De eerste valpartij

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
wihameke
Mountainbiker

Post by wihameke »

Ik kan ze nog iets losser zetten ja maar heb altijd schrik dat ik er eens ga uitschieten of is dit niet mogelijk?
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Eigenlijk wel mijn tweede serieuze val, maar vorige zaterdag overkop gegaan in een afdaling. Ik vermoed in een diepe kuil gereden, maar ik kan me er niks meer van herinneren. Lichamelijke schade: gebroken neus, rug gekneusd en ontstoken, en nog een hele hoop blauwe plekken en schaafwonden.
Materieel: helm op verschillende plaatsen gebarsten, bril stuk en t-shirt kapot geknipt om fotos van mijn rug te kunnen nemen nadat de ambulance me eindelijk naar het ziekenhuis gebracht had. :roll:

Hetgeen ik ook wel spijtig vind is dat ik normaal gezien overmorgen naar Oostenrijk vertrok om daar een MTB-vakantie te houden. Terwijl ik nu hier thuis moet zitten en 2 keer per dag een half uur in een warm bad moet gaan liggen :cry:
wihameke
Mountainbiker

Post by wihameke »

das vele minder...

Spoedig herstel gewenst!!
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

Idd, spoedig herstel gewenst. Ben nu zo ongeveer 99% hersteld na een valpartij in mei....gekneusde ribben. Dat van dat warm bad wist 'k niet...
Trevorken
Mountainbiker

Post by Trevorken »

Bedankt.
Dat warm bad is om de spieren te ontspannen. Als ze dan ontspannen zijn, moet ik mijn rug bewegen en zo terug wat losser maken.
Dan doet het nog wel pijn, maar heel wat minder dan je het gewoon zou doen.
Thomas96
Mountainbiker

Post by Thomas96 »

wihameke wrote:Ik kan ze nog iets losser zetten ja maar heb altijd schrik dat ik er eens ga uitschieten of is dit niet mogelijk?
als je ze heel los zet bestaat de kans dat als je te brut met je voet beweegt (of in een hobbelige afdaling) dat deze dan los komt. ik zelf heb ze direct ongeveer in het midden gezet qua vastheid. ik ben meestal rapper met zo een dingen weg als anderen, en das wel gemakkelijk :-D
de eerste keren da ik er mee reed, zei ik altijd tegen mezelf 'nu los klikken he!' en zo heb ik er een gewoonte van gemaakt om los te klikken
:-D
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

Trevorken wrote:Bedankt.
Dat warm bad is om de spieren te ontspannen. Als ze dan ontspannen zijn, moet ik mijn rug bewegen en zo terug wat losser maken.
Dan doet het nog wel pijn, maar heel wat minder dan je het gewoon zou doen.
Klopt wel ergens. Ik heb een paar weken afgezien en dan terug op de fiets gekropen. 1ste dag 100 meter creperen, 1 dag "gerust" en dan nog 'ns maar direct gaan MTB'en....een uur....volgende dag anderhalf uur...

Tijdens die paar weken afzien zijn eigenlijk die spieren constant in kramp. Door bvb te verschieten (pijnlijk) geraakt het altijd ergens wel een beetje los.

Genezingsproces versnelt door te bewegen. Terugvallen doe je soms ook wel maar is maar tijdelijk.
Trevorken
Mountainbiker

Post by Trevorken »

Yep, beweging is inderdaad belangrijk. Ik loop nu al redelijk wat rond, en probeer mijn rug toch wat te bewegen. Vanaf maandag begin ik ook met kine om hopelijk snel terug in orde te zijn.
GDMA
Mountainbiker

Post by GDMA »

Ik was 6, broer reed achter mij en zei "Voor u kijken", ik draai mij om, vraag "Wablieft" en bam op mijne smikkel, gevolg kin vol met grind (waren nieuwe straat aan het leggen) naar de spoed en 1 voor 1 al die ietsiepietsie korreltjes eruit halen :-)
Brecht G
Mountainbiker

Post by Brecht G »

eens op een groot wasbord te rap op gereden en beginnen "vliegen",
om dan met mijn voorwiel vlak op de helling van het volgende heuveltje te vliegen en over mijn stuur te gaan ](*,) zo over het tweede heuveltje gevlogen en in de tengels ernaast beland [-o<

heb een fimke van mezelf op dat wasbord maar jammer genoeg niet van de val, dat zou jullie teveel plezier geven héé :lol:

het fimke vind ge hier
Post Reply