Ooigembos en het crossparcours heb ik voor de 4e keer dit jaar nu wel gezien. Deze organisatie kan daar natuurlijk niets aandoen. Ik moet weer leren (voor een tijdje) in eigen streek fietsen.
Voor wie enkel het winterseizoen doet, moet dit inderdaad de max zijn. Pas op, begrijp me niet verkeerd, deze TT krijgt voor mij ook alle punten. Alleen het parcours ligt me niet. Enerzijds een deja vu en anderzijds het hotse-botsen. Geef mij maar de 'echte' bossen zonder het draaien en keren zoals die in het Brugse te vinden zijn.
Veeteeteeje, Cowboy en companen... klink ik hier minder positief ? laat het vooral niet aan jullie hart komen. Jullie TT was af op alle gebied maar ik vermoed dat ik teveel de streek heb gedaan dit jaar waardoor ik niet dat 'wow-gevoel' heb gehad.
Wat betreft de 'cote de matelas'. Ik heb me totaal misrekend. Afgaande op de filmpjes en de foto's vooraf dacht ik dat die afdaling rechtdoor was met een haakse bocht. Het was verdomme een haarspeldbocht #-o Tot aan de matras ben ik dus nogal klungelig naar beneden gedonderd. Daarna verliep het zoals het moest (net achter 'de fast'). Een afdaling waarop moet getraind worden. Misschien volgend jaar ?
kinse
Mountainbiker

Post by kinse »

hoewel ik stikkapot zat mij toch nog altijd geamuseerd, maar de net voor en net na de bevoorrading was toch wel te technisch voor mij :P

maar ik heb toch geprobeerd, er was toch bijna geen volk meer op het parcours
Post Reply